Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik ben nu al een tijdje bezig met een probleem waar ik niet uit kom.

Ik wil op de oude werk pc van mijn vrouw een 40 inch LCD tv aansluiten. De LCD tv is een Sony 40V4000 met Full HD resolutie.

De standaard computer monitor is een oude 17 inch tft. met 1280 x 1024 resolutie en is aangesloten op de VGA poort.

Nu heb ik de LCD tv met een DVI-HDMI kabel aangesloten op de DVI poort op de computer. In het bios staat multi monitor support aan.

Als ik de computer inschakel heb ik op beide schermen het bioslogo en vervolgens het windows 7 logo tijdens het laden. Daarna gaan beide schermen op zwart. Pc start wel verder op aan de hd activiteit te zien.

Als ik de LCD tv weer loskoppel van de DVI poort en opnieuw opstart heb ik weer gewoon beeld op de pc monitor.

Heeft iemand enig idee hoe ik nu op beide schermen beeld krijg? Ook als ik alleen maar de LCD tv aansluit krijg ik daarop geen beeld. Gaat trouwens om een geïntegreerde intel grafische chip. (Celeron G530 processor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Heb je iets meer gegevens over de pc? Moederbord, chipset e.d.? Het zou me niet verbazen als die geïntegreerde chip helemaal geen Full HD aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1985
  • Niet online
De Intel Celeron G530 bevat de Intel HD Graphics grafische chip. Die zou toch gewoon full-hd aan moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-06 11:31

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

En als je de tv in windows aankoppelt?(net als usb device)
Wat gebeurd er dan en kan je in configuratie monitoren herkennen?

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1985
  • Niet online
Oh dat heb ik nog niet geprobeerd. Wist niet dat ik monitoren al draaiende in en uit kon pluggen. Ga het zsm proberen!

Update: het is min of meer gelukt! Heb nu beeld op beide schermen. Ik kan alleen niet de resolutie van de tv los instellen dus hij pakt het formaat van de monitor. Iemand nog een idee hoe dat komt?

[ Voor 45% gewijzigd door Robert1985 op 14-12-2014 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 23:59
Je kunt de schermen dupliceren, dan neem hij maar 1 resolutie. Als je Extend kiest, kun je per monitor de resolutie aanpassen.
Pagina: 1