Samsung T27D390EW Zwart?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexb1969
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 27-07 13:48
Hallo mede Tweakers!

ik ben van plan om een nieuwe monitor te kopen, die van mij is maar 20", ik wil graag een 27" ik zie dat deze monitor vrij nieuw is en veel gebruikersgemak heeft, alleen is daar nog geen review van helaas.

Wat voor mij de pluspunten zijn is dit:

je kunt hem ook gebruiken als gewone tv
hij heeft meerdere aansluitmogelijkheden, video, dvd, spelconsole etc.

mijn vraag is dit, omdat deze monitor voor zowel pc als tv is te gebruiken is, gaat dat toch niet ten koste van de beeldkwaliteit, ik weet dat een monitor scherper beeld heeft dan een tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-08 15:01

FeaR

In GoT we trust

Alexb1969 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 21:15:
ik weet dat een monitor scherper beeld heeft dan een tv.
Dat heeft eerder met kijkafstand te maken en wellicht met de software die de TV draait. Een Full HD monitor of TV heeft altijd 1920 x 1080 pixels, dus qua scherpte zou het niets uit moeten maken mits je op de juiste afstand zit. Een 32" op 50cm zal inderdaad minder scherp overkomen dan een 21" monitor met dezelfde resolutie op dezelfde afstand. Idem dat TV's vaak (eigenlijk altijd) software hebben draaien om het beeld mooier te maken, dit kan goed uitpakken maar soms ook minder. Gelukkig kan je veel TV's instellen op PC-modus waardoor alles haast werkt als een TV-monitor. Echter...bovenstaande is over een echte TV tegenover een PC-monitor en ik vraag me af of je de Samsung als echte TV mag zien. Veelal zijn de kleinere TV's niets meer dan een PC-monitor met tuner er in, dan heb je al veel minder (tot geen) verschil.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Alexb1969
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 27-07 13:48
Ik heb inmiddels die tv gekocht en hij bevalt mij prima. Nog bedankt voor je toelichting. ...