oppassen voor ehatu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 08:35
hoi mede Tweakers.

Ik ga nu beetje gevaarlijk spel spelen, maar ik denk dat ik er toch goed aan doe om een ieder te waarschuwen.

De tweaker http://tweakers.net/gallery/640801/ van onderstaande advertentie's lijkt niet helemaal correct te handelen.

V&A aangeboden: Dragon Age: Inquisition, PlayStation 4
V&A aangeboden: Call of Duty: Advanced Warfare, PC KEY
V&A aangeboden: Voucher voor The Crew, Far Cry 4 of AC Unity

De voucher voor 1 van de 3 games is woensdag al verkocht, aan onze mede tweaker -drikus- (hij is mijn zwager, dus ik ken hem persoonlijk).

sinds hij betaald heeft niets meer van de beste man vernomen. had hem de tip gegeven morgen tot 12 uur te wachten voor Tweakers in te lichten, dus hij ligt nu al te slapen O-) maar ik was toch nieuwsgierig naar deze beste ehatu.

volgens richard ( -drikus- ) had hij 2 beoordelingen die positief waren dus daar rond gesnuffeld, en dan valt me toch iets heel vreemds op. 2 beoordelingen over 1 en hetzelfde product, door 2 mensen die beiden op dezelfde dag als ehatu lid zijn geworden van Tweakers.net.

Ik kan niet zien waar de beide beoordelers vandaan komen, maar het lijkt me toch wel heel toevallig allemaal.

Dus hierbij de waarschuwing, pas op met zaken doen totdat er meer duidelijkheid is.

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Ik ben ook door hem opgelicht hij zei tegen mij dat hij een gtx 560 twin frozr II had die defect was. Het ging mij om de fans die op de twin frozr II zat voor mijn gtx 580 Ik heb het geld overgemaakt en niks meer van hem vernomen...

Ik kwam pas later achter zijn reviews jammer genoeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
begint een gevaarlijk spelletje te worden als er dus medeplichtigen zijn die beoordelingen plaatsen die bijna zeker niet correct zijn.

Heb de bewuste tweaker ook een link van dit topic gestuurd, en ik hoop dat hij reageerd. Heb uit voorzorg ook al een misbruik aanvraag gedaan hier op Tweakers. hopen dat de mods hem nu goed in de gaten houden totdat er meer duidelijkheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

De beoordelingen zijn op 10 december geschreven zijn account is 10 december aangemaakt. Volgens 1 van de beoordelingen was het pakketje goed aangekomen dus die beoordelingen zijn vrijwel 100% nep. Aankomen van een pakketje duurt minimaal 1 dag. Ik heb nog niks tegen zijn account gedaan het kan altijd zo zijn dat hij die reviews er heeft neergezet om sneller te kunnen verkopen en het wel gewoon eerlijk opstuurd al lijkt het daar niet op te lijken. Ik wacht nog even mee met slechte review/melden. Bij mij gaat het maar om €15 dus niet zon heel erg bedrag het gevoel dat je opgelicht bent is erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
gaat om de eerste plaats ook niet gelijk om het geld, want bij richard is het ook maar 20 euro, maar als elke tweaker voor 15-20 euro opgelicht word, gaat het toch al snel hoog oplopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat stinkt inderdaad, ik heb het achter de schermen ook doorgegeven :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -drikus-
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Hallo,
Heb inmiddels aangifte gedaan,
Vr gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

