UPS vraagt 68 euro importkosten voor mijn pakketje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
Hallo,

Ik ben een beetje radeloos, omdat overal op internet tegenstrijdige berichten staan en de site van de belastingdienst is voor mij nogal vaag.

Ik heb meegedaan aan Reddit SecretSanta. Een random iemand koopt voor jou een kerstcadeau en jij ook weer voor een random iemand.

Diegene heeft het pakketje met een waarde van 190 dollar via UPS vanuit Amerika naar mij verstuurd in Nederland. Nou vroeg UPS mij om 68 euro=85 dollar importkosten te gaan betalen, is dit niet een beetje veel?

Ik heb het pakket die dag zelf geweigerd en ze gaan het dinsdag opnieuw bezorgen.

Kunnen jullie eventueel wat meer duidelijkheid scheppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:09
Ik weet niet of er ook verzendkosten bij zijn gekomen? Je kunt op http://www.invoercalculator.nl/ uitrekenen hoeveel kosten er bijkomen. In dit geval is dat 50,30 euro (excl. verzendkosten). Dus of er is een flink bedrag aan verzendkosten bijgekomen of de totale waarde van het pakket is door de douane hoger ingeschat dan 190 dollar. In dat laatste geval zou je dat moeten kunnen corrigeren door met je aankoopbon (als die er is) aan te tonen dat het pakker maar 190 dollar waard was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
De invoerrechten hoeven niet per se 4,2% te zijn. Dit is afhankelijk van het type product ... Voor een spijkerbroek gemaakt in Amerika is het bijv. stukken hoger (valt inmiddels best mee zie ik) ... + idd nog de verzendkosten.

[ Voor 34% gewijzigd door apis29 op 13-12-2014 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
apis29 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 00:00:
De invoerrechten hoeven niet per se 4,2% te zijn. Dit is afhankelijk van het type product ... Voor een spijkerbroek gemaakt in Amerika is het bijv. stukken hoger ... + idd nog de verzendkosten.
Maakt het nog enig verschil dat dit een kerstcadeau is en dus geen aankoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
De vrijstelling voor kado's ligt op 45 euro oid dus dat maakt niet uit nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-05 22:30
68 euro is wel wat aan de hoge kant maar dat heeft wss wel een reden.

Je betaalt afhankelijk van de waarde van de zending en het type product. Dit gaat naar de belastingdienst. Aangezien UPS het voor je heeft ingeklaard rekent UPS ook nog een bedrag voor hun moeite.

Dus ja, het klopt wel. Je moet alleen hopen dat het het waard is denk ik dan.
Dat de verzender niet je een blikje cola heeft toegezonden en de waarde er van als 190 dollar heeft genoteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
Faeshaas schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 23:55:
Ik weet niet of er ook verzendkosten bij zijn gekomen? Je kunt op http://www.invoercalculator.nl/ uitrekenen hoeveel kosten er bijkomen. In dit geval is dat 50,30 euro (excl. verzendkosten). Dus of er is een flink bedrag aan verzendkosten bijgekomen of de totale waarde van het pakket is door de douane hoger ingeschat dan 190 dollar. In dat laatste geval zou je dat moeten kunnen corrigeren door met je aankoopbon (als die er is) aan te tonen dat het pakker maar 190 dollar waard was.
Dit is wel heel interessant. Volgens deze calculator moet hij 90 dollar verzendkosten betalen...
Het pakket was een keer 35cm bij 25cm bij 15cm en woog nog geen 3 kilo. Lijkt me sterk ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
SAWYER schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 00:06:

Je betaalt afhankelijk van de waarde van de zending en het type product. Dit gaat naar de belastingdienst. Aangezien UPS het voor je heeft ingeklaard rekent UPS ook nog een bedrag voor hun moeite.

Dat de verzender niet je een blikje cola heeft toegezonden en de waarde er van als 190 dollar heeft genoteerd.
Dat is inderdaad ook mijn probleem. Ik probeer in contact te komen met mijn secretsanta maarja...
Dat gaat nog niet zo makkelijk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-06 20:11

Dat is het risico die de OP neemt. Plus dat je van te voren kon weten dat je achteraf nog een import toeslag kan krijgen van de douane.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
hermitassix schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 00:08:
[...]

