Wijziging User Review - P-e-t-je - Salvador Dali

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-e-t-j-e
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-09 08:59

P-e-t-j-e

dapper oranje: wortheldje

Topicstarter
Salvadore heeft gerageerd op een reeds langlopende ad voor een systeem. Hij gaf aan deze te willen kopen maar heeft meerdere wijzigingen gevraagd waardoor zijn wens eigenlijk niet meer met het systeem in de ad overeenkwam. Ik heb een alternatief aangeboden wat wel meteen aan zijn wensen voldeed (win7, hdmi) en een korting aangeboden op aanschaf van 2 systemen aangezien hij met een lager tegenbod kwam. Hij is akkoord gegaan met de 2 systemen voor 150,00.

Ik heb direct beide systemen voor hem uitgeinstalleerd zodat hij ze op korte termijn kon overnemen. Hij zou ze 3 dagen later bij mij thuis in Helmond ophalen. Omdat ik zag dat hij in Eindhoven woont heb ik de volgende dag aangeboden ze mee te nemen naar mijn werk in Eindhoven zodat hij ze daar op kon halen en niet naar Eindhoven hoefde.

Hij vroeg me of ik ze af kon leveren bij hem onderweg naar huis. Ik gaf aan dat ik dat niet haalde qua tijd (moet na het werk de kleine ophalen) en krijg vervolgens wederom de vraag of ik ze dan de dag erop niet af kan geven. Om dezelfde reden haalde ik dat niet qua tijd. Ik stuur dit terug en 2 minuten later krijg ik een reply dat hij wegens financien nog maar 1 systeem overneemt. Ik heb aangegeven dat ik hem tot niets kon verplichten maar dat het me wel tegenviel dat hij nu ineens maar 1 systeem over zou nemen. Dit vond ik omdat hij me 2 minuten ervoor nog vraagt of ik ze allebei bij hem af kan geven dus ietwat ongeloofwaardig dat dit in die 2 minuten veranderd zou zijn. Maar goed, het zou kunnen dus ik bied hem alsnog 1 systeem aan.

Vervolgens geeft hij aan akkoord te gaan met het aanbod van 1 systeem (dus zonder korting omdat hij ze niet allebei afneemt) en hem de volgende dag op komt halen "mits er niets belangrijks tussenkomt".

De volgende dag krijg ik een berichtje dat hij ziek is en hem niet komt halen. Ik stuur 'beterschap' terug en vervolgens krijg ik een bericht dat hij van de hele deal afziet omdat hij het geforceerd vond gaan.

Ik heb daarop een bericht teruggestuurd dat ik mij, gezien zijn hoeveelheid goede feedback, verbaas dat hij op deze manier zakendoet. Ik heb echt mijn best gedaan de deal goed en snel af te handelen door tot 's nachts de systemen uit te installeren zodat hij ze de volgende dag al kon hebben (omdat ik bang was ze anders niet binnen een week klaar te hebben ivm een verbouwing thuis), ze mee te nemen zodat hij niet naar Helmond hoefde en de deal aan te passen voor 1 systeem. Hij verandert de deal nadat we hem al beklonken hadden en vervolgens zegt hij de deal helemaal af, zonder naar mijn idee juiste reden. Zijn reactie is "Ik heb reeds zoveel gehandeld op tweakers, maar ik denk dat je je moet realiseren dat het een website is met vraag en aanbod en geen webwinkel waar je mensen tot iets kunt verplichten!". Lijkt mij gewoon een nette manier van een deal afhandelen om je afspraken na te komen, tweakers V&A is daarvoor bedoeld en zeker van een tweaker verwacht ik dat hij netjes zijn beloftes nakomt in tegenstelling tot bijvoorbeeld marktplaats.

Nu heeft hij mij echter een slechte feedback gegeven waarin hij ineens met argumenten komt als 'stevige prijs', dat ik doordramde (terwijl ik maar 1x heb gezegd dat het me tegenviel dat de deal niet door zou gaan zoals doorgesproken) en een halve quote en losse zinnen die niet in de context worden gezet:

ik citeer: ' ik kan je tot niets dwingen, maar.....' en:
' ik ben tot half twee 's nachts bezig geweest om de systemen af te installeren'.
Voor mijn woorden: hoe durf je dit te cancellen?

Ik heb op geen manier aangegeven 'hoe durf je dit te cancellen', alleen aangegeven dat ik teleurgesteld ben dat de deal ineens veranderd werd, 2 minuten nadat ik heb aangegeven de systemen niet af te kunnen geven. Heb hem alsnog netjes een aangepaste deal aangeboden en beterschap gewenst en blijkbaar is dat reden om de deal alsnog af te zeggen.