Waar heb je dit gedaan? Als ik naar mijn politie ga staat er bij dat ik eerst 5 dagen moet wachten wanneer ik verwachte dat het pakketje binnenkwam. Hier kan ik natuurlijk gewoon voorbijklikken en doen alsof het 5 dagen geleden is maar dat kan misschien ten nadele van mij komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
in jou geval zou je misschien 5 dagen moeten wachten. voor drikus was het een digitale aankoop, en tussen banken onderling. dat geld staat binnen paar minuten op zijn rekening. je heb geen 3 dagen de tijd nodig om te reageren, en ook geen 5 dagen nodig om een digitale code te verzenden via email. :P

ik heb hem link gestuurd met dit topic, en ook daar heeft hij tot nu toe niet op gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan de advertenties niet meer zien en dit ziet er inderdaad niet heel fris uit maar aangifte doen na 3 dagen slaat natuurlijk nergens op (zelfs niet als er afgesproken was dat er binnen 24 uur geleverd zou worden).
huntedjohan schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 18:50:
in jou geval zou je misschien 5 dagen moeten wachten. voor drikus was het een digitale aankoop, en tussen banken onderling. dat geld staat binnen paar minuten op zijn rekening. je heb geen 3 dagen de tijd nodig om te reageren, en ook geen 5 dagen nodig om een digitale code te verzenden via email. :P

ik heb hem link gestuurd met dit topic, en ook daar heeft hij tot nu toe niet op gereageerd.
Dat jij vind dat iemand geen 3 dagen de tijd nodig heeft is leuk maar de verkoper vind dat misschien wel een prima termijn. Daarbij zijn er misschien omstandigheden waardoor de aanbieder zijn email niet kan bekijken of iets dergelijks. Een zeer twijfelachtig manier van handelen hebben jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 19:09:
Ik kan de advertenties niet meer zien en dit ziet er inderdaad niet heel fris uit maar aangifte doen na 3 dagen slaat natuurlijk nergens op (zelfs niet als er afgesproken was dat er binnen 24 uur geleverd zou worden).

[...]

Dat jij vind dat iemand geen 3 dagen de tijd nodig heeft is leuk maar de verkoper vind dat misschien wel een prima termijn. Daarbij zijn er misschien omstandigheden waardoor de aanbieder zijn email niet kan bekijken of iets dergelijks. Een zeer twijfelachtig manier van handelen hebben jullie.
Als je zaken doe, handel je de zaken af, en zeker als je het geld al wel binnen heb gekregen, kun je het niet realiseren dat je de code gelijk doorstuur laat je dat ook gewoon even weten, dat noemen ze gewoon communicatie. Het verhaal dat er omstandigheden kunnen zijn is leuk, maar wel heel kort door de bocht. Daarnaast is aangifte doen na een week compleet zinloos. als je via bank betaal en op dezelfde dag de bank bel dat het niet pluis is, kan de bank al niets meer voor je doen, en geven ze zelf al aan dat de kans niet groot is dat je geld terug krijg. wat denk je dat er gebeurt als je na 1 week contact op neem met de bank?

daarnaast is het eenvoudig dat je met reactie en aangifte altijd te laat ben, zoals je zie zijn er binnen 3 dagen al zeker 2 mensen door deze persoon opgelicht op deze site, hoeveel meer mensen wil je er in laten luizen voordat er actie ondernomen word?

[ Voor 4% gewijzigd door huntedjohan op 13-12-2014 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huntedjohan schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 19:14:
[...]

Als je zaken doe, handel je de zaken af, en zeker als je het geld al wel binnen heb gekregen. Het verhaal dat er omstandigheden kunnen zijn is leuk, maar wel heel kort door de bocht. Daarnaast is aangifte doen na een week compleet zinloos. als je via bank betaal en op dezelfde dag de bank bel dat het niet pluis is, kan de bank al niets meer voor je doen, en geven ze zelf al aan dat de kans niet groot is dat je geld terug krijg. wat denk je dat er gebeurt als je na 1 week contact op neem met de bank?

daarnaast is het eenvoudig dat je met reactie en aangifte altijd te laat ben, zoals je zie zijn er binnen 3 dagen al zeker 2 mensen door deze persoon opgelicht op deze site, hoeveel meer mensen wil je er in laten luizen voordat er actie ondernomen word?
Je bent niet verplicht om het geld over te maken. Je kunt inderdaad deze betaling niet ongedaan maken maar dat wist je van te voren net zo goed. Daarbij heeft hij nog tijd genoeg om zijn zaken af te handelen naar mijn mening (ook als hij het geld al op zijn rekening zou hebben staan). Dat jij vind dat alles maar sneller moet is prima, maar niet iedereen hoeft die mening te delen.

Je kunt ook actie ondernemen zonder aangifte te doen (zoals hier posten zodat de Admin/Mods het kunnen nakijken zoals nu gebeurt). En pas aangifte doen als het zeker is dat er sprake is van oplichting. Met die info die ik nu heb (misschien heb jij meer info) kan ik niet met zekerheid zeggen dat er sprake is van oplichting dus daarom vind ik het raar dat er aangifte gedaan is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2014 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
in mijn ervaring is aangifte doen 1 van de meest effectieve manieren om de oplichter onder druk te zetten en actie te ondernemen. ik weet niet op welke manier Tweakers.net met oplichting omgaat, maar wel hoe Marktplaats ermee om gaat, en als je via MP opgelicht word is de kans van slagen gewoon bijna 0. in mijn ogen kun je dan beter te vroeg een aanklacht in dienen die je in het gunstigste geval weer moet intrekken, als wachten en hopen op een positief einde, die bijna zeker niet komt.

ik zit in hetzelfde schuitje, heb betaald voor een code van the crew, deze man reageert niet meer op mijn email, maar reageert wel op mijn reactie op een andere advertentie van hem, tot ik hem confronteerde met mijn betaling en zijn stil zwijgen op de email, sindsdien ook niet meer van hem vernomen. moet ik nu nog 5 dagen wachten voor ik serieus actie onderneem?

Als koper heb je verantwoording, maar als verkoper minimaal net zoveel verantwoording. je vertrouw iemand en betaal vooraf, dan is het aan de ander om dat vertrouwen waar te maken, daar hoort bij dat je blijf communiceren.

Net het bewijs gekregen dat een aanklacht indienen in een vroegtijdig stadium dus gewoon helpt :P

had de bewuste verkoper die mij een code aanbood de keuze gesteld, een aanklacht, of de code of geld terug. heb kopie mee gestuurd met de aanklacht, en krijg nu net mailtje terug dat hij per omgaande het geld weer terug gaat storten op mijn rekening. Ik durf te beweren dat ik geen reactie van hem had gekregen als ik niet gelijk harde maatregelen ben gaan treffen. Aanklacht indienen is 1 van de weinige middelen om een oplichter duidelijk te maken dat het slimmer is om er vanaf te zien.

[ Voor 40% gewijzigd door huntedjohan op 13-12-2014 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

Bij mij voelde het dezelfde avond al niet pluis tot aan de betaling krijg ik na elke 5 min snel bericht terug dit ging ongeveer tot 6 uur savonds door totdat ik zei dat ik betaald had daarna zei hij niets meer. Zelf als iemand zegt dat hij betaald heeft als ik iets heb verkocht zeg ik oh het is al binnen ik stuur het morgen op wanneer het geld binnen is of oke ik zal wachten totdat het binnen is en dan direct opsturen om de koper een fijner gevoel te geven dat het al meer vertrouwd is na zijn betaling.(zelf weet ik wanneer ik bankrekeningnummer geef kan hij het direct overmaken dus zorg ik ervoor dat ik een mail terug kan sturen) Dit hoeft en doet natuurlijk niet iedereen maar ik had zelf al zon voorgevoel dat hij na dat niks meer zei. Als koper ben je sneller wantrouwend en verdenk je sneller iemand als oplichter. Meestal! is dit ook zo en kan je er beter te snel bij zijn dan te vroeg.