Dit is wel heel interessant. Volgens deze calculator moet hij 90 dollar verzendkosten betalen...
Het pakket was een keer 35cm bij 25cm bij 15cm en woog nog geen 3 kilo. Lijkt me sterk ? :?
Het kan dus ook zo zijn dat de waarde van het pakket is geschat op 265 dollar. Je moet kunnen aantonen dat dit niet zo is. De vraag is alleen of je dat in dit geval wel kunt.

De inklaringskosten bij UPS zijn 10,50 euro. Dus dat verklaart het grote bedrag ook niet. Wat betreft het percentage van de import kosten. Dit is vaak maar een heel klein percentage (~4 procent) dus ook dat kan de reden niet zijn lijkt me.

[ Voor 45% gewijzigd door Faeshaas op 13-12-2014 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 634794

Het lijkt mij persoonlijk geen heel raar bedrag al is het wel meer dan wat de invoercalculator aangeeft, maar dit is eigenlijk het risico aan het ontvangen van pakjes uit het buitenland en vooral als ze uit Amerika komen. Want Amerikanen vullen vaak zoals het hoort braaf de douane verklaring in naar waarheid, en dan krijg je als ontvanger natuurlijk redelijk wat extra kosten voor je kiezen.

Maar ik weet niet of het verstandig is om opzoek te gaan naar je secretsanta, want het heet natuurlijk niet zonder reden secretsanta. Je kunt het bedrag uiteraard wel betwisten, maar je zult je pakket niet in de handen krijgen waarschijnlijk tot je betaald en zoals hier boven geschreven word moet je dat ook kunnen aantonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
hermitassix schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 00:08:
[...]

Zo te zien hoef je niet eens invoerrechten te betalen (produkt onder de 150 euro) dus dat gedeelte mag ook nog eens op 0%, dan is 68 euro wel aan de hoge kant idd. $150 shipping :D !

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 13-12-2014 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
hermitassix schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 00:09:
[...]

Dat is inderdaad ook mijn probleem. Ik probeer in contact te komen met mijn secretsanta maarja...
Dat gaat nog niet zo makkelijk dus.
Secretsanta heeft niks van doen met de douane/importkosten. Het enige wat je ze kunt vragen is een aankoopbewijs en welk bedrag ze hebben opgegeven. Als het aankoopbewijs klopt met het bedrag wat ze hebben opgegeven dan is er weinig aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
WeHoDo schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 00:10:
[...]

Dat is het risico die de OP neemt. Plus dat je van te voren kon weten dat je achteraf nog een import toeslag kan krijgen van de douane.
Nou, dat is niet helemaal waar. Er wordt van de secretsanta verwacht dat hij dit betaald. Mijn secretsanta had trouwens ook gewoon uit nederland of ergens anders in europa kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
apis29 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 00:15:
[...]

Zo te zien hoef je niet eens invoerrechten te betalen (produkt onder de 150 euro) dus die mag ook nog eens op 0%, dan is 68 euro wel aan de hoge kant idd.
Als ik het omreken kom ik op:
190 U.S. dollars =
152.44514 Euros
Dus je zit er sowieso wel boven dan. Maar zoals al eerder aangegeven zijn de importkosten zo laag dat dit het hoge bedrag niet kan verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
Anoniem: 634794 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 00:13:
Het lijkt mij persoonlijk geen heel raar bedrag al is het wel meer dan wat de invoercalculator aangeeft, maar dit is eigenlijk het risico aan het ontvangen van pakjes uit het buitenland en vooral als ze uit Amerika komen. Want Amerikanen vullen vaak zoals het hoort braaf de douane verklaring in naar waarheid, en dan krijg je als ontvanger natuurlijk redelijk wat extra kosten voor je kiezen.

Maar ik weet niet of het verstandig is om opzoek te gaan naar je secretsanta, want het heet natuurlijk niet zonder reden secretsanta. Je kunt het bedrag uiteraard wel betwisten, maar je zult je pakket niet in de handen krijgen waarschijnlijk tot je betaald en zoals hier boven geschreven word moet je dat ook kunnen aantonen.
Je mag in deze gevallen wel contact met diegene opnemen. Ik vind dat eerlijk gezegd ook niet meer dan netjes, als ik het pakket namelijk weiger sturen ze het weer terug naar de verzender. Deze kosten zijn dan ook weer voor zijn rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
hermitassix schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 00:17:
[...]

