Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart. Echter heb ik gelezen dat de nieuwe kaarten PCi-e 3.0 ondersteunen en dat het verschil met een PCI-e 2.0 poort minimaal is. Voorkeur qua merk videokaart heb ik niet. Ik wil wel graag de nieuwste games oa. BF4, CODAW op high zo niet op ultra settings willen spelen.
Het scherm wat ik in combinatie gebruik betreft een Samsung PX2370. Met maximale video ondersteuning van 1920 x 1080.
Echter ben ik bang dat mogelijk mijn huidige setup en dan vooral denkende aan het CPU mogelijk voor beperkingen zorgt.
Mijn huidige set-up is als volgt:
Wat is je budget?
Het budget zal tot maximaal de prijs van een GTX970 liggen dus zeg pak een beet €350. Goedkoper mag altijd.
heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoals eerder beschreven heb ik geen voorkeur voor een AMD of GeForce kaart. Heb al meerdere keren gelezen dat een R9 290(x) kaart met aftermarket cooler qua prijs/prestatie verhoudingen (evt. 2e hands) beter te verkrijgen is.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit is nu de hamvraag eigenlijk, is het beter te om te upgraden naar een nieuwe setup zoals CPU, MOBO en Graka of kan mijn huidige MOBO + CPU ermee vooruit. Al ben ik er wel over uit dat er een nieuwere en grotere capaciteit SSD in moet komen te liggen.
edit: het geheugen bestaat uit 2x2gb en 2x4gb.
Het scherm wat ik in combinatie gebruik betreft een Samsung PX2370. Met maximale video ondersteuning van 1920 x 1080.
Echter ben ik bang dat mogelijk mijn huidige setup en dan vooral denkende aan het CPU mogelijk voor beperkingen zorgt.
Mijn huidige set-up is als volgt:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 860 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus Maximus III Formula | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus EAH5850/2DIS/1GD5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sapphire HD5850 Toxic 2GB GDDR5 PCI-E | € 0,- | € 0,- |
| 2 | Samsung Spinpoint F1 RAID HE642JJ, 640GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master HAF 922 | € 100,88 | € 100,88 |
| 1 | Samsung Syncmaster PX2370 Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Coolitsystems Domino A.L.C. | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech G5 Laser Mouse | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9 | € 152,95 | € 152,95 |
| 2 | Kingston HyperX Blu KHX1600C9D3B1/2G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | XFX TS Series 650W PSU 80+ Bronze | € 75,79 | € 75,79 |
| 1 | Kingston SSDNow V Series SATA2 2.5" Drive 64GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 329,62 | |
Wat is je budget?
Het budget zal tot maximaal de prijs van een GTX970 liggen dus zeg pak een beet €350. Goedkoper mag altijd.
heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoals eerder beschreven heb ik geen voorkeur voor een AMD of GeForce kaart. Heb al meerdere keren gelezen dat een R9 290(x) kaart met aftermarket cooler qua prijs/prestatie verhoudingen (evt. 2e hands) beter te verkrijgen is.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit is nu de hamvraag eigenlijk, is het beter te om te upgraden naar een nieuwe setup zoals CPU, MOBO en Graka of kan mijn huidige MOBO + CPU ermee vooruit. Al ben ik er wel over uit dat er een nieuwere en grotere capaciteit SSD in moet komen te liggen.
edit: het geheugen bestaat uit 2x2gb en 2x4gb.