Nu krijg ik een slechte feedback (terug) waarin omschrijving 2 sterren krijgt (??? heb juist iets aangeboden wat helemaal aan zijn wens voldeed, hij vroeg juist andere dingen dan hij in de ad had kunnen lezen) en vervolgens wordt ik afschilderd als iemand die agressieve verkooptechnieken gebruikt terwijl ik alleen maar extra mijn best heb gedaan om hem tegemoet te komen en zo snel mogelijk te helpen, dus juist het tegenovergestelde. Ik heb hem tot niets verplicht (zeg ik zelfs letterlijk), en ben overal mee ingegaan behalve het bij hem thuis afleveren, ook al wekt hij het idee van wel. Daarom is deze feedback naar mijn idee totaal niet passend en onterecht slecht voor mijn karakter op tweakers en zou op basis daarvan de feedback willen laten verwijderen. Andere optie zou zijn om de gehele berichtenwisseling mijn eigen feedback en die van Salvador te zetten zodat mensen de hele context hebben maar gezien de lengte lijkt me dit niet passend.

Hieronder screenshots van de berichtenuitwisseling (tekstselectie heeft geen betekenis, was per ongeluk):

- EDIT - lees net dat dit niet de bedoeling is dus heb ze nog even verwijderd. Mocht uit reacties blijken dat de context nog steeds niet juist is, dan zal ik za alsnog posten.

Ad: V&A aangeboden: HP DX2300 Dual Core - 2GB - 160GB - Vista Bus - DVDRW aangeboden
Feedback p-e-t-j-e: gallery: P-e-t-j-e
Feedback salvadore: gallery: salvadore dali

[ Voor 8% gewijzigd door P-e-t-j-e op 12-12-2014 17:53 ]

doe wat je niet laten kunt en laat wat je niet doen kunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVO
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

EVO

EVO

Wegens financiele redenen (een tegenvaller in vorm van een rekening die met de post binnenkwam) moest ik afzien van deze koop. Om een lang verhaal kort te maken wil ik voorstellen om beide feedbacks te laten verwijderen. Ik vraag hierbij om verwijdering van de feedback van Petje bij mij Salvadore Dali, als van mijzelf op zijn account.Anders blijf ik bij mijn standpunt; ik koop niet onder dwang en ik heb het recht af te zeggen, zonder meteen slechte feedback te krijgen bij een financiele tegenvaller!!
Het is gewoon een groot misverstand en we hebben beiden fouten gemaakt. Dat wil hij niet toegeven!
En bij reactie van Petje Zie laatste DM, ga ik helemaal nergens meer mee akkoord, omdat hij zijn feedback bij mij wil laten staan. Dacht het dus niet. Ik blijf bij mijn standpunt en ik wil niet gedwongen worden tot een aankoop!!!Wie denk je wel dat je bent Petje?! Jij bent begonnen met mij slechte feedback geven en nou je feedback terug hebt, ga je moeilijk doen??
Moet niet gekker worden als Vraag en Aanbod er zo uit moet komen te zien met mensen als jou. Je bent geen webwinkel hoor!
Er wordt als het aan mij ligt, dan helemaal niets veranderd. Hij mag blij zijn dat ik niet drie keer 1 ster heb gegeven! Daar heb ik je zelfs nog mee gematst en nu dit???? :(

Met groet, Salvadore

[ Voor 36% gewijzigd door EVO op 12-12-2014 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:37

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zoals Floppus al eens eerder in dit forum heeft aangegeven, ook een deal tussen 2 particulieren is gewoon een overeenkomst. Als 2 particulieren iets overeenkomen, dan is dat een wettelijk bindende overeenkomst. Dan mag je dus blij zijn dat het bij een beoordeling blijft, in plaats van dat je aan je overeenkomst gehouden wordt - want die kan gewoon via de rechter afgedwongen worden.

Ergo: er was een overeenkomst tussen petje en salvadore. Salvadore had gewoon de systemen moeten afnemen. Dat petje akkoord ging met het verkopen van 1 systeem ipv 2 is heel netjes van petje. Wettelijk had hij dat niet eens hoeven te accepteren. Dat salvadore ineens beide systemen niet meer wilde afnemen hoeft petje echter niet te accepteren. Er was een duidelijke overeenkomst tussen jullie. Petje staat dus volledig in zijn recht een beoordeling over de gang van zaken te schrijven. De review van Salvadore zie ik puur als een wraak review en ik zal deze dan ook verwijderen.

[ Voor 5% gewijzigd door Microkid op 12-12-2014 20:56 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVO
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

EVO

EVO

Ja tuurlijk! ga je er lekker tegenaan bemoeien. Dan moet hij naar de rechter stappen als hij dat wilt. Zullen we zien wie er gelijk heeft! Duidelijk heb je partij gekozen in deze en heb je niet neutraal kunnen handelen.
Ik ben het dan ook niet eens met deze 'beslissing'. Een deal is pas geklonken als er tegelijkertijd betaald wordt en geleverd wordt, eerder niet en dat weet jij ook! Ik zal een nieuwe review schrijven voor Petje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

salvadore dali schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 23:02:
Een deal is pas geklonken als er tegelijkertijd betaald wordt en geleverd wordt, eerder niet en dat weet jij ook!
_O-
De koop wordt gesloten op het moment dat zowel koper als verkoper met de overeenkomst instemmen. De levering van de zaak kan op hetzelfde ogenblik gebeuren als de betaling, dat is juridisch dan een samenval van rechtsmomenten. Maar de levering kan ook vroeger of later geschieden.
Daarnaast: https://www.juridischloke...foon/miskoop-marktplaats/

[ Voor 16% gewijzigd door NMe op 13-12-2014 02:21 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.