Nou, dat is niet helemaal waar. Er wordt van de secretsanta verwacht dat hij dit betaald. Mijn secretsanta had trouwens ook gewoon uit nederland of ergens anders in europa kunnen komen.
Heb je dit gelezen?
https://redditgifts.zende...shipping-internationally-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
Yup, bevestigd zo'n beetje alles toch?
Markeer als cadeau - heeft hij niet gedaan.
Vermijd bijv. UPS - uhm nope.

If possible, avoid using a courier service. (e.g. UPS, Fedex, and DHL) Many of them will charge your giftee a customs handling fee as well as any customs or import fees in order for them to receive their gift. If you must use a courier service, you can consider sending your giftee money to cover the cost, or, at the very least give them a heads up.

Geen van dit alles en ik probeer juist contact met diegene op te nemen ook voor zijn bestwil!

[ Voor 6% gewijzigd door Assix op 13-12-2014 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
hermitassix schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 00:25:
[...]

If possible, avoid using a courier service. (e.g. UPS, Fedex, and DHL) Many of them will charge your giftee a customs handling fee as well as any customs or import fees in order for them to receive their gift. If you must use a courier service, you can consider sending your giftee money to cover the cost, or, at the very least give them a heads up.
Er staat if possible, via welke manier behalve UPS, DHL kun je vanuit Amerika naar Nederland verzenden?
Naar mijn weten altijd. Of anders ben je lang met de zending onderweg.

Neemt niet weg dat het alsnog hoge rekening is van UPS / douane, dat terzijde.

[ Voor 9% gewijzigd door WeHoDo op 13-12-2014 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
WeHoDo schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 00:28:
[...]

Er staat if possible, via welke manier behalve UPS, DHL kun je vanuit Amerika naar Nederland verzenden?
USPS, staat ook bij meerdere tips voor internationaal verzenden. Maar zelfs als het niet anders kon... Hij heeft het ook niet even laten weten of iets dergelijks. Hij had ook in nederlands iets kunnen bestellen en direct naar mij laten verzenden. Dit heb ik gedaan voor mijn giftee in Texas. Maar dit is grotendeels offtopic of niet? Ik weet wel hoe secretsanta werkt.

Ik wil mijn secretsanta gewoon ook graag die terugverzend kosten besparen. Maar ik kan niet zomaar 68 euro ophoesten voor wat misschien een doos met stenen is...

[ Voor 12% gewijzigd door Assix op 13-12-2014 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
Is de UPS mij verplicht aan te tonen hoe ze tot dit bedrag zijn gekomen?
Kan ik dit aanvragen voor dat ik het betaald heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09-2024
Ja, ik had wel eens een toetsenbord uit America besteld, hier werden ook teveel invoerrechten en belastingen voor berekend. Na een mailtje hoefde ik nog maar de helft te betalen. foutjes gebeuren helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
royb3 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 00:38:
Ja, ik had wel eens een toetsenbord uit America besteld, hier werden ook teveel invoerrechten en belastingen voor berekend. Na een mailtje hoefde ik nog maar de helft te betalen. foutjes gebeuren helaas.
Hopen dat dat dan ook het geval is. Ik neem morgen even contact op met UPS in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiC123
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-06 06:58
royb3 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 00:38:
Vrienden van mij die inklaren zeggen dat ze uit voorzorg het hoogste tarief pakken waarvan zij inschatten dat het kan zijn. Als ze dat niet doen, lopen ze kans dat de douane achteraf geld wilt zien en als de goederen al geleverd zijn is het lastig om rekeningen betaald te krijgen.
Met factuur kun je vaak (ipv soms) de kosten aardig drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Zit net wat spelen op UPS en voor een pakketje van 3kg met die dimensies kom ik al op 155 dollar verzendkosten! Plus een klein beetje fuel surcharge, totaal 177 dollar ... UPS Worldwide Expedited (de goedkoopste van de drie manieren maar dat ontloopt elkaar niet veel).

[ Voor 22% gewijzigd door apis29 op 13-12-2014 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
apis29 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 01:04:
Zit net wat spelen op UPS en voor een pakketje van 3kg met die dimensies kom ik al op 155 dollar verzendkosten! Plus een klein beetje fuel surcharge, totaal 177 dollar ... UPS Worldwide Expedited (de goedkoopste van de drie manieren maar dat ontloopt elkaar niet veel).
Het pakketje is 6,40lbs, misschien heb ik het verkeerd omgerekend? Dat is wel echt een belachelijk bedrag haha. Via postNL naar Texas vroegen ze maar 18 euro.

