Game PC High/Ultra

Pagina: 1
Acties:

• Timmeh88
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02-2019
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Daarnaast wat standaard huis, tuin en keuken dingetjes maar ik twijfel er niet in dat de pc dat kan.

Wat mag het systeem gaan kosten?
maximale prijs is 1000,- randapparatuur en monitor heb ik. Het gaat dus echt om de systeemkast.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
SSD en Windows licentie heb ik al.l

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een dikke videokaart >:) . Ik denk dat de 970 aan mijn eisen gaat voldoen (1080p met high/ultra settings) 8gb geheugen lijkt mij voldoende?.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia videokaart staat vast wegens persoonlijke voorkeur. Intel processor eerlijk gezegd ook. Ik ben er al redelijk zeker van dat ik de juiste processor heb uitgekozen om geen bottleneck te hebben en future proof (zover mogelijk) te zijn.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst wel zo stil mogelijk maar ik game toch met een headset op dus het is niet heel belangrijk..

Ga je overklokken?
Nee. Ik ben echt een leek en ga niet met mijn dure spullen prutsen :).

Ik ben al zo vrij geweest een lijstje samen te stellen wat in mijn ogen een aardig uitgangspunt is. Wel stel ik jullie meningen zéér op prijs om tot een goede keuze te komen.

Vooral de systeemkast ben ik niet zeker over en hoor graag over alternatieven.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 164,-€ 164,-
1MSI B85-G43 Gaming€ 86,95€ 86,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 348,95€ 348,95
1Corsair Carbide SPEC-02 Red Led€ 51,-€ 51,-
1Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3 PC3-12800€ 82,72€ 82,72
1Corsair CS650M€ 77,90€ 77,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 811,52

• CrocodileGena
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-03 10:13
De voeding is meer dan je nodig hebt voor een i5+gtx970, daarom heb ik die vervangen voor een 520w voeding van seasonic (ook modulair).

Als je echt zover mogelijk future proof wilt zijn kan je net zo goed de i5-4690 nemen.
Een HDD lijkt me ook wel handig omdat je met alleen een SSD al aardig snel krap met ruimte zit.

Als laatst een aftermarket koeler in de lijst gezet, maar die is niet essentieel omdat je niet van plan bent om te overclocken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 201,90€ 201,90
1MSI B85-G43 Gaming€ 86,95€ 86,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 348,95€ 348,95
1WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB€ 88,50€ 88,50
1Corsair Carbide SPEC-02 Red Led€ 51,-€ 51,-
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 34,95€ 34,95
1Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3 PC3-12800€ 82,72€ 82,72
1Seasonic M12II Evo 520W€ 59,90€ 59,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 954,87

Edit: Voor de kast zou je misschien een Phanteks Enthoo Pro, ook met window, kunnen overwegen. Zeer degelijke kast met veel ruimte voor cablemanagement, naar mijn mening ook mooi en strak, maar smaken verschillen.

[ Voor 4% gewijzigd door CrocodileGena op 12-12-2014 17:13 ]

Part-time werkend in Artis als krokodil

• TweakerXs
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-04-2025
GPu gaat idd prima voldoen, net als 8GB ram. je kunt evt nog goedkoper setje pakken, net zo goed:
pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

heb je dit moederbord met een reden gekozen? je kunt eventueel nog iets goedkoper, of met zelfde budget een series 97 chipset nemen, dit is de nieuwste chipset wat je pc iets meer futureproof maakt.

persoonlijk zou ik een andere kast nemen, maar over smaak valt niet te twisten..

• Pwas
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-03 10:17
Ik zou het moederbord veranderen naar de Gigabyte G1.sniper B5

Ook een heel goed moederbord, alleen iets goedkoper ^^

pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5

Edit:

Ik zelf ga ook met 1 week een pc kopen. misschien kan je wat met mijn lijstje. gallery: Pwas
die van mij gaat zo'n 1100 euro kosten. maar als je de ssd eraf haalt zit je op +- 1000
De videokaart(en) ga ik via vraag & aanbod kopen. Ik ga dan voor de Sapphire R9 290 en ga m proberen te halen voor 175 euro

Nog een Edit:

Misschien ff handig om te vermelden. Deze pc maakt pittig veel lawaai en word erg warm. dus ik hoop dat je een plek hebt om de pc neer te zetten waar het niet zelf al iets van 30 graden is :D misschien overdreven maar je snapt wat ik bedoel