Zelf wacht ik nog even met aangifte dit doe ik volgende week dinsdag. Heeft hij nog tot maandag om op te sturen of terug te boeken.

huntedjoran en -dirkus- ik weet niet of je het in dit forum mag zetten anders stuur het maar naar mij in dm. Onder welke ten naam stelling moesten jullie het geld overmaken? En heeft 1 van jullie ing waarbij je de eventuele werkelijke ten naam stelling kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huntedjohan schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 19:43:
in mijn ervaring is aangifte doen 1 van de meest effectieve manieren om de oplichter onder druk te zetten en actie te ondernemen. ik weet niet op welke manier Tweakers.net met oplichting omgaat, maar wel hoe Marktplaats ermee om gaat, en als je via MP opgelicht word is de kans van slagen gewoon bijna 0. in mijn ogen kun je dan beter te vroeg een aanklacht in dienen die je in het gunstigste geval weer moet intrekken, als wachten en hopen op een positief einde, die bijna zeker niet komt.

ik zit in hetzelfde schuitje, heb betaald voor een code van the crew, deze man reageert niet meer op mijn email, maar reageert wel op mijn reactie op een andere advertentie van hem, tot ik hem confronteerde met mijn betaling en zijn stil zwijgen op de email, sindsdien ook niet meer van hem vernomen. moet ik nu nog 5 dagen wachten voor ik serieus actie onderneem?

Als koper heb je verantwoording, maar als verkoper minimaal net zoveel verantwoording. je vertrouw iemand en betaal vooraf, dan is het aan de ander om dat vertrouwen waar te maken, daar hoort bij dat je blijf communiceren.

Net het bewijs gekregen dat een aanklacht indienen in een vroegtijdig stadium dus gewoon helpt :P

had de bewuste verkoper die mij een code aanbood de keuze gesteld, een aanklacht, of de code of geld terug. heb kopie mee gestuurd met de aanklacht, en krijg nu net mailtje terug dat hij per omgaande het geld weer terug gaat storten op mijn rekening. Ik durf te beweren dat ik geen reactie van hem had gekregen als ik niet gelijk harde maatregelen ben gaan treffen. Aanklacht indienen is 1 van de weinige middelen om een oplichter duidelijk te maken dat het slimmer is om er vanaf te zien.
Een klacht indienen is iets anders dan aangifte doen. Mensen onder druk zetten met een (voortijdige en achteraf misschien valse) aangifte vind ik niet correct in deze situatie.

Je hebt het over verantwoording van de verkoper, maar ik zie nergens een redelijke termijn waarin deze voldaan moet worden. En iemand per email tot 12 uur de volgende dag geven is leuk maar slaat natuurlijk nergens op, die termijn is gewoon niet redelijk.

Nogmaals denk ik dat in deze situatie de kans erg groot is dat het inderdaad een oplichter betreft, zeker gezien de andere persoon met een soortgelijke situatie.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2014 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-10 15:08
Ik twijfel geen moment over de onfrisse bedoelingen van deze persoon.Prima actie dus om aangifte te doen. Een code e-mailen hoeft echt niet van woensdag tot zaterdag te duren. Daarnaast wel reageren op nieuwe klanten maar niet op diegene die betaald hebben. Het ligt er in dit geval zo dik bovenop dat het fout is dat ik niet begrijp dat iemand het nog opneemt voor zo een persoon.

Edit: Daarnaast nog aantoonbaar valse reviews bij zijn profiel. Bah :(

[ Voor 8% gewijzigd door mobby1971 op 13-12-2014 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
Drikus had woensdag al betaald. na ontvangst van betaling heb je geen 3-5 dagen nodig om een code via email of DM door te sturen.
Een klacht indienen is iets anders dan aangifte doen. Mensen onder druk zetten met een (voortijdige en achteraf misschien valse) aangifte vind ik niet correct in deze situatie.
daarin verschillen wij dus van mening :P ik bied liever achteraf mijn excuus aan vanwege valse aangifte, als dat ik te lang wacht en dat er niets meer te redden valt.

en wat betreft mijn eigen situatie is het nog simpeler, geen reactie van verkoper na betaling is van mijn kant de reactie dat ik op onderzoek uit ga, als ik zijn naam dan tegen kom in verschillende oplichting zaken, ga ik gelijk bij hem aan de bel trekken, dat heb ik gedaan via Dm op zijn enige advertentie hier op Tweakers. Aangezien hij daar wel gelijk op reageerde, en ook consistent binnen een paar minuten was het duidelijk dat de beste man genoeg tijd had om te reageren op klanten, maar blijkbaar niet een code kon doormailen.