Edit: maar als dit het geval is dan zijn de kosten weer te laag :? Als de verzending echt zo duur is moet ik rond de 90 euro betalen...

[ Voor 11% gewijzigd door Assix op 13-12-2014 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
SiC123 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 01:03:
[...]

Vrienden van mij die inklaren zeggen dat ze uit voorzorg het hoogste tarief pakken waarvan zij inschatten dat het kan zijn. Als ze dat niet doen, lopen ze kans dat de douane achteraf geld wilt zien en als de goederen al geleverd zijn is het lastig om rekeningen betaald te krijgen.
Met factuur kun je vaak (ipv soms) de kosten aardig drukken.
Dan moet ik dus wel de aankoopbewijzen hebben? Hopen dat mn secretsanta nog gaat reageren... Anders wordt het wel een heel bijzonder mysterypackage voor 68 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hoeveel was je eigen gift?
Ofwel hoe erg is je verlies als je het pakket definitief weigert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Tot 7lbs valt het onder, dus dat klopt verder wel qua gewicht (had 6lbs genomen). https://wwwapps.ups.com/ctc/request?loc=en_US
Vanuit het oogpunt van de verzender is de kans dat 3kg door de douane glipt vrij klein ime dus zou er toch wel BTW, etc. betaald moeten worden. Via USPS/PostNL duurt dat een eeuwigheid en de inklaringskosten bij Post NL zijn ook nog eens hoger. Dan is een koeriersdienst een 'betere' verzendmethode ...
Mark as Gift maakt ook niks uit natuurlijk bij een waarde van 190 dollar, dat is sowieso al ver boven de vrijstellingsgrens ...

[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 13-12-2014 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
sambalbaj schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 01:10:
Hoeveel was je eigen gift?
Ofwel hoe erg is je verlies als je het pakket definitief weigert?
Mijn eigen gift was 35 euro (ben 17, verdien geen bakken met geld helaas).
Dit is alleen niet echt mijn punt, ik zie dat niet als verlies. Ik heb daar iemand blij meegemaakt!
Het gaat mij erom dat mn secretsanta hier geld en moeite heeft ingestoken en ik het heel rot zou vinden om het dan te weigeren en hem op te zadelen met nog meer kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
apis29 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 01:12:
Tot 7lbs valt het onder, dus dat klopt verder wel qua gewicht (had 6lbs genomen). https://wwwapps.ups.com/ctc/request?loc=en_US
Vanuit het oogpunt van de verzender is de kans dat 3kg door de douane glipt vrij klein ime dus zou er toch wel BTW, etc. betaald moeten worden. Via USPS/PostNL duurt dat een eeuwigheid en de inklaringskosten bij Post NL zijn ook nog eens hoger. Dan is een koeriersdienst een 'betere' verzendmethode ...
Mark as Gift maakt ook niks uit natuurlijk bij een waarde van 190 dollar, dat is sowieso al ver boven de vrijstellingsgrens ...
Tja, had het op zn minst netjes gevonden als hij het laten weten, dan had ik aan kunnen geven dat ik daar het geld eigenlijk helemaal niet voor heb. Had hij misschien beter iets via het internet direct naar mij kunnen verzenden vanuit Europa....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 08:48
apis29 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 01:04:
Daarnaast houd UPS/DHL de verzendkosten aan die in Nederland gelden. Ook vaak zat gezeik mee gehad die chinezen betalen 5 dollar verzendkosten per kilo en hier bij de inklaring tellen ze het Nederlandse verzendtarief op bij de opgegeven douanewaarde. Dus vaak zat pakketjes gehad ter waarde van 30 dollar waar in eens meer dan 30 euro inklaar kosten voor afgerekend moest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
hermitassix schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 01:12:
[...]

Dit is alleen niet echt mijn punt, ik zie dat niet als verlies. Ik heb daar iemand blij meegemaakt!
Het gaat mij erom dat mn secretsanta hier geld en moeite heeft ingestoken en ik het heel rot zou vinden om het dan te weigeren en hem op te zadelen met nog meer kosten...
ok, duidelijk en best mooi ook. Ken de actie niet maar wel echt het kerstidee.
Alleen dus wel met wat addertjes of valkuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Net met 2lbs gedaan en nog steeds hetzelfde bedrag, kan haast niet kloppen eigenlijk. Heb ooit wel iets van 2kg via UPS gehad en echt niet dat ik meer dan 50 dollar verzendkosten betaald had, in een grotere doos ook nog ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
sambalbaj schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 01:19:
[...]

