Toon posts:

Computer upgraden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb al een aantal jaren deze computer, heb 2 jaar terug wel de videokaart vervangen maar ik heb toch het idee dat er wel iets aan vervanging toe is. Ik merk dat mijn computer de nieuwste games zoals bijvoorbeeld Far Cry 4 niet meer aankan, in ieder geval niet op hogere settings. Ik zou dus graag willen weten wat ik het beste kan vervangen de GPU of dat juist de CPU het probleem is. Ik zou graag de nieuwste games zoals Far Cry 4, AC:Unity op hoge settings willen spelen, ook speel ik World of Warcraft waar de fps af en toe wel eens omlaag gaat in raids, en DayZ stottert ook nogal wel eens. Ik speel trouwens in 1920x1080 resolutie.

Mijn pc:

CPU: AMD Phenom II X6 1055T
CPU koeler: Cooler Master Hyper 212 EVO
Moederbord: Asus M4A88T-V EVO/USB3
RAM: 2 x Kingston Valueram 4 GB
HDD: WD Caviar SE16 WD5000KS, 500GB en Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Videokaart Sapphire Radeon HD 7870 XT Boost 2GB
Case: Cooler Master Elite 333
Voeding: Corsair CX600M

Ik was al aan het kijken naar de GTX 970 of de R9 290, maar ik heb geen idee of mijn CPU dan een bottleneck zou zijn bij die kaart, en of het uberhaupt wel op mijn moederbord past. Als de CPU het probleem is zou ik niet goed weten welke CPU ik het beste zou kunnen nemen. Verder was ik nog aan het kijken naar eventueel een kleine SSD voor m'n OS. Ik heb een budget van rond de 500 euro.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Een nieuwe GPU is voor je moederbord geen probleem. Er zit 2x PCIe 2.0 x16 op, dus dat loopt verder wel los.

Nu is het alleen de vraag, wat is wijsheid bij die Phenom. Een 970/290 gaat die het denk ik erg druk mee krijgen, dus een bottleneck lijkt me niet uitgesloten, hoewel je wel een bordje hebt waar je lekker op kan overklokken met die 8 fasen over de cpu. Misschien dat anderen er nog iets nuttigs aan toe kunnen voegen.

• Strokjer2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-05-2025
ik zou er eerst een SSD in gooien, en 280x van vraag en aanbod. kost je 250 euro max.
Gelijk clean instal, drivers bij de desbetreffende melkboer online ophalen (recenter dan die floppys die ze er bij leveren) kijken hoe dan je systeem draait.

En de CPU een kleine schop geven indien je merkt dat het een bottleneck is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist dit samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 164,-€ 164,-
1Gigabyte GA-Z97P-D3€ 65,95€ 65,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 342,95€ 342,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 572,90

Zou dit een goede CPU zijn voor gaming, en is dit een goed moederbord voor bij deze CPU?
Iemand overigens enig idee welke gtx 970 het best koelt en het stilste is?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Het moederbord is niet heel bijzonder. Het is dan wel een Z-chipset maar redelijk basic. Ik zou dan liever een pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5 of pricewatch: MSI H97 GUARD-PRO nemen. Qua prijs niet echt verschillend, maar wel beiden wat luxer.

En welke 970 het stilst is, tja, ze zijn allemaal niet enorm luidruchtig. De MSI en Asus Strix zijn passief onder de ~65 graden, dus geluidsstil.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb qua het moederbord gewoon min of meer gekeken welke het goedkoopste was, nu zou ik wel die Gigabyte G1.Sniper B5 kunnen nemen aangezien hij maar een paar euro duurder is, maar wat heeft deze dan voor een extra functies tegenover die die ik koos, aangezien ik nauwelijks verschil tussen de specificaties van beiden zie. En kan ik die G1.Sniper gewoon gebruiken zonder dat ik de BIOS hoef te updaten, aangezien ik las dat sommige moederborden bij de i5 4460 moeten worden geupdate voordat hij werkt, en een Z97 of H97 zou zonder update moeten werken met deze CPU.

Ik denk dat ik gewoon voor de MSI GTX 970 zal gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2014 20:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb besloten om voor de componenten te gaan die ik hierboven al heb vermeld, ik was in eerste instantie van plan om bij Megekko te bestellen omdat ze goedkoop en snel zijn, maar ik lees er te veel negatieve reviews over. Nu is mijn 2e keus om bij Afuture te bestellen, zijn zij goed qua leveren maar ook qua klantenservice?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:37

Thomg

Aww yiss

Afuture is een prima webshop.

Heb zelf ook al een flinke waslijst aan producten besteld bij megekko en nooit gemerkt dat het een slechte webshop was.
Nooit in aanraking geweest met aftersales echter, heb ik vrijwel nooit contact mee eigenlijk.

Als je erg veel geeft om aftersales heb je sites als coolblue... 4launch... etc...

[ Voor 87% gewijzigd door Thomg op 21-12-2014 19:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dan zal ik waarschijnlijk voor Afuture gaan aangezien die na Megekko het goedkoopste zijn, en zo te zien hebben zij ook goede klantenservice. En goed Megekko schijnt heel goed te zijn met snel leveren en goedkoop maar als ik dan lees dat RMA slecht is als je iets terugstuurt dan ga ik toch liever bij een andere webshop, aangezien er altijd iets kapot kan gaan, en met computer componenten wil ik toch wel enige garantie hebben dat ik er ook mee terug kan gaan.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:37

Thomg

Aww yiss

Zie het maar als extra betalen voor betere service.
Pagina: 1