Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Allround laptop.

Pagina: 1
Acties:

• pat1984v
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-09 15:02
Hallo,
Ik twijfel enorm tussen wat modellen, en ik heb er niet genoeg verstand van om de knoop door te hakken.
Als ik ze vergelijk op CPUboss, dan zijn de processors behoorlijk gelijkwaardig. De specs verschillen wat, maar ik weet niet in hoeverre dat belangrijk is. Cijfertjes zeggen ook niet altijd alles. Zeker als ik naar mijn oude/huidige laptop kijk/
Momenteel heb ik een Acer aspire 7720 uit 2008, en van begin af werkt deze niet helemaal lekker. Ontzettend traag, en loopt om het minste geringste warm. (hij schakeld zichzelf uit bij een Youtube filmpje zelfs. Vandaar dat ik hem wil vervangen en beslist geen Acer wil.

Wat ga je met je laptop doen?
All-round; o.a. Office, Photoshop en wat games. Ik ben geen hard-core gamer.

Wat is je budget?
€ 850,00 max.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Op zich wel, maar wel naar plaatsen met stopcontacten. Gewicht interesseert me ook niet.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vergelijk
Géén Acer.
Hij moet lang meegaan. Niet binnen 6 jaar kapot zijn, of warm lopen.

[ Voor 7% gewijzigd door pat1984v op 12-12-2014 16:38 ]

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:22
Ik persoonlijk vind 6 jaar voor een laptop best een prima leeftijd en ik ben bang dat je na 6 jaar je laptop toch weer traag gaat vinden.
Van de keuzes die je zelf opgeeft zou ik de HP kiezen.

Beste CPU, meeste werkgeheugen en dezelfde videokaart als de overige suggesties.

Ook moet je rekening houden dat de HDD maar 5400RPM is, misschien is het een idee om hem zelf te vervangen voor een SSD :) (edit: Ik zie op de site van HP dat het een hybride HDD is)

• pat1984v
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-09 15:02
Mauritio schreef op maandag 15 december 2014 @ 12:21:
Ik persoonlijk vind 6 jaar voor een laptop best een prima leeftijd en ik ben bang dat je na 6 jaar je laptop toch weer traag gaat vinden.
Van de keuzes die je zelf opgeeft zou ik de HP kiezen.

Beste CPU, meeste werkgeheugen en dezelfde videokaart als de overige suggesties.

Ook moet je rekening houden dat de HDD maar 5400RPM is, misschien is het een idee om hem zelf te vervangen voor een SSD :) (edit: Ik zie op de site van HP dat het een hybride HDD is)
Beste Mauritio, bedankt voor je reactie. Inmiddels heb ik zelf wat onderzoek gedaan. En ik nijg naar de MSI.

De i7 is waarschijnlijk de minste i7, en de i5 is de beste i5. In de vergelijking van cpuboss zie je dat wel een beetje terug. De kloksnelheid van de i5 is toch een stuk hoger. De i7 is alleen wat engergie zuiniger (en daar doe ik het niet voor).

De 4 gig extra is misschien wel een leuk puntje. Wat merk ik ervan?

Ik denk ook dat 7200rpm gewoon een wat betere spec is dan de 5400rpm met 8 gig swap ssd. Misschien dat ik dit in de toekomst een volwaardig SSD'tje ga kopen. Maar voor nu is het toch 2-1 voor de MSI.

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:22
De i7 is een ULV processor, dit ga je zeker merken in het accu verbruik ten opzichte van de i5's. Zoals je zelf al aangeeft is dit niet een punt waarop je wil letten dus dan is de i5 de betere keuze voor je.
(Als je bij CPU boss gaat kijken naar Performance per watt dan scoort de i7 32 pt/W en de i5 13pt/W --> factor 2 beter)

De 4GB extra geheugen ga je merken als je zwaardere applicaties gaat draaien of VM's. Wederom meer futureproof wat je graag zou willen.

Ik zou toch voor de 5400rpm hybride schijf gaan, deze zijn in de meeste gevallen sneller (denk hierbij aan windows booten etc.)

Als het accu gebruik geen probleem is en je niet opzoek bent naar die extra 4GB ram dan is de MSI een goede keuze. (Misschien kun je zelfs je optische drive vervangen door een SSD :) )