Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al even aan het zoeken naar mijn volgende smartphone. Het moet een zeer snelle smartphone zonder haperingen. Ik gebruik het vooral voor muziek te luisteren, spelletjes spelen, videos bekijken etc...

Zelf dacht ik aan een:
-LG G3 (€370)
-Xperia Z3 compact (€440)
-Nexus 5 (€330)
-Moto X 2014 (€480)

Ik heb alle telefoons als eens vast gehad buiten de Moto X. Ze voelen allemaal zeer goed en stevig aan, wat zeer belangrijk is want het zou toch zeker 2-3 jaar moeten meegaan. Batterij moet ook zeker 1 à 2 dagen kunnen doorstaan. Is de Nexus 5 nog de moeite waard om te kopen? Is de LG G3 een koopje voor €370? Is de Xperia Z3 compact €70 meer waard dan de LG G3?Zo veel vragen maar geen antwoorden... Kunnen jullie mij helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uit ervaring,

Nexus 5 krijg je niet de lange batterij duur mee, het voordeel is dat je updates krijgt, en hij nog een lange tijd ondersteund zal blijven, zowel officieel als on officieel

Xperia Z3 Compact is een van de beste kwa formaat en kwa batterij, vooral de camera + een hand gemak die je ermee hebt is geweldig.

Moto X 2014 editie vindt ik persoonlijk iets te groot, heb de mijne op verkoop, ik gebruik momenteel de 2013 editie mooi :) Batterij houd het vrij goed vol, al is het vergelijkbaar met dat van de oudere Moto x (18 uur aan, 4:50 uur screen time)

De rest heb ik niet getest :)

Ik zou zeggen, Ga naar een plaatselijke Mediamarkt en houd de Moto x 2014 is vast, echt een geweldig ding om naar te kijken en om vast te houden.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2014 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Moet het persé android zijn? Mijn ervaring met Android is dat top of the line is nu leuk, maar over 2 jaar low end, ook qua snelheid. Ook krijgen vele Androids lang niet zo lang updates.

Zelf zou ik, als kleine WP fan, kijken naar een http://tweakers.net/product/369819/nokia-lumia-930/ welke zeker de W10 update krijgt, en daarna weer minstens 18 maanden ondersteuning, dus waarschijnlijk wel een update naar W10.1 of hoe MS het maar zal noemen gaat krijgen.

Specs zijn niet top of the line, maar omdat WP erg efficient is, voelt de boel toch heerlijk snel aan.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al de OnePlus One overwogen? Ik zie hem niet genoemd worden in je lijstje, maar het is een van de krachtigste toestellen welke je kunt krijgen voor onder de € 350. En ook niet geheel onbelangrijk, de batterijduur is bij de OnePlus One juist goed, en dat is bij de Nexus 5 helaas minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:55
Je kunt ook nog de LG G2 overwegen. In hardware weinig trager dan zijn nieuwere broertje, maar de G3 heeft door het quad-HD scherm een stuk minder goede accuduur dan de G2.
De OnePlus One is ook zeker een aanrader als ik op de verhalen af mag gaan!

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige nadeel van de OnePlus One is de verkrijgbaarheid, maar OnePlus zou onlangs de vrije verkoop gestart hebben alleen de vraag is natuurlijk voor hoelang.

nieuws: OnePlus start vrije verkoop One-smartphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 00:00:
Moet het persé android zijn? Mijn ervaring met Android is dat top of the line is nu leuk, maar over 2 jaar low end, ook qua snelheid. Ook krijgen vele Androids lang niet zo lang updates.

Zelf zou ik, als kleine WP fan, kijken naar een http://tweakers.net/product/369819/nokia-lumia-930/ welke zeker de W10 update krijgt, en daarna weer minstens 18 maanden ondersteuning, dus waarschijnlijk wel een update naar W10.1 of hoe MS het maar zal noemen gaat krijgen.

Specs zijn niet top of the line, maar omdat WP erg efficient is, voelt de boel toch heerlijk snel aan.
Ben zelf niet zo'n fan van windowsphones, ik heb altijd al android gebruikt en ben zeer tevreden over het OS. Als ik moest overschakelen naar windows ben ik ook al mijn aangekochte apps kwijt en dat wil ik liever niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 00:54:
Enige nadeel van de OnePlus One is de verkrijgbaarheid, maar OnePlus zou onlangs de vrije verkoop gestart hebben alleen de vraag is natuurlijk voor hoelang.

nieuws: OnePlus start vrije verkoop One-smartphone
Ik heb de Oneplus One inderdaad niet vermeld en de reden daarom is omdat het bijna onmogelijk is om deze te kunnen kopen :) Blijkbaar hebben we geen uitnodigingen meer nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
arjanpvt schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 00:51:
Je kunt ook nog de LG G2 overwegen. In hardware weinig trager dan zijn nieuwere broertje, maar de G3 heeft door het quad-HD scherm een stuk minder goede accuduur dan de G2.
De OnePlus One is ook zeker een aanrader als ik op de verhalen af mag gaan!
Ik koop liever nieuwere toestellen omdat ik graag de laatste nieuwe software wil. Voor de G2 zullen niet veel software updates komen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 15:55:
[...]

Ik heb de Oneplus One inderdaad niet vermeld en de reden daarom is omdat het bijna onmogelijk is om deze te kunnen kopen :) Blijkbaar hebben we geen uitnodigingen meer nodig?
Klopt de afgelopen maanden is de verkrijgbaarheid van de OnePlus One enorm verbeterd, het was namelijk ook erg makkelijk om bijvoorbeeld een invite te vinden op internet. Ik ben in iedere geval harstikke blij dat ik toch de OnePlus One heb aangeschaft, want ik dacht eerst ook van ik ga me echt geen moeite doen om een invite te vinden maar het was best makkelijk achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:55
LG heeft toegezegd dat de nieuwste Android versie nog als update beschikbaar komt begin volgend jaar.
Bovendien kun je met custom roms je telefoon altijd nog updaten.
Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 15:56:
[...]

Ik koop liever nieuwere toestellen omdat ik graag de laatste nieuwe software wil. Voor de G2 zullen niet veel software updates komen denk ik...

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
arjanpvt schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 17:20:
LG heeft toegezegd dat de nieuwste Android versie nog als update beschikbaar komt begin volgend jaar.
Bovendien kun je met custom roms je telefoon altijd nog updaten.

[...]
Goed om te weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 17:10:
[...]

Klopt de afgelopen maanden is de verkrijgbaarheid van de OnePlus One enorm verbeterd, het was namelijk ook erg makkelijk om bijvoorbeeld een invite te vinden op internet. Ik ben in iedere geval harstikke blij dat ik toch de OnePlus One heb aangeschaft, want ik dacht eerst ook van ik ga me echt geen moeite doen om een invite te vinden maar het was best makkelijk achteraf.
Ik weet eigenlijk niet zo veel over cyanogenmod. Is android lollipop al uit op oneplus one? Werkt het zonder storingen? Is hij niet wat aan de (te) grote kant? Qua grootte is de LG G3 echt het maximum voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 17:23:
[...]

Ik weet eigenlijk niet zo veel over cyanogenmod. Is android lollipop al uit op oneplus one? Werkt het zonder storingen? Is hij niet wat aan de (te) grote kant? Qua grootte is de LG G3 echt het maximum voor mij.
Cyanogenmod is niet veel meer dat standaard Android met wat meer mogelijkheden, dus zie het maar als een soort Nexus telefoon ;) En nee Android 5.0 is nog niet uit voor de OnePlus One, en ik heb in iedere geval geen last van storingen.

Persoonlijk vind ik hem niet aan de grote, ja het is even wennen maar persoonlijk vind ik juist een goed formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 17:29:
[...]

Cyanogenmod is niet veel meer dat standaard Android met wat meer mogelijkheden, dus zie het maar als een soort Nexus telefoon ;) En nee Android 5.0 is nog niet uit voor de OnePlus One, en ik heb in iedere geval geen last van storingen.

Persoonlijk vind ik hem niet aan de grote, ja het is even wennen maar persoonlijk vind ik juist een goed formaat.
Heb je lang moeten wachten op je Oneplus One? Moest ik beslissen om deze te kopen, dan weet ik ongeveer hoelang ik erop zal moeten wachten :) (Ik heb een hekel aan lang wachten ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee duurde een weekje, ze worden namelijk vanuit Groot Brittannië verzonden met DHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 17:36:
Nee duurde een weekje, ze worden namelijk vanuit Groot Brittannië verzonden met DHL.
Is de garantie geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou wellicht eens de reacties wat betreft garantie in dit topic kunnen lezen, en zover ik heb gelezen is de garantie in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus de Oneplus One zet ik tussen mijn lijstje van kanshebbers...

Een andere vraag, is de Nexus 5 op android L beter dan op Kitkat? Is hij even snel als de nieuwste flaship phones van andere merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:58
Ik zou de Sony Xperia Z3 (of Z1) Compact aanraden. Lekker handzame toestellen en de Z3 heeft uitstekende accuduur. Sony heeft voor beide toegezegd dat er een update naar Android 5.0 aan komt dus dat zit wel goed. Qua performance doen beide Compacts het nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ronald8 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 18:32:
Ik zou de Sony Xperia Z3 (of Z1) Compact aanraden. Lekker handzame toestellen en de Z3 heeft uitstekende accuduur. Sony heeft voor beide toegezegd dat er een update naar Android 5.0 aan komt dus dat zit wel goed. Qua performance doen beide Compacts het nog prima.
De Xperia Z3 compact is inderdaad een fantastisch toestel, ligt goed in de hand en is werkt zeer snel.
Maar het kost meer dan een LG G3, Oneplus One, Nexus 5... Is de Xperia het waard om wat meer centjes uit te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 18:47:
[...]

De Xperia Z3 compact is inderdaad een fantastisch toestel, ligt goed in de hand en is werkt zeer snel.
Maar het kost meer dan een LG G3, Oneplus One, Nexus 5... Is de Xperia het waard om wat meer centjes uit te geven?
Dat is vooral een kwestie van voorkeur denk ik. De waterdichtheid van de Sony vind ik erg leuk, al die blikken als je je telefoon afspoelt onder de kraan ;) net als het fijne formaat en goede hardware.

De Nexus is al wat ouder en de LG G3 vind ik zelf veel te groot. OnePlus ben ik zelf niet zo'n fan van door verhalen over slechte klantenservice/garantieafhandeling. Maar dat laatste is misschien minder erg dan ik denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ronald8 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 19:12:
[...]

Dat is vooral een kwestie van voorkeur denk ik. De waterdichtheid van de Sony vind ik erg leuk, al die blikken als je je telefoon afspoelt onder de kraan ;) net als het fijne formaat en goede hardware.

De Nexus is al wat ouder en de LG G3 vind ik zelf veel te groot. OnePlus ben ik zelf niet zo'n fan van door verhalen over slechte klantenservice/garantieafhandeling. Maar dat laatste is misschien minder erg dan ik denk.
En de Samsung Galaxy Alpha? Is deze beter dan de Xperia Z3 compact?
Beide smartphones zijn zeer goed en stevig gemaakt maar verschillen ze in prestatie? Ik hou niet zo van TouchWiz (Mijn huidige smartphone is Galaxy S3 mini) maar als de Alpha veel beter presteert ga ik liever terug naar Samsung...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 19:20:
[...]

En de Samsung Galaxy Alpha? Is deze beter dan de Xperia Z3 compact?
Beide smartphones zijn zeer goed en stevig gemaakt maar verschillen ze in prestatie? Ik hou niet zo van TouchWiz (Mijn huidige smartphone is Galaxy S3 mini) maar als de Alpha veel beter presteert ga ik liever terug naar Samsung...
Het is geen slechte telefoon maar volgens de review van Tweakers is de accuduur van de Galaxy Alpha niet best en als je van tevoren al weet dat TouchWiz niet zo fijn is dan zou ik hem niet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspergk
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-02 08:12
Ronald8 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 19:12:
[...]

He lijkt veelal of de G3 enorm is omdat deze een 5,5 inch scherm bevat. Echter is de behuizing niet veel groter dan een S5. Zou je een LG G3 naast een One Plus One houden dan zie je goed het verschil. Beiden 5,5 inch scherm waarbij inclusief de behuizing de One Plus One iets groter is.

Zelf was ik eerst ook niet echt kapot van grote schermen. He liefst wou ik eerst weer een 4,7 inch telefoon net als mijn oude nexus 4 echter waren deze niet te koop. Hierna 1,5 maand de S5 met een 5,1 inch scherm gehad en nu de LG G3 een maand in gebruik. Kan wel concluderen dat de LG G3 een tikkeltje groter is dan de S5 maar het schermoppervlak veel beter wordt benut in de behuizing bij de G3.

Al met al klaag ik niet over dit formaat van de telefoon. Ik heb ook vrij grote handen dus ik kan alles met 1 hand nog bedienen.

Voor de prijs vindt ik het een super telefoontje (maar accu kan inderdaad wel beter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jaspergk schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 19:49:
[...]

He lijkt veelal of de G3 enorm is omdat deze een 5,5 inch scherm bevat. Echter is de behuizing niet veel groter dan een S5. Zou je een LG G3 naast een One Plus One houden dan zie je goed het verschil. Beiden 5,5 inch scherm waarbij inclusief de behuizing de One Plus One iets groter is.

Zelf was ik eerst ook niet echt kapot van grote schermen. He liefst wou ik eerst weer een 4,7 inch telefoon net als mijn oude nexus 4 echter waren deze niet te koop. Hierna 1,5 maand de S5 met een 5,1 inch scherm gehad en nu de LG G3 een maand in gebruik. Kan wel concluderen dat de LG G3 een tikkeltje groter is dan de S5 maar het schermoppervlak veel beter wordt benut in de behuizing bij de G3.

Al met al klaag ik niet over dit formaat van de telefoon. Ik heb ook vrij grote handen dus ik kan alles met 1 hand nog bedienen.

Voor de prijs vindt ik het een super telefoontje (maar accu kan inderdaad wel beter).
Zelf heb ik eerder kleine handen ;). De LG G3 is niet "groot" voor een 5,5 inch smartphone maar toch... De G3 is echter wel het maximum qua grootte dat ik zou kopen. Ik gebruik mijn telefoon nog graag met 1 hand. De Oneplus One is zeer goed en zeker voor de prijs maar grootte en service (garantie bijvoorbeeld) valt misschien wel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Interessant, zit momenteel een beetje in dezelfde toestellen te vergelijken.

Vooral de LG G3 lijkt mij wel wat, ben wel een beetje huiverig voor het formaat maar dat went wel denk ik.
Ook de Nexus 5 32 kijk in nadrukkelijk naar. Al heb ik daar een beetje een 'last years' topper idee bij en ondertussen wel bijgehaald.

Bij beiden lijkt de batterij niet super te zijn al denk ik dat je bij normaal gebruik best de dag door zal komen. Experiza Z3 Compact had ik op minder scherm en duurder eigenlijk al laten vallen. Op de achtergrond nog de One+ maar dat China gedoe en beperkte 4G keuze staan me tegen.

Neig denk ik naar de G3, ook nog 50 euro cashback tot einde jaar en die QuickCircle cover spreken me wel aan. Maar ga 'm wel eerst fysiek vasthouden voor ik beslis.

• AVIR
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 10:31
Heb dezelfde overwegingen als hierboven

- One plus 64Gig inclus verzenden 320 Euro (kan geen SD kaart in dus 16 Gig niet toereikend)
- LG G3 16 Gig (kan SD in) 409 -/- cashback LG 50 Euro= 359 Euro
- LG G2 32 GIG (Geen SD) 310 Euro - 50 LG= 260 Euro
- Z3 Compact.... waarom meer betalen voor een scherm wat niet eens HD is 446 Eur
- Nexus 5 (Geen SD dus 32 Gig) 390 Euro.....

Gezien bovenstaande twijfel ik tussen een 3 tal toestellen die qua prijs het aantrekkelijkste zijn, OnePlus One; LG G2 en LG G3

LG G3
Superspecs
Superscherm
SD Kaart
cash Back
Nadelen: Batterij drain door superscherm, Skin LG? (geen ervaring mee maar lees veel negatieve reacties), Snelheid processor opgeslurpt door superscherm?

LG G2
Goede specs
Full HD
Nadelen: "ouder"model uit 2013; Geen SD kaart mogelijk

OnePlus One
Goede specs
Full HD
64 Gig
Goedkoopste optie
Nadelen: geen SD kaart mogelijk

Zo en nu nog de keuze bepalen....tips anyone

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:10
Moest ik je zijn zou ik voor oneplus one ofwel sony compact z3,

• AVIR
Kun je ook een onderbouwing geven? Sony compact Z3 is behoorlijk duurder en heeft mindere specs bijvoorbeeld niet een HD Scherm

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 21:44

jeka

Support your local club.

HTC one m8 geen optie? Mooi en snel toestel. 380 euro na cashback op belsimpel.

FCG

• O88088
Een fullHD scherm mis je niet. Meer pixels zie je niet en het kost alleen maar meer stroom. De Z3 Compact staat bovenaan benchmarks dus met de prestaties is echt niks mis. Bovendien is het toestel waterdicht, lekker compact, uitstekende accuduur met top specificaties.

• AVIR
HTC M8 zag ik ook net bij Belsimpel is inderdaad ook een optie maar nog niet echt goed naar gekeken. Ze zeggen dat daar het nadeel is dat de camera niet zo goed is, iemand ervaringen mee?

• AVIR
Ik wil ook niet zeggen dat de Z3 compact geen goed toestel is maar overall heeft hij net wat mindere specs dan Oneplus, LG G3, HTC one M8 ..... dan ga je daar toch niet meer voor betalen.....hij is wel dik boven 400 euro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croqy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-09 15:45
Je betaald voor compact design zonder concessies oo prestaties en betere accuduur, wat oa mogelijk is door lagere resolutie. Daar leg ik wel geld voor neer.

[ Voor 11% gewijzigd door Croqy op 19-12-2014 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
Lees ook veel positieve verhalen over de Honor 6 (Huawei) krachtige hardware voor 300 euro en zelfs LTE-a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na veel reviews, vele bezoekjes aan media markt, prijsvergelijkingen ... Het gaat tussen de LG G3 of HTC One M8 voor mij. Voor respectievelijk 365 en 380 (allebei via belsimpel.nl).

Qua grootte is de HTC One M8 beter voor mij, LG G3 gaat ook nog wel maar is onhandiger in gebruik dan HTC. De verwisselbare accu vind ik dan weer een groot pluspunt van de G3. Voor een high-end smartphone moeten er ook goede foto's mee kunnen gemaakt worden, valt de camera van de HTC echt zo tegen zoals men zegt in de reviews..

Welke smartphone is het beste voor een persoon als ik, die z'n smartphone gebruikt voor internet, youtube, muziek, spelletjes en af en toe een goede foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jeka schreef op donderdag 18 december 2014 @ 17:13:
HTC one m8 geen optie? Mooi en snel toestel. 380 euro na cashback op belsimpel.
Ervaring met One M8? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:29
Hmm.. met die eisen wordt het lastig kiezen tussen die twee smartphones. Voor media consumptie zou ik zeggen neem de HTC One M8, het scherm is erg goed (ondanks dat het "maar" 1080p is) en het geluid is talloze keren beter dan dat van de LG G3. De G3 heeft daarentegen een stuk betere camera met zeer snelle focus en diens 1440p scherm is ook erg mooi.
Qua ergonomie scheelt het denk ik weinig, ze zijn vrijwel even groot zoals je hier kunt zien:
http://www.phonearena.com...C-One-M8/phones/8347,8242
Ik zou persoonlijk liever voor de G3 gaan in deze categorie, omdat HTC één domme fout heeft gemaakt bij de One M8: de powerbutton bovenop geplaatst. De HTC is al vrij glibberig in de hand en dat helpt het wat onhandig indrukken van de powerbutton niet in de hand.

Het beste wat ik je kan adviseren, voor het geval dat je het nog niet gedaan hebt: ga naar een winkel en speel even met beiden. De One M8 was ook één van mijn opties een half jaartje geleden, maar ik vond hem (de donker grijze versie in ieder geval) veel te glibberig en de powerbutton te irritant. Verder kan je dan ook proberen of de G3 niet te breed is voor eenhandig gebruik. Ik heb er met mijn Xperia Z2 (ongeveer gelijke afmetingen) niet zo'n last van omdat ik vrij grote handen heb. Welke telefoon je uiteindelijk ook kiest, ik denk dat je in beide gevallen een prima telefoon in huis haalt.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 21:44

jeka

Support your local club.

Ik heb de HTC laatst gekocht. Fijn toestel de power Button gebruik ik niet vaak. Scherm locked automatisch en ik veeg over het scherm om te ontgrendelen. LG lijkt me ook prima trouwens. Was mijn tweede keus.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moi_in_actie schreef op zondag 21 december 2014 @ 19:41:
Hmm.. met die eisen wordt het lastig kiezen tussen die twee smartphones. Voor media consumptie zou ik zeggen neem de HTC One M8, het scherm is erg goed (ondanks dat het "maar" 1080p is) en het geluid is talloze keren beter dan dat van de LG G3. De G3 heeft daarentegen een stuk betere camera met zeer snelle focus en diens 1440p scherm is ook erg mooi.
Qua ergonomie scheelt het denk ik weinig, ze zijn vrijwel even groot zoals je hier kunt zien:
http://www.phonearena.com...C-One-M8/phones/8347,8242
Ik zou persoonlijk liever voor de G3 gaan in deze categorie, omdat HTC één domme fout heeft gemaakt bij de One M8: de powerbutton bovenop geplaatst. De HTC is al vrij glibberig in de hand en dat helpt het wat onhandig indrukken van de powerbutton niet in de hand.

Het beste wat ik je kan adviseren, voor het geval dat je het nog niet gedaan hebt: ga naar een winkel en speel even met beiden. De One M8 was ook één van mijn opties een half jaartje geleden, maar ik vond hem (de donker grijze versie in ieder geval) veel te glibberig en de powerbutton te irritant. Verder kan je dan ook proberen of de G3 niet te breed is voor eenhandig gebruik. Ik heb er met mijn Xperia Z2 (ongeveer gelijke afmetingen) niet zo'n last van omdat ik vrij grote handen heb. Welke telefoon je uiteindelijk ook kiest, ik denk dat je in beide gevallen een prima telefoon in huis haalt.
Heb ze beiden al een paar keer vast gehad. De powerbutton van de HTC is inderdaad wel een klein minpuntje maar hard stoor ik me daar niet zo aan. Ik gebruik mijn telefoon (bijna) altijd met 2 handen waardoor het niet zo'n probleem vormt. Vooral de camera, speakers en software zijn de zaken die me doen twijfelen tussen de twee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVIR
Ik heb vandaag, zoals volgens mij vele een invite voor Oneplus One gehad maar met de prijsdalingen van HTC one M8 (100 Euro korting bij Belsimpel dan netto 382) en LG 50 Euro cashback LG (netto 359) is dit toestel in mijn ogen toch minder interessant, inclusief verzenden 320 Euro...... en als er wat mee is heb je in mijn ogen toch meer aan de andere merken die gewoon in NL actief zijn.....

Ik vind de Z3 ook erg mooi maar gezien de prijs geen optie helaas.....net als de Nexus 6. Alternatieven kunnen wel zijn LG G2 (32 gig 300 Euro) of Nexus 5 339 Euro of de Z2 voor 380 Euro.....

In mijn ogen zijn dan nog steeds de nieuwere telefoons beter gezien aanbiedingen dus LG G3 en HTC One M8. Gezien de acties heb ik nog even tot 31 december voordat ik de bekende knoop.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
"Het is gebeurd" zou Erik Van Looy zeggen.. Ik heb net de LG G3 besteld bij belsimpel.nl :)

Bedankt iedereen die geholpen heeft met het beslissen welke smartphone de beste was / is!
Pagina: 1