De titel is misschien een beetje vaag, maar wat ik bedoel is dit:
Als je besluit om bijv. je nieuws in XML-formaat op te slaan om het vervolgens dmv XSL te transformeren naar HTML, hoe zet je je tekst dan in het XML-bestand?
Voorbeeld-file:
Je kunt het bijv. zo doen:
Dit werkt prima totdat je opmaak wilt toevoegen. Bijvoorbeeld een stukje tekst vet wilt drukken. Ga je dat dan door middel van HTML doen? Dus:
Zo gaat echter de kracht van XML-verloren. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Als je besluit om bijv. je nieuws in XML-formaat op te slaan om het vervolgens dmv XSL te transformeren naar HTML, hoe zet je je tekst dan in het XML-bestand?
Voorbeeld-file:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <nieuws> <nieuwsitem> <title></titel> <tijd></tijd> <bericht></bericht> </nieuwsitem> </nieuws> |
Je kunt het bijv. zo doen:
code:
1
| <bericht>Dit is een nieuwsbericht</bericht> |
Dit werkt prima totdat je opmaak wilt toevoegen. Bijvoorbeeld een stukje tekst vet wilt drukken. Ga je dat dan door middel van HTML doen? Dus:
code:
1
| <bericht>Dit is een <b>nieuwsbericht</b></bericht> |
Zo gaat echter de kracht van XML-verloren. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia