Toon posts:

Bootmanager ontbreekt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop gekregen van een tweakersmember. Very nice indeed.

De afspraak was dat ik een installatie CD-rom van Windows bij de hand moest hebben om de laptop terug aan de praat te krijgen. Zo gezegd zo gedaan maar ik krijg nog na het inserten van de CD-rom en opstarten nog steeds de melding "Bootmgr ontbreekt".

Mijn IT-kennis is jammer genoeg beperkt en de standaard Google aanwijzingen hebben me nog niks wijzer gemaakt.

Wat zou ik nog van actie kunnen ondernemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:51
Er vanuitgaande dat de CD verder goed is, zou ik in de BIOS eens kijken of de DVD niet uitgeschakeld staat voor booten

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik reeds nagekeken dus dat moet goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het gevonden heb. Het is de herstel-Cd die ik moet gebruiken wellicht ipv de installatie CD. Ik probeer het nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:34
zorg er ook voor dat booten van CD de hoogste prioteit heeft in de bios, deze foutmelding lijkt erop de duiden dat of de prioriteit van de HDD hoger staat, of dat de Cd niet bootable is.

Een andere optie is dat de laptop een hotkey heeft tijdens het bootproces die je moet indrukken om dan in het menu dat dan naar voren komt de cd/dvd speler te kiezen als boot device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:18

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Het gaat om een laptop, ik gok dan een client OS en geen server OS.

Ik verplaats het topic dan ook even naar: Windows Clients

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampeleman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-10 13:56
Dit probleem heb ik ook gehad. Uiteindelijk bleek mijn windows installatie die er al op stond corrupt. Tevens was de dvd speler kapot welke in de laptop zat.... Hierdoor kon ik dus niet booten vanaf cd.
Heb een bootable USB gemaakt en hiermee windows geinstalleerd.
Pagina: 1