ok, duidelijk en best mooi ook. Ken de actie niet maar wel echt het kerstidee.
Alleen dus wel met wat addertjes of valkuilen.
Vaak gaat het wel goed, maar inderdaad met acties zoals deze kan er wat misgaan.
Ik heb nog goede hoop. Ben eigenlijk al wel tot de conclusie gekomen dat ik het pakketje sowieso ga accepteren, ongeacht de hoge kosten. Ik zou niet kunnen leven met het niet weten wat er in zit. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
apis29 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 01:20:
Net met 2lbs gedaan en nog steeds hetzelfde bedrag, kan haast niet kloppen eigenlijk. Heb ooit wel iets van 2kg via UPS gehad en echt niet dat ik meer dan 50 dollar verzendkosten betaald had, in een grotere doos ook nog ...
Ja, daar moet eigenlijk wel iets niet goed berekend worden?
Ik had het zelf ook op de site uitgerekend, maar kwam tot de conclusie dat dat gewoon heel onwaarschijnlijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 561095

Invoer"rechten" betalen om de eigen economie te beschermen. So much voor een vrije markt. Lage prijzen voor producten gelden alleen als het overheid maar geen geld kost. Ik ben voor vrije wereldwijde handel, zoals het kapitalisme ook oorspronkelijk is bedoeld. Weg met marktverstordende invoerrechten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charlie7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-06 13:33

charlie7

pr0

Ik werk zelf bij de rood gele concurrent van UPS, de douane berekening gaat als volgt :

21% over waarde van product
21% over waarde verzendkosten (die moeten aangegeven staan op de invoice, wanneer dit niet gebeurt gaat de douane zelf een verzendbedrag schatten).
eventueel een administratie fee van UPS, bij ons is dit EUR12.10.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Gr

Ryzen 9800X3D / Asrock 7900XT / 32GB DDR5 6000MHz // Mac Mini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 16 Pro / AW Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charlie7

charlie7

pr0

Padje schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 01:18:
[...]

Daarnaast houd UPS/DHL de verzendkosten aan die in Nederland gelden. Ook vaak zat gezeik mee gehad die chinezen betalen 5 dollar verzendkosten per kilo en hier bij de inklaring tellen ze het Nederlandse verzendtarief op bij de opgegeven douanewaarde. Dus vaak zat pakketjes gehad ter waarde van 30 dollar waar in eens meer dan 30 euro inklaar kosten voor afgerekend moest worden.
UPS/DHL houden zelf de verzendkosten niet aan. Dit doet de douane.

Ryzen 9800X3D / Asrock 7900XT / 32GB DDR5 6000MHz // Mac Mini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 16 Pro / AW Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
Charlieevs schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 09:20:
Ik werk zelf bij de rood gele concurrent van UPS, de douane berekening gaat als volgt :

21% over waarde verzendkosten (die moeten aangegeven staan op de invoice, wanneer dit niet gebeurt gaat de douane zelf een verzendbedrag schatten).

Gr
Moeten jullie aangeven waar het bedrag op is gebaseerd voordat het bedrag betaald wordt?
Ik bedoel, als ik nu naar de UPS bel en ik wil dat ze een toelichting geven, heb ik daar ook recht op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 561095

Charlieevs schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 09:20:

Gr
Het gaat hier om een gift van een particulier. De koper in de VS heeft al belasting betaalt. Bovendien wordt het niet door een bedrijf aan een hollander verkocht, maar om een gratis pakket als gift van consument aan consument. Welke regels gelden daarvoor bij de rood gele concurrent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoolz14
  • Laatst online: 22-05-2024
Maar wat zit in het pakketje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
hermitassix schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 00:25:
[...]

Geen van dit alles en ik probeer juist contact met diegene op te nemen ook voor zijn bestwil!
Voor zijn bestwil? Als jij het pakketje weigert krijg hij het terug, in het ergste geval moet hij de €10,50 UOS kosten betalen maar dat is het ook wel. De Nederlandse btw rekenen ze niet door aan verzender, het is immers niet ingevoerd.

Verzenden met USPS als Gift werkt ook al tijden niet meer trouwens, pakketjes worden vrijwel altijd gecontroleerd en als ze als gift zijn gemarkeerd en deze omvang hebben worden ze zelfs vaak open gemaakt en daarbij komt ook nog eens dat de Nederlandse inklaring op Schiphol maximaal 30 werkdagen over inklaring mag doen. Wil jou stiekeme kerstman het pakketje dus voor kerst afleveren is een koerier (FedEx, Ups) in dit geval de enige oplossing.
Anoniem: 561095 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 12:49:
[...]

