Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

801.2x netwerk, extra SSID

Pagina: 1
Acties:

• davy1010
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-06 15:30
Ik heb het geluk dat er op mijn appartement een gratis wifi netwerk beschikbaar is. Echter is dit een 801.2x netwerk. Probleem is dat mijn internet radio en chromecast daar geen verbinding mee kan maken.

Mijn vraag is kan ik hier een router/acces point/repeater tussen zetten die verbinding maakt met het 801.2x netwerk en dan een extra SSID uitzend met gewone WPA beveiliging?

Wat heb ik dan nodig, wat is de goedkoopste oplossing?

• alberthakvoort
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:28
Accespoint in client mode welke je aanmeld op je 801.2x netwerk en een extra accespoint voor je eigen apparatuur.

• davy1010
Thanks VR de reply, dus als ik 2x deze koop zou het moeten lukken: pricewatch: TP-Link TL-WA801ND

De eerste stel ik dan in als AP in cliënt mode. Via kabel verbind ik die dan met de 2de die ik dan gebruik om mijn eigen wifi netwerkje uit te zenden.

Juist?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik zou stapje verder kijken. Het zit er erg dik in dat je maar een IP adres per aangemeld device over dat netwerk gaat krijgen. Om meerdere devices aan te sluiten ga je dus NAT nodig hebben.

Daarom zou ik aanraden om ipv twee keer een AP te gaan voor een AP en een router.

Verder moet je goed opletten bij de AP, dat ding moet niet alleen wireless bridge (wat jij 'client mode' noemt) ondetrsteunen, hij moet ook 802.1x (WPA2 Enterprise) ondersteunen, en dan ook de specifieke authenticatiemethode van het netwerk bij jou. Dat zijn er nogal wat, dus geen sinecure. Ik zou PEAP-MSCHAPv2 verwachten of msschien PEAP-GTS - maar kan dus ook veel andere zijn. Zoek dat op en check vervolgens of het apparaat wat je voor ogen hebt dat ook aakan.

Oslik blyat! Oslik!

• davy1010
Thx VR het advies,

Dit is wat ik kan vinden qua beveiliging:
[WPA-EAP-CCMP+TKIP][WPA2-EAP-CCMP+TKIP][ESS]

Houd dat enigzins steek?

• alberthakvoort
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:28
Ik zou dan kijken voor een openwrt achtige router (tplink heeft diverse modellen die ondersteund worden) dan kun je alle kanten op.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:39
Nope, voegt niets toe. Ongetwijfeld heeft de netwerkbeheerder je een guide gegeven om de boel te configureren? Daar zou je ook de gebruikte authentication types moeten kunnen terugvinden..

De tip hierboven van OpenWRT is wel een goede, dan ben je in ieder geval een stuk flexibeler qua authentication types. Wat ook nog wel eens zou kunnen (afhankelijk van de chipset) is dat je met 1 device zowel station (richting je upstreamnetwerk) als AP tegelijk kunt zijn. Zit je alleen wel aan het upstream channel vast, YMMV.

• davy1010
Ik had nog een TP link WR1043ND router liggen en daar heb ik dan maar OpenWRT op gezet. Ik kan erop inloggen en zie de Luci omgeving.

Echter heb ik wat gegoogled en volgens mij moest ik de wpa_supplicant pack installeren ivm de 801.2x verbinding. Dat heb ik ook gedaan.

Na de installatie van dat pack zie ik echter geen extra menu of opties bijkomen. Ik zie ook overal op het internet dat er met command lines gewerkt wordt terwijl ik in een point en click omgeving zit (luci). Hoe kan ik command lines ingeven?

Graag jullie hulp, ik ben volledig nieuw hiermee en zie door de bomen het bos niet meer,

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:47
Sowieso kun je via SSH verbinding maken. Download putty voor Windows en maak verbinding met het IP-adres van je OpenWRT router. Gebruik dezelfde inlognaam/wachtwoord als voor LUCI (zo heet de webinterface).

Wat je sowieso nodig gaat hebben is het wpad-package. Ga naar system > software en verwijder wpad-mini. Installeer daarna wpad. Let erop dat als je via wireless met je router bent verbonden je mogelijk je verbinding verliest.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennis op 15-12-2014 13:47 ]

Pagina: 1