Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

hulp gezocht.. kan geen keuze maken

Pagina: 1
Acties:

• Armos
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-04-2021
Wat ga je met je laptop doen?
Normaal gebruik / surfen / mailen maar ook gamen, ik speel voornamelijk World of Warcraft maar zou ook graag Call of duty of Fifa15 etc. erop kunnen spelen.

Wat is je budget?
+/- 950,00

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee de laptop staat voornamelijk in de woonkamer, maar i.v.m. ruimtegebrek geen desktop pc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
ik zat zelf te denken aan een ASUS ik dacht dat dit in laptop land toch wel de top was, maar ik zie ook veel laptop van MSI voorbij komen met dit merk heb ik geen ervaring / weinig over gehoord. is een toshiba ook kwalitatief goed?

-----

Ik ben opzoek naar een Laptop zoals jullie dus zien, de laptop moet toch wel een aantal jaar meegaan qua prestaties.

het liefst een laptop met een SSD schijf erin maar kan er later ook 1 inbouwen.
17" scherm
Mat beeldscherm full hd
min 8GB geheugen
in principe heb ik aan 500GB harddisk ruimte genoeg maar meer is altijd mooi meegenomen.
zat zelf te denken aan een i7 processor maar kan een A10 ook?
Externe videokaart nvidia gtx? Ati radeon r9? Als ik naar de benchmarks kijk staat de r9 best hoog.

dit is wat ik zelf al heb gevonden,

pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-791G-576X

pricewatch: Asus N750JK-T4158H

pricewatch: Asus N751JK-T7080H

pricewatch: MSI GX70 Destroyer 3CC-283NL

pricewatch: Toshiba Satellite L70-B-130

Is het de moeite te wachten op btw vrij actie van de mm /bcc? Ik denk eind januari zoals elk jaar

Zou graag advies / ideeën van jullie horen

Ik kan geen keuze maken....

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

MSI laptops zijn prima geloof ik, Toshiba heb ik een minder hoge dunk van maar ik denk dat je je ook bij hun geen zorgen hoeft te maken.

Die MSI GX70 ziet er wel interessant uit, al is hij in mijn ogen echt spuuglelijk en ook nog eens erg dik, maar mocht je dat niet uitmaken dan is dat geen punt. Het enige wat ik maf vind is de processor. Als ik het internet mag geloven is het een vrij trage processor, maar volgens deze review(http://gamingtilldisconne...aming-laptop-review/14410) kan je er wel aardig mee gamen. De grafische kaart (R9 M290x) is de beste van het stel, al is hij maar nipt sneller dan wat er in de Acer zit (een GTX860M).

Beide ASUS laptops en de Toshiba zijn wat trager qua GPU, en dat is toch wel waar het om draait in games, zou daarom niet voor één van die 3 gaan. Als ik uit deze keuzes moest kiezen zou ik denk ik voor de Acer kiezen, denk dat hij al met al nét wat sneller is dan die MSI.

Misschien nog wat laptops om te overwegen;

pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-00745NL
http://www.techradar.com/...lenovo-y50-1207894/review
Mooi ding IMO, qua specs denk ik beter dan het rijtje dat je daar hebt staan. Zelfde grafische kaart als in de Acer, maar een stuk snellere processor. Lenovo staat daarbij ook nog eens bekend als een erg degelijk merk. Het enige nadeel is dat het scherm niet geweldig is (de kijkhoeken zijn vrij slecht), al zijn de schermen op de andere laptops die je gelinkt hebt ook niet geweldig, en dat is ook niet noodzakelijk voor een game laptop. Ook is hij slechts 15,6", geen 17", maar goed, weet ook niet of dat een enorm probleem voor je is. Vind hem qua design ook wel wat hebben, zeker vergeleken bij die MSI GX70.

http://www.bto.eu/bto-x-book-17cl58.html
Dit is ook een mooi ding, valt net buiten je budget (1050 euro), maar volgens mij wel aardig wat je zoekt. Goede processor, goede grafische kaart, en zat opslagruimte en werkgeheugen. Schijnt qua bouwkwaliteit ook prima te zijn.

Al met al zou ik, als ik uit dat lijstje van jou moest kiezen, voor de Acer gaan. Mocht je het niet erg vinden om met een wat kleinere laptop te werken dan is de Lenovo Y50 een mooi ding, en ook net wat sneller dan de Acer. Als je 100 euro meer wil betalen is die BTO een goede keuze, 17" en verder dezelfde hardware als de Lenovo Y50.

• SiC123
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 09:19
Als je een laptop kwijt kunt, kun je misschien ook een monitor kwijt? Zo ja, dan kun je misschien ook een behuizing overwegen die aan de VESA bevestiging van de monitor gehangen kan worden. Dat scheelt een enorme kast die ergens moet staan.
Ruime gebrek kan ook betekenen dat de computer opgeruimd moet worden na gebruik en dan is dit natuurlijk geen optie.

• Armos
Bedankt voor jullie reacties. Ik had ook al op de site van bto gekeken.. Maar ik heb geen idee wat dat voor kwaliteit is. Had er nog nooit van gehoord. De Acer leek mij ook goed.. Alleen een i5 ipv i7 is jammer verder leek de msi mij qua gpu het beste maar zit inderdaad met de cpu.. En het design.

Qua design vind ik de ausu n751 het mooist..
Een desktop gaat het zowiezo niet worden. De pc moet gewoon makkelijk te verplaatsen zijn en eventueel op schoot op de bank surfen is ook lekker.
Vind toch 17" wel een must ga er anders wel erg veel op achteruit na mn desktop van 21"

Hoop op meer reacties met adviezen

• SiC123
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 09:19
Ik zou voor de Acer gaan. Core i5 op 2, 9GHz is rap zat en dan is de 860m toch wel merkbaar beter dan een 850m.
Plus dat je een hybride hdd ook wel merkt bij het opstarten.

[ Voor 21% gewijzigd door SiC123 op 14-12-2014 12:40 ]

• Armos
Oké bedankt voor je reactie..mn vriendin zei net dat ze een bureau in de woonkamer niet zo'n probleem vond dus het is ook nog een optie om toch voor een desktop te gaan.. Maar is er dan ook wat als een kleine platte kast waar de monitor bovenop staan kan. Die toch voldoende ruimte heeft om alles in te bouwen en alles koel te houden. Het is wel voordeliger om een desktop te halen.. Meer voor minder.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Zou dan in het Desktop Aankoop Advies forum vragen. Als je hem zelf in elkaar zet ben je nog minder geld kwijt, kan je bij een aantal online winkels ook laten doen voor een kleine meerprijs. Misschien is een kleine kast wat? Je zou kunnen kijken voor een Micro ATX kastje, zijn zat mensen hier die je verder kunnen helpen met een PC samenstellen. Met jouw budget kun je van een desktop echt wel wat moois maken :).
Pagina: 1