Het gaat hier om een gift van een particulier. De koper in de VS heeft al belasting betaalt. Bovendien wordt het niet door een bedrijf aan een hollander verkocht, maar om een gratis pakket als gift van consument aan consument. Welke regels gelden daarvoor bij de rood gele concurrent?
Precies wat hij hierboven omschrijft geld ook voor Particulier naar Particulier. Dat het een gift is maakt bij deze bedragen geen enkel verschil.

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 13-12-2014 12:59 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
Donstil schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 12:57:
[...]

Voor zijn bestwil? Als jij het pakketje weigert krijg hij het terug, in het ergste geval moet hij de €10,50 UOS kosten betalen maar dat is het ook wel. De Nederlandse btw rekenen ze niet door aan verzender, het is immers niet ingevoerd.

[...]
Ja ook voor zijn bestwil, ander moet hij namelijk ook de verzendkosten terug betalen en heeft hij al dat geld en moeite voor niks in dit cadeau gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
Wist ik dat maar! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
hermitassix schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 13:15:
[...]

Ja ook voor zijn bestwil, ander moet hij namelijk ook de verzendkosten terug betalen en heeft hij al dat geld en moeite voor niks in dit cadeau gestoken.
Is dat wel zo? Ik heb wel eens wat retour afzender gekregen met UPS en heb toen de retour kosten helemaal niet hoeven te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
Donstil schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 13:23:
[...]

Is dat wel zo? Ik heb wel eens wat retour afzender gekregen met UPS en heb toen de retour kosten helemaal niet hoeven te betalen.
Dat gaf de UPS aan, omdat ik het pakketje dan zou weigeren vanwege de importkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
hermitassix schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 13:30:
[...]

Dat gaf de UPS aan, omdat ik het pakketje dan zou weigeren vanwege de importkosten.
Ooh misschien is dat veranderd dan.
Hij kan het natuurlijk ook weer weigeren. Kwijt is hij het nu toch al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
Donstil schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 13:45:
[...]

Ooh misschien is dat veranderd dan.
Hij kan het natuurlijk ook weer weigeren. Kwijt is hij het nu toch al.
Ja oké, maar dat zou wel heel zonde zijn.
Ik ben ook van plan het pakketje sowieso aan te nemen...
Ik kan mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen haha.

Nu even met de UPS bellen, kijken wat ze mij allemaal kunnen vertellen.

EDIT: of toch niet... zijn gesloten nu, bah. :(

[ Voor 5% gewijzigd door Assix op 13-12-2014 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-06 18:30
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dDyKtSL.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
Hahah, ik beloof dat ik het hier ga posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charlie7

charlie7

pr0

hermitassix schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 12:45:
[...]

Moeten jullie aangeven waar het bedrag op is gebaseerd voordat het bedrag betaald wordt?
Ik bedoel, als ik nu naar de UPS bel en ik wil dat ze een toelichting geven, heb ik daar ook recht op?
Bij ons kun je een gespecificeerde factuur vragen. Echter word je van de douane facturen niet heel veel wijzer.

Uit ervaring blijkt dat verzenders uit US/china 9vd10x geen verzendkosten vermelden. Waardoor de BTW en invoerrechten erg duur uit komen.

Ik zou een kopie vragen van de factuur die bij de zending zit. En wanneer daar geen shippingcosts opstaan zou ik een nieuwe factuur aanvragen bij de verzender.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Padje
Charlieevs schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 09:22:
[...]

UPS/DHL houden zelf de verzendkosten niet aan. Dit doet de douane.
Ik zal het je wel even uitleggen hoe het in ze werk gaat.

De overheid bepaald de regels de Douane/Belastingdienst is er voor de handhaving van deze regelgeving.
DHL/UPS en andere koeriersdiensten regelen de volledige inklaring zelf deze zijn namelijk gemachtigd deze taak uit te voeren.