[ Voor 61% gewijzigd door Pwas op 12-12-2014 17:26 ]

Saabliefhebber met hart voor techniek

• TweakerXs
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-04-2025
CrocodileGena schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 17:08:

Als je echt zover mogelijk future proof wilt zijn kan je net zo goed de i5-4690 nemen.
wat is volgens jou het verschil tussen i5 4690 en i5 4460 mbt future proof zijn?
zijn beide cpus op hetzelfde socket!
natuurlijk is de 4690 ietsjes sneller maar dit maakt hem niet méér 'future proof' dan de 4460. Daarbij zul je van de iets hogere clock in games vrij weinig merken.

• CrocodileGena
TweakerXs schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 17:24:
[...]

wat is volgens jou het verschil tussen i5 4690 en i5 4460 mbt future proof zijn?
zijn beide cpus op hetzelfde socket!
natuurlijk is de 4690 ietsjes sneller maar dit maakt hem niet méér 'future proof' dan de 4460. Daarbij zul je van de iets hogere clock in games vrij weinig merken.
Future proof omdat het dus ietsjes langer zal duren voordat hij achteruitgang zal merken bij nieuwe releases van games. Daarbij stond zijn aangegeven budget die optie toe, dus waarom niet?

Ook heeft hij niet aangegeven welke spellen hij wilt gaan spelen, misschien wel games met mods of games die gewoon zwaar op de CPU zijn van zichzelf, met een 4690 tov 4460 zal het verschil er zijn.

Maar ik kan jou ook geen ongelijk geven, wanneer hij liever geen extra geld uitgeeft afgewogen tegen marginale verbetering van prestaties, dan zou de 4460 een betere keuze zijn.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Verschil tussen die twee i5's is behoorlijk klein, een beetje merkbaar bij games die op 1 core leunen, maar daar is ook alles mee gezegd.

RED's zijn ongeschikt voor desktop. Neem gewoon de goedkoopste 7200rpm schijf van de grootte die je nodig hebt.

De Spec raad ik niet aan als kast, Corsair kan normaal gesproken erg goed kasten bouwen, maar de Spec is het nogal net niet, behoorlijk krap, prijzig voor wat je nou eigenlijk krijgt. Voor rond de 50 ballen is de pricewatch: Raijintek Agos Zwart imo dé kast. Lekker ruim, lekker compleet, lekkere prijs.

H97 plankje heeft zelf mijn voorkeur, een M2 slot is altijd leuk/handig over een paar jaartjes, als een grotere en snellere SSD wenselijk is. pricewatch: MSI H97 GUARD-PRO is lekker simpel, de pricewatch: Gigabyte GA-H97-D3H is wat duurder, maar ook wat luxer.

Als voeding zou ik pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular nemen, lekker zuinig, lekker stil en watts genoeg.

Als cpu koelertje is, vanwege het niet overklokken, de pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.3 een leuke keuze.

People as things, that’s where it starts.

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Het scheelt echt geen 10 fps.

Bovendien zal het nog wel ff duren voordat de huigige i5'jes in de 'normale' games de bottleneck vormen, tegen die tijd zit je waarschijnlijk al aan DDR4.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

Verwijderd

VasZaitsev schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 17:50:
RED's zijn ongeschikt voor desktop. Neem gewoon de goedkoopste 7200rpm schijf van de grootte die je nodig hebt.
Hoe kom je hierbij? Het draait prima, is muisstil en nog niet heel langzaam ook. Als je hem als hoofdschijf gaat gebruiken wil je misschien naar 7200 rpm kijken, maar de winst is kleiner dan je zou denken - een handvol procenten.

Als bulkschijf zijn Red's ideaal.

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Die Red 2TB is wel bijna €20 duurder dan bijvoorbeeld een Toshiba 2TB: pricewatch: Toshiba DT01ACA200, 2TB

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 17:55:
[...]

Hoe kom je hierbij? Het draait prima, is muisstil en nog niet heel langzaam ook. Als je hem als hoofdschijf gaat gebruiken wil je misschien naar 7200 rpm kijken, maar de winst is kleiner dan je zou denken - een handvol procenten.