Mijn gevoel dat het niet klopte blijkt dus volledig terecht te zijn geweest, want nu de aanklacht onderweg is, en ik hem er mee confronteer kan hij wel ineens via email reageren, en krijg ik mijn geld terug gestort (er vanuit gaande dat hij dat serieus van plan is). Het blijkt gewoon dat oplichters verwachten en hopen op een koper die te goed van vertrouwen is, en dat de koper lang wacht met actie ondernemen.

verder laat ik het even voor wat het is, drikus volgt dit topic nu, en de andere gedupeerde is hier nu ook actief. Mag aannemen dat hun bij nieuwe ontwikkelingen dit topic op de hoogte zullen stellen. Ik ga nu maar weer BF spelen ipv the crew :P

[ Voor 54% gewijzigd door huntedjohan op 13-12-2014 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -drikus-
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Hoi,
De aangifte heb ik ook gedaan 5 dagen na de betaling,hij heeft gereageerd waar het geld heen moest en ik heb hem daarna nog 4x dm gestuurd en geen reactie gehad.
Als ik een voucher code koop en we zijn van dezelfde bank staat het geld er bijna gelijk op.
En hij vertelde ook dat als ik betaald had hij de code gelijk zou sturen en uit zou leggen via uplay hoe hem te verzilveren dus lijkt mij 5 dagen genoeg om in ieder geval wat te reageren.
Mocht het nu nog zo zijn dat het om een of andere reden of omstandigheden hij er niks aan kan doen zal ik mijn welgemeende excuses aanbieden maar als ik achteraf alles zo bekijk op zijn profiel dan acht ik de kans klein op een reactie.
Dan word dit dus al mijn 3e oplichting die ik meemaak in 2014 en dus geen code en geen geld.
Vr gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vervelende situatie allemaal.. Ik lees dit soort dingen de laatste tijd wel heel erg vaak. Zou het voor een deel dezelfde persoon onder verschillende (nieuwe) aliassen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 21:33:
Vervelende situatie allemaal.. Ik lees dit soort dingen de laatste tijd wel heel erg vaak. Zou het voor een deel dezelfde persoon onder verschillende (nieuwe) aliassen zijn?
Het zou kunnen ik hoop het wel dat zou namelijk betekenen dat de wereld nog niet zo verrot is. Wel balen dat dit zovaak voorkomt. Eerst was het zo ook op marktplaats dat je slecht geluk had als het niet aankwam. Nu is het zo dat je maar hoopt dat het aankomt. Het fijne is wel bij tweakers dat wanneer je goed kijkt naar het account dat je wel kan zien dat het vertrouwd is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

Hallo,

Ik heb waarschijnlijk goed nieuws! :)
Ehatu stuurde mij 1 cent terug met als beschrift om te mailen naar zijn emailaddres. Zijn huidige account is geblokkeerd en kon daarom niet dm'en. Nu heb ik daar naar toe gemaild en reactie teruggekregen of ik mijn adres nogmaals wilde geven omdat hij niet meer op zijn account kon kijken deze is namelijk geblokkeerd. Hij zou het opsturen. Dus ik hoop dat er morgen of overmorgen een pakketje in de bus ligt.

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

Ik heb mijn pakketje (defecte gtx 560) netjes opgestuurd gekregen! Dus uiteindelijk ben ik niet opgelicht. Dit alles heeft wel lang moeten duren met veel mails maar toch is hij goed aangekomen. Andere gedupeerden succes!
Pagina: 1