Een pakket dat word verzonden door een firma die klant is bij DHL/UPS meld pakketten vooraf digitaal aan bestaande uit o.a. de volgende gegevens. Harmonized systemcode (http://www.hscode.org/) de waarde van de goederen en de verzendkosten. Op dat moment bepaald DHL/UPS op basis van de aangeleverde gegevens al of een pakket vrijgesteld is of dat het ingeklaard moet worden. Pakketten die niet vrijgesteld zijn van extra kosten gaan langs de inklaarafdeling, na een scan rolt er een factuur uit deze plakken ze op het pakket en het daarna gaat het pakket door naar de koerier die het gaat afleveren. Pakketten die vrijgesteld zijn komen niet langs de inklaarafdeling en gaan direct door voor aflevering. En als je vandaag de dag iets bij Amazon.com bestelt dan betaal je direct aan Amazon al de kosten voor de invoer en deze pakketjes hoeven dan niet meer langs de inklaarafdeling. Dit scheelt DHL zeer veel werk en scheelt voor de klant de standaard kosten die DHL normaal berekend voor het inklaren.

Echter als iemand anders iets verstuurd zonder contract met DHL en het betreft een commerciële zending, dan werkt het iets anders deze pakketten krijgen ten alle tijden te maken met de inklaar afdeling van DHL/UPS. Deze bekijken de factuur en berekenen dan het verschuldigde bedrag een tijdrovende bezigheid want alle zendingen dienen naast invoerkosten ook nog ingeboekt te worden voor het "CBS" voor wbt de statistieken voor de import en de chauffeur moet ook nog eens geld incasseren wat ook dus ook allemaal extra tijd kost vandaar dat DHL UPS ook zo extreem duur is.

Maar de verklaring waarom heel veel mensen altijd schrikken van het te betalen bedrag aan DHL/UPS dit alles heeft te maken met de factuur die de verkoper bijvoegt. Op een factuur dient voor een correcte inklaring de verzendkosten apart te worden vermeld.

Een voorbeeld ik kocht iets op ebay van rond 30USD dat gratis werd verstuurd vanuit China met DHL, dus dacht daar komen geen kosten bij. Bleek heel toevallig dat door het verschil in wisselkoers het pakket aangemerkt was voor BTW. De factuur die de verkoper had bijgesloten daarop stond het item vermeld en het bedrag in USD en geen verzendkosten. En wat er dan gebeurd is dan berekend DHL de verzendkosten zelf. Wat het tarief is om het pakket vanuit Nederland naar China te versturen. De werkelijke betaalde verzendkosten door de verkoper laten ze buiten beschouwing. Want bij na vraag bleek de verzender in China slechts 5 dollar te hebben betaald voor de verzending. Maar DHL Nederland maakt dat niet uit die pakken gewoon hun Nederlandse tarief met het verhaal ja meneer dan had dit op de factuur vermeld moeten staan. Dus uiteindelijk waren de kosten voor de invoer hoger dan de kosten voor het item wat ik had besteld.

Hoe valt dit te voorkomen? Simpel door de verkoper duidelijke instructies te geven dat hij op de factuur de verzendkosten apart vermeld. Als hij namelijk het bedrag op de factuur had opgesplitst in het bedrag voor het item 25 dollar en de verzendkosten 5 dollar dan had ik namelijk niks extra's hoeven te betalen.

Dus ben je van plan een telefoon of iets te bestellen uit China via Ebay/Aliexpress of iets en je wilt niet de boel belazeren door een lagere waarde op te laten geven vraag ten alle tijden de verkoper het bedrag op te splitst en de verzendkosten apart te vermeld op de factuur dit voorkomt namelijk een hoop extra onverwachte kosten. Zo kan je dus ook items bestellen van bijvoorbeeld 40USD met free shipping als ze maar 15 dollar opgeven als verzendkosten op de factuur.

En daarnaast heb ik redelijk wat persoonlijke ervaring opgedaan de afgelopen 15 jaar dus ik weet wel redelijk hoe het werkt. En mijn voorkeur is om indirect te importeren via de UK dan heb je niks meer met de douane te maken want binnen de EU is er namelijk vrij verkeer van goederen mits het geen accijns goederen zijn zoals alcohol/tabak etc.

En als je met het vliegtuig van buiten de EU een tussenstop maakt in een EU land bijvoorbeeld Spanje en je vervolgens door naar Schiphol vliegt je niet eens door de Nederlandse Douane onderzocht mag worden. (Als je overigens een klacht indient kan de beambte zelfs ontslagen worden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje
Anoniem: 561095 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 08:56:
Invoer"rechten" betalen om de eigen economie te beschermen. So much voor een vrije markt. Lage prijzen voor producten gelden alleen als het overheid maar geen geld kost. Ik ben voor vrije wereldwijde handel, zoals het kapitalisme ook oorspronkelijk is bedoeld. Weg met marktverstordende invoerrechten!!
Jij bent dus voor werkeloosheid en armoede in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simoonzel
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-05 08:55
hermitassix schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 01:12:
[...]

