Iedereen hier gebruikt sygate of winroute of weet ik veel wat voor programma om te natten. Ik heb 2 win2k servers 1 is domain controller/AD/DHCP/DNS/WINS. De tweede nog niks en hier heb ik de adsl modem aan hangen. Proxy erop zal wel lukken, maar ik wil kunnen natten vanaf mijn 10 clients (win2kpro) naar het internet. Is het mogelijk om dit voor elkaar te krijgen met alleen win2k of heb ik per se een third-party tool nodig? Het gaat hier om een bedrijfsnetwerk, waardoor ik niet teveel wil wijzigen aan de hoofdserver.
Windows 2000 kent net als Windows NT 4.0 Routing and remote access.
het enige verschiol is dat onder windows 2000 server rras werkt met NAT.
Dus je kan een windows 2000 server inrichten als router, die alle aanvragen voor ip adressen die hij niet kent doorstuurt over een van te voren op gegeven inbelverbinding.
Aangezien pptp (adsl) ook een soort van inbel verbinding is, maar dan met een viruele adapter, kan je dit hier ook voor gebruiken.
Ik heb het wel eens gedaan, maar das al weer een tijdje geleden, en ik heb even geen win2k server voor handen..dus je zal het hier mee moeten doen, er zijn echter vast nog anderen die het wel duidelijker uit kunnen leggen.
Suc6
CyberJ
het enige verschiol is dat onder windows 2000 server rras werkt met NAT.
Dus je kan een windows 2000 server inrichten als router, die alle aanvragen voor ip adressen die hij niet kent doorstuurt over een van te voren op gegeven inbelverbinding.
Aangezien pptp (adsl) ook een soort van inbel verbinding is, maar dan met een viruele adapter, kan je dit hier ook voor gebruiken.
Ik heb het wel eens gedaan, maar das al weer een tijdje geleden, en ik heb even geen win2k server voor handen..dus je zal het hier mee moeten doen, er zijn echter vast nog anderen die het wel duidelijker uit kunnen leggen.
Suc6
CyberJ