Toon posts:

Asus CUSL2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand al wanneer de Asus CUSL2 (815E) uitkomt in Nederland... de SE6 is al te koop, maar ik wil die Asus ;)

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:29

johnwoo

3S-GTE

Jah dat wil ik ook wel eens weten...
Waarschijnlijk wordt dat mijn volgende moederbord... (maar misschien stap ik toch nog over op T-bird ;) als er een goed bord voor is dan)
Anybody?

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben AMD nu echt helemaal ZAT! Mijn 500 tje @ 865 op KA7 crashed nu om de haver klap, heb 'm inmiddels al 5 maanden! Ik vind dit VIA chip set ook niet sterk. Bij het instaleren van updates, blijft me pc of hangen, of hij boot niet. Vreemd. Dit heb ik voorheen nog nooit gehad, alleen deze week.

Ik koop lekker dit bordje plus P3 800 of zo! Klaar is kees.

• smokey
  • Laatst online: 19-02 23:05
waarom geen 1 ghz cronik? aso je hebt ook al een geforce2

Verwijderd

Topicstarter
Smokey,

Hey dude. Nou, ik ga binnenkort een P3- Asus 815E combi kopen. En dit, tja, naar iemand anders in de familie... ;)

Mijn Celeron 400 Geforce combi was stabieler dan Amd Geforce! Jammer. niet dat K7 slecht is ofzo! No way. het is vet, maar ik ben die lockups echt zat.

Een !gig AMD heb je ZO!A750 halen is goedkoop. Maar ik wil toch een P3. Maar ik wacht op die Asus CUCLS2 mamaplank. Ik was altijd al Asus fan, en dit KA7 bordje is me eerste, maar ik vond dir K7M toch stabieler... ik had toevallig een goede stepping.

Ciao.

Verwijderd

Ligt 100% aan de VIA drivers. Mijn ervaring is dat als je die installeerd terwijl je je PCI / AGP kaarten reeds hebt geinstalleerd, windhoos compleet verneukt is.

Draai je echter Win2K, is het superstabiel, oftewel, het is echt een driver probleem... :(

Heb op mijn Asus K7V dualboot: Spellen op win98, en het overheersende grafische werk op win2K.

Hetgeen mij verbaasd: Waarom dan wel een i815 chipset? Met die nieuwe i8xx chipsets heb ik ook al redelijk veel gezeik gehad (i815 nog niet :P)

Als je safe wil gaan, neem dan een BX chipset, of ga terug naar een AMD750. Ikzelf hou het nog wel even uit (945 Mhz is net genoeg :)). Wacht anders op een AMD 760 :)

Verwijderd

Topicstarter
Hey Werty,

Tja, ik heb nu al besloten om met Intel verder te gaan. Ik vind VIA jammer genoeg nog te onstabiel... maar hopelijk gaat dat snel veranderen. Dan maar iets meer ($$) voor stabiliteit! Heb ik geen problemen mee.

Plus zijn P3-tjes weer net iets sneller in 3d-applic. met name games.

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:57

seppie

Wie anders?

Heb zelf geen problemen met de VIA chipset.

Don't You stare there, Operate!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Er staat nu bij AnandTech een review over de CUSL2, en hij komt goed uit de verf!
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1274
Er staat ook een stukje over op de t.net frontpage.

Maar weet nu niemand wanneer ik dat bordje kan verwachten?? En hoe het zit met die CNR cards; als ik de CUSL2 koop dan doe ik dat ook vanwege de onboard LAN, maar dan moet er wel zo'n kaartje op. Als het goed is zouden die dingen extreem goedkoop moeten zijn (daar zijn ze voor ontworpen - de LAN zit al in de chipset, dat CNR kaartje is theoretisch alleen maar de interface). Zijn er al van die CNR dingetjes te krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
Hey Johnwoo,

Thanks voor deze url. Da's inderdaad een goeie! Ik wist niet eens dat er onboard Lan zat ? Oops. Niet gezien...