190 dollar is ook wel een bizarre hoeveelheid volgens mij. Ik heb zelf als arme student 25 euro besteed aan mijn secret santa. 8)7
Ik hoop dat je nog contact met hem/haar op kunt nemen. Kunnen ze je niet met je santa in contact zetten als je je verhaal uitlegt bij redditgifts?
mijn eigen santa heeft op 1 december naar mijn info gekeken en sindsdien heb ik niks meer vernomen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
Simoonzel schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 16:26:
[...]

190 dollar is ook wel een bizarre hoeveelheid volgens mij. Ik heb zelf als arme student 25 euro besteed aan mijn secret santa. 8)7
Ik hoop dat je nog contact met hem/haar op kunt nemen. Kunnen ze je niet met je santa in contact zetten als je je verhaal uitlegt bij redditgifts?
mijn eigen santa heeft op 1 december naar mijn info gekeken en sindsdien heb ik niks meer vernomen ;(
Ja, ik heb zelf ook maar 35 euro uitgegeven aan mijn giftee. Ik heb al een mail naar redditgifts support gestuurd en nog een aantal trucjes zoals mijn likes en dislikes ge-update. Kan nu alleen maar afwachten.

Hopelijk stuurt jou secretsanta je nog iets toe! Anders kun je je altijd aanmelden voor een rematch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Perkouw op 14-12-2014 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284985

*knip*

[ Voor 106% gewijzigd door Perkouw op 14-12-2014 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-06 21:55

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Zullen we het gewoon ontopic houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:02
Omg... Ik ben zoooo nieuwsgierig wat er in de doos zit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja zijn er geen ontwikkelingen te melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
Donstil schreef op maandag 15 december 2014 @ 22:18:
Ja zijn er geen ontwikkelingen te melden?
Ik ontvang mijn pakketje vandaag... dus de grote onthulling zal ik voor vanavond nog posten! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
hermitassix schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 12:57:
[...]

Ik ontvang mijn pakketje vandaag... dus de grote onthulling zal ik voor vanavond nog posten! ;)
Kijk aan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Assix
Nou, de grote onthulling is daar! :P

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/W2Z7VwE.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/wqWwxHR.jpg

De reden dat de importkosten hierop zo hoog zijn is waarschijnlijk omdat mijn verzender de Invoice niet helemaal duidelijk heeft ingevuld 8)7 . Achja, ondanks dat toch nog heel blij met m'n cadeau.

Trouwens, de sok zit vol met kattenspullen. Ik had namelijk aangegeven dat ik echt een kattenmens ben en dat ik al heel lang op zoek ben naar the Cards Against Humanity.

[ Voor 70% gewijzigd door Assix op 16-12-2014 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Toch wel een leuk cadeau!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
Ja, jammer van de importkosten, maar al met al nog steeds superblij mee.
Echt wat voor mij die humor >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justincase
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-06 01:12
hermitassix schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 20:20:
[...]

Ja, jammer van de importkosten, maar al met al nog steeds superblij mee.
Echt wat voor mij die humor >:)
Oef, inderdaad jammer. Achteraf niks meer aan te wijzigen?

off-topic: wat zit er in die zwarte hoes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
justincase schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 20:29:
[...]

Oef, inderdaad jammer. Achteraf niks meer aan te wijzigen?

off-topic: wat zit er in die zwarte hoes?
Zou wel mogelijk zijn als ik in bezit kan komen van de factuur. Helaas kan ik nog steeds niet met mijn secretsanta in contact komen...

Oh, en antwoord op je vraag: de hoes is om de kaarten in te bewaren.

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/qgPkUN0.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Assix op 16-12-2014 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-06 12:41
Als ik op Amazon.com kijk dan kosten de cards + uitbreidingen + case al $115.
Daar komen dus nog de sok met kattenspeeltjes en verzendkosten bij, dus zo ver zat de verzender er niet eens naast. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:22
Toch benieuwd wat er in zit..

Ach leuk initiatief is het :+

[ Voor 40% gewijzigd door iaxe393 op 17-12-2014 10:35 ]

Pagina: 1