fresh install windows 8.1 zonder USB & CDROM?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hey, mijn 90 GB ssd begint nu toch aardig vol te lopen en sowieso is een fresh install eens in de zoveel tijd wel weer eens lekker. Voorheen was dat formatteren via een USB stick met daarop een image van het OS, maar in Win 8.1 zit nu onder Instellingen -> PC Instellingen Wijzigen -> Systeemherstel de mooie optie "Alles verwijderen en windows opnieuw installeren". Dat klinkt lekker makkelijk, maar heb ik dan een install medium nodig of doet hij dit vanaf de bestaande schijf? Lijkt mij wel makkelijk aangezien ik geen windows 8.1 USB image heb en ik sowieso een upgrade licentie heb dus dat zou hoop gerotzooi zijn ben ik bang.

Maar werkt dit ook zo of moet ik toch nog met USB stick aan de slag?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://windows.microsoft..../restore-refresh-reset-pc
Voordat u uw pc vernieuwt of opnieuw instelt

In de meeste gevallen wordt het vernieuwen of opnieuw instellen van je pc automatisch voltooid nadat je de bewerking hebt gestart. Als Windows echter ontbrekende bestanden nodig heeft, word je gevraagd herstelmedia te plaatsen, die meestal te vinden is op een dvd of een USB-stick.. Als dit gebeurt, is het afhankelijk van je pc wat je nodig hebt.

Als uw pc is geleverd met Windows 8.1 of Windows RT 8.1, hebt u de schijven of USB-stick nodig die is geleverd met uw pc. Raadpleeg de informatie die bij uw pc is geleverd om te controleren of uw pc-fabrikant deze schijven of media beschikbaar heeft gesteld. In sommige gevallen hebt u deze mogelijk gemaakt toen u uw pc voor het eerst in gebruik nam.

Als je een upgrade hebt uitgevoerd van je pc naar Windows 8.1 of Windows RT 8.1 met een dvd, gebruik dan die dvd. Als je geen media hebt voor Windows 8.1 of Windows RT 8.1, neem dan contact op met Microsoft Ondersteuning.