Als bulkschijf zijn Red's ideaal.
Het heeft te maken met hoe ze omgaan met badsectors. Een normale HDD zal die direct proberen te redden, een RED schijf flikkert een badsector na een paar seconden al op de vuilnisbelt, wat nogal slecht voor je data is als je geen RAID hebt.

Paar honderd posts geleden had ik het wat duidelijker, en zowaar met bron opgeschreven. Ik citeer die post wel als ik 'm terugvind.

Verwijderd

VasZaitsev schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 17:59:
Paar honderd posts geleden had ik het wat duidelijker, en zowaar met bron opgeschreven. Ik citeer die post wel als ik 'm terugvind.
Pretty please!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ah, gevonden, als ik het nou direct wat slimmer had aangepakt, had ik je binnen 1 minuut dat bericht kunnen geven, ipv eerst door talloze posts van mij scrollen.
VasZaitsev schreef op maandag 10 november 2014 @ 01:17:
Idd, die 5 jaar garantie is mooi, was ik vergeten. Maar het snelheidsverschil tussen een black en een andere willekeurige 7200rpm schijf merk je wss slechts in benchmarks.

Waarom geen RED?
1: Ze zijn duurder dan desktop schijven
2: Het stukje wat ze juist zo goed maakt voor NAS'jes, dat de RAID controller ervoor zorgt dat badsectors worden opgeruimt, zorgt ervoor dat ze in een normale desktop data-corruptie kunnen geven, omdat er geen RAID controller is die ermee bezig gaat. Verwijderd in "WD Red als desktop disk" is een mooie post erover, om even een mooi stukje te citeren:
[...]
Dus nee, geen RED in mijn desktop.
Uit een topic waar al eerder dit meningsverschil naar voren kwam.

Dus ja, RED en desktop, nah.

Verwijderd

Volgens mij valt het, zelfs in het ergste geval, allemaal nog geschikt mee, gezien dat wanneer fouten te recoveren zijn dat doorgaans wel binnen die 7 seconden gelukt is. Als het langer duurt is er vrijwel altijd meer aan de hand.

Desalniettemin ga ik er even in duiken :)

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

En dan kom je bij mijn eerste punt: ze zijn duurder.

Verwijderd

VasZaitsev schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 18:56:
En dan kom je bij mijn eerste punt: ze zijn duurder.
Ze hebben een lange(re) garantie en ze zijn stil, echt heel stil. Er zijn op zich goede argumenten voor de RED's. Dat TLER-verhaal is alleen iets dat even uitgezocht moet worden.

Als we het over stand-alone schijf hebben gaat het niet op, dan is dat laatste beetje snelheid pakken wat relevanter - tenzij je extreem aan geluid hecht.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Het kan aan mijn kast liggen, maar ik hoor geen van mijn HDD's spinnen. Uit mijn hoofd een WD Green, 2 Seagate 7200's [allebei oudjes] en een externe Seagate 3TB 7200RPM.

Verwijderd

Timmeh88, ga je ook een SSD aanschaffen of houd je het bij een HDD?
VasZaitsev schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 19:04:
Het kan aan mijn kast liggen, maar ik hoor geen van mijn HDD's spinnen. Uit mijn hoofd een WD Green, 2 Seagate 7200's [allebei oudjes] en een externe Seagate 3TB 7200RPM.
Het gaat niet alleen over spinnen, maar ook over leesgeluiden. Die kunnen soms erg aanwezig zijn. Al zijn schijven vaak ook nog wel te horen als ze alleen maar draaien.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Leesgeluiden hoor ik al helemaal niet. Maar, ik heb een Define R4, dus die dingen liggen in rubber, achter het nodige schuim en bitumen-ofzoiets. Als ik ze zou horen, betekend het volgens mij dat ze stuk beginnen te gaan :+

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:32
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 19:15:
Timmeh88, ga je ook een SSD aanschaffen of houd je het bij een HDD?

[...]

Het gaat niet alleen over spinnen, maar ook over leesgeluiden. Die kunnen soms erg aanwezig zijn. Al zijn schijven vaak ook nog wel te horen als ze alleen maar draaien.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
SSD en Windows licentie heb ik al.l

Verwijderd

Ah, kijk, daar had ik overheen gelezen. Op zich is het nog wel interessant om te weten welke SSD het is :Y
VasZaitsev schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 19:22:
Leesgeluiden hoor ik al helemaal niet. Maar, ik heb een Define R4, dus die dingen liggen in rubber, achter het nodige schuim en bitumen-ofzoiets. Als ik ze zou horen, betekend het volgens mij dat ze stuk beginnen te gaan :+
Ik heb een P180, één van de weinige kasten ontworpen door SilentPCReview :P Een mogelijk verschil is dat ik de rest ook samengesteld heb om zo stil mogelijk te zijn en dat daar ook best wat tijd in is gaan zitten ( ;( ). Zie onder andere de gemodificeerde videokaart die er tot voor kort in zat. Dan valt enig geluid misschien toch wat rapper op.

Maar ik geloof dat het wat off-topic begint te raken hier :P

• CrocodileGena
VasZaitsev schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 17:50:
Verschil tussen die twee i5's is behoorlijk klein, een beetje merkbaar bij games die op 1 core leunen, maar daar is ook alles mee gezegd.

Excuus, jullie hebben gelijk. Volgens mijn geheugen waren de verschillen gerechtvaardigd tegenover de prijs, heb echter weer even benchmarks vergeleken.

Maar die goedkoopste hdds van seagate hebben veel rma's en defecten net buiten de zeer korte garantie tijd. Waarom zou dat bij de 3tb versies anders zijn, voor zover ik weet worden die ook in china geproduceerd, of is dat niet zo?
Als de 3tb versies degelijk zijn zou ik ze zelf ook overwegen.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Heb je ook een hele mooie bron voor de vele RMA's en defecten buiten garantietijd? En nee, wat recensies op tweakers is niet echt een bron.

Het verhaal van backblaze is overigens maanden geleden al weerlegt.

En als Seagate echt zo dramatisch zou zijn als iedereen zegt, was het waarschijnlijk allang failliet gegaan. Zoveel RMA's overleefd een fabrikant simpelweg niet.

• CrocodileGena
Newegg of Tweakers is geen bron in de conventionele zin maar dat betekent niet dat je die terugkerend slechte reviews compleet kunt verwaarlozen in je oordeel.
VasZaitsev schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 23:54:
En als Seagate echt zo dramatisch zou zijn als iedereen zegt, was het waarschijnlijk allang failliet gegaan. Zoveel RMA's overleefd een fabrikant simpelweg niet.
Dan zou het scenario wel heel drastisch moeten zijn en zouden ze meer dan 1/3e van hun HDD's met een defect moeten fabriceren. En dan zou het nog aardig lang duren omdat, het verlies van imago zou ze in die situatie eerder nekken.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Het kan ook zeggen dat er meer Seagates dan WD's/Hitachi's/Toshiba's worden verkocht. En dan gaan er ook meer stuk. En omdat Seagate vaak goedkoper is dan al die merken, is dat een hele reële mogelijkheid. In mijn pc is het 3 Seagates tegen 1 WD, omdat ik telkens naar prijs per GB keek, en tja, Seagate is dan gewoon bijna altijd beter.

Als Seagate echt veel slechter zou zijn, was er zeker meer over te horen geweest. Ik hoor het regelmatig "seagate is onbetrouwbaar!", maar, cijfers of redenen hoor je nooit, ja, het Backblaze lulverhaal...

• CrocodileGena
Er worden zeker meer Seagates verkocht. Maar dat betekent niet dat dit direct de verhoudingen tussen goede en slechte reviews beïnvloedt.

Ik zit te overwegen een Seagate van 3TB aan te schaffen, gewoon als bulk schijf voor 'rotzooi', lekker veilig.

Echter, ik heb me nooit op Backblaze gebaseerd, dat was gewoon totaal krom en volgens mij niet eens voor de consumentenmarkt bedoeld.

• Timmeh88
Bedankt voor al jullie tips tot nu toe. Samen met deze tips en nog wat research (wat één van de leukste dingen is als je een nieuwe pc gaat bouwen naar mijn mening :D ) ben ik tot het onderstaande systeem gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 66,-€ 66,-
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 342,95€ 342,95
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 73,-€ 73,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 65,95€ 65,95
1Cooler Master V450 Semi-Modular€ 65,95€ 65,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 777,85

De SSD (Samsung 840 Pro 256gb SSD) heb ik al. Wel ben ik nog op zoek naar een 'bulk schijf' om mijn overige data op te zetten. Ik volg jullie discussie dan ook met grote aandacht :+ .

Als nieuwe behuizing heb ik gekozen voor een Cooler Master CM 690 III Closed wat mij als leek ook de nodige ruimte moet geven als ik het systeem in elkaar ga zetten. Ik houd er niet van als ik erg moet priegelen met mijn grote lompe handen :+ .

Op en/of aanmerkingen zie ik graag!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Zelf vind ik de pricewatch: Fractal Design Arc Midi R2 Closed de net wat betere kast, grotendeels identiek aan de R4, wat hem dus erg ruim maakt.

Wil je het helemaal nice doen, zou ik de pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black nemen, welke wel wat duur is geworden, maar dat is een zeer goede kast, welke koelheid en stilte perfect weet te combineren.

Als bulkschijf zou ik gewoon de goedkoopste 2 of 3 TB schijf nemen die op 7200RPM zit.

De pricewatch: Toshiba DT01ACA200, 2TB en de pricewatch: Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB zijn goede 2TB schijven, de pricewatch: Seagate Desktop HDD ST3000DM001, 3TB en de pricewatch: Toshiba DT01ACA300, 3TB goede 3TB disks.

Overigens zou ik ook een leuk koelertje erbij gooien, pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.3 is een leuk ding voor een leuk prijsje, al kan het nog wel wat goedkoper.

• Timmeh88
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 66,-€ 66,-
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 342,95€ 342,95
1Toshiba DT01ACA300, 3TB€ 89,50€ 89,50
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 90,95€ 90,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,95€ 66,95
1Cooler Master V450 Semi-Modular€ 65,95€ 65,95
1Samsung 840 Pro 256GB€ 162,24€ 162,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.048,54

Dit moet hem dan worden :). Nog enige op en aanmerkingen voor ik de onderdelen bestel? :)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:39

br00ky

Moderator Harde Waren
Die SSD had je al hè? Prima systeem verder! Wees er wel zeker van dat je de juiste BIOS versie op je moederbord krijgt geleverd.

• Timmeh88
Dat klopt br00ky, SSD had ik al in mijn bezit.

Juiste BIOS op het moederbord...hoezo meld je dit zo expliciet? Zijn er verschillende batches in omloop met afwijkende firmware? Waar je al niet aan moet denken :).

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Er zijn wat oudere B5's die nog een oud bios hebben welke niet jouw CPU ondersteunen.

Verwijderd

Timmeh88 schreef op zondag 14 december 2014 @ 22:54:
Juiste BIOS op het moederbord...hoezo meld je dit zo expliciet? Zijn er verschillende batches in omloop met afwijkende firmware? Waar je al niet aan moet denken :).
Sommige moederborden hebben nog een oudere versie van de firmware, waardoor ze de nieuwste CPU's niet altijd ondersteunen. Dat kan je dan oplossen door een nieuwe versie te flashen, maar daarvoor moet je dan wel eerst een CPU hebben die wel compatible is.

Een goede webshop flasht op verzoek vaak een goede versie van de firmware, zodat je daarvoor niet nog eens een andere CPU nodig hebt.

• Timmeh88
Bedankt voor de tips jongens, érg fijn dat jullie met mij meedenken.

Ik denk dat ik mijn systeem ook laat assembleren bij een webshop. Dat moet BIOS problemen sowieso oplossen :).

Niet erg Tweaker-achtig misschien maar dan haal ik mij geen problemen op de hals :).

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:14
Timmeh88,

Je was online het laatst rond 08:00h vandaag en je reageert al een paar dagen niet op mijn DM's met de vraag of de door mij gekochte PC bij jou verstuurd is. Het zou fijn zijn als je reageerde op DM's, zeker als ik zie dat je nog online bent geweest op de site.

Groet,
Michel

Enexis Netbeheer Engineer | 8kw Daikin | 11,16kWp SE | 48kWh LFP + 18kW Victron | Enyaq iV First 60

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:14
Edit: heb een DM van je gehad dat het uiterlijk dinsdag verstuurd zou worden. Maar heb woensdag en vandaag niets ontvangen. Wel beide dagen wel ander pakketjes ontvangen.

Graag je reactie?

Enexis Netbeheer Engineer | 8kw Daikin | 11,16kWp SE | 48kWh LFP + 18kW Victron | Enyaq iV First 60

Pagina: 1