Weer een plus puntje...

edit:

Damm een 9/10 score!!!! Whoo!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Lan zit niet onboard op dat mobo. Het kaartje gebruikt echter de processor in plaats van dat het zelf de berekeningen doet. Netwerkkaart stelt immers niet zoveel voor. Normaal een kaartje met twee chipjes, bij CNR een kaartje met 1 chipje erop :)

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Op de CUSL2 zit een i815E chipset.
In die i815E zit een 82801BA Enhanced I/O Controller Hub 2 (ICH2)
De ICH2 biedt Integrated LAN Capability.

Bij Intel hebben ze het zelfs over Integrated LAN connect interface, maar ik geloof dat je wel zo'n CNR kaartje nodig hebt om de stekkertjes in te prikken.

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 20:13
Hmm, afgelopen vrijdag een Abit besteld, gelijk gevraagd of ze wisten wanneer die Asus er zou zijn, maar dat konden ze niet zeggen (bij Informatique).
Ik wil dat bordje ook wel! Maar ik kan eigenlijk niet lang wachten (4 dagen maar :(), dus ik waarschijnlijk zal ik het toch met Abit moeten doen.
Vreemd, dit Asus bordje heeft nu meer overclockerskwaliteiten dan het Abit bordje, terwijl Abit toch altijd zo overclockers-vriendelijk was...

• Goingin
  • Laatst online: 07-09 13:19
3x DIMM for maximum up to 512MB PC133/PC100 SDRAM
Is dit per dimm??

• smokey
  • Laatst online: 19-02 23:05
jap

Verwijderd

de 815 kan max 512 mb geheugen aan dus als je meer geheugen wilt moet je een 820 nemen, maar die zijn brak en met rambus niet te betalen. dus aan 3 dimm banken heb je genoeg op dit bord.

Verwijderd

Topicstarter
System Memory
3x 168-pin DIMMs Sockets Support 16MB to 1.5GB 3.3V PC133/100 SDRAM
Maximum 512MB PC133/PC100 non-ECC SDRAM

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil 'm NU! Ik kan niet meer wachten...

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Hebbe hebbe hebbe! :)

Ik wacht nog wel een maand of twee. Ik heb besloten toch maar geen notebook te kopen, dus er komt een fijne upgrade aan :9: Ik denk dat ik een CUSL2 neem, misschien meteen al een snelle CuMine, misschien wacht ik nog even (heb nu 500E), 256MB PC133, GeForce2 :9 en een UDMA/66 of /100 schijf.
(Ik moet toegeven, kheb ook moeite om me in te houden ;) WAAR BLIJFT DAT DING!?!? :))

Verwijderd

Topicstarter
Gaat er iemand hiero binnenkort op vakantie...preferably USA ;)

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Joepie! Hij staat in de pricewatch! :)
Bij Informatique als 'verwacht produkt' voor 429...

Cronik: tast toe! :)

Verwijderd

Topicstarter
CUSL2, HERE I COME!!! :)

• Goingin
  • Laatst online: 07-09 13:19
Me too
Want ik ga deze dus zeker te weten ook kopen.

En dat je er ook al 3 x 512 mb broodjes op kwijt kan is wel leuk.
Maar die 6 pci sloten zijn nog handiger :)

WOAAAAAAAAA!!!!!!!!! :P

BTW, kunnen hier ook Celeron II processors op?
Die zijn immers ook FCPGA

Verwijderd

Heb er past een gekocht via een kennis bij Mycom werkt als een trein had slechts een probleem met mijn oude Matrox G400 DH wilde niet stabiel in 2x AGP werken 4x AGP werkte niet, heb nu een Asus V7700 64mb werkt als een tiet in 4x AGP!!!
Gaan met die plank (geheugenperfomance is niet erg slecht beter dan VIA). Afbeeldingslocatie: http://www.phrea.com/smiley/wink.gif Afbeeldingslocatie: http://www.phrea.com/smiley/wink.gif Afbeeldingslocatie: http://www.phrea.com/smiley/wink.gif Afbeeldingslocatie: http://www.phrea.com/smiley/wink.gif

Verwijderd

Ja er kan een Celeron 2 op .
Nee hij kan maximaal 512Mb geheugen aan en niet 3x512Mb .
Pagina: 1