Jullie tactieken van Tribes2?

Pagina: 1
Acties:

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-02 13:48
Ik speel sindskort tribes2. en ik moet zeggen dat het ongelofelijk phat is.

Maar ik kan nog niet echt de juiste uitrusting vinden. Omdat ik counter-strike gewent ben moet ik echt wennen aan deze (kewle) gameplay.

het enigste is wat ik doe. een medium armor met wat wapens, en dan met een paar man in een transport of bomber stappen. en dan vervolgens (proberen) de flag te veroveren.
Maar ik heb nog niet echt een goeie speel wijze. Met cs was het alleen maar rushen rushen en nog eens rushen. ( af en toe snipen en een beetje campen).

Hoe spelen jullie tribes 2?
Defence? attack? Kamikaze? Bomber? Neusplukker? Turret planter?

Verwijderd

Meestal speel ik wat nodig is voor mijn team.

Als je ervoor gaat om de flag te cappen, dan MOET je een light (of scout als we ff in T2 termen spreken) armor hebben anders ga je het nooit redden als de Defense van de tegenstander een beetje goed is. Ook moet je flares meenemen, anders ben je er gelijk aan met een missile lock op je aars.
Wat voor je wapens je gebruikt is meestal een persoonlijke voorkeur.
De disklauncher is het beste allround wapen dat heb ik dus ook in al mijn suits zitten.
Vergeet ook niet de flagstand te schieten als je de flag gaat pakken, je wilt namelijk niet op een mijn lopen.

Wat verder zeer belangrijk is is dat je het jetpacken erg goed onder de knie krijgt en het skieen.

Zelf gebruik ik eigenlijk nooit vehicles, mede omdat ik bijna altijd sneller ben als ik loop/jet en ten tweede omdat ik dan niet uit de lucht geschoten kan worden of overgelaten ben aan een of andere newbie pilot die weer eens recht een berg ramt :(

Als je meer vragen hebt moet je het maar zeggen hoor :)

Verwijderd

Ik vind het vliegen in Shrike zeer cewl,
teamplay??
Oww je bedoeld achterop een vliegtuig zitten (tailgunner) en vervolgens doodgaan omdat de bombadier erachter komt dat tie ook bommen kan gooien.. en dat terwijl we nog NIET zijn opgestegen..

no thanks.. Ik vlieg zolang ik kan.. word ik neergeschoten dan ga ik tegenstander pesten ;)

• Bloodclot
  • Laatst online: 14-02 13:48
bedankt... het is me een keer bijna gelukt om een flag te pakken van de tegenstander.... maar ik speel meestal op 60+spelers servers, die zijn cool.

Ik ga meestal voor de generators. dat is ook wel belanrijk..

Verwijderd

Uiteindelijk speel ik het vaakst op 32 players servers, omdat er op die grote servers meestal echt nooit iets gebeurd. Dan heb je dat je hele team of zit te verdedigen of alleen met vehicles zit te kloten en niets bereikt |:(

Oefening baart kunst bij Tribes, en je hebt veel oefening nodig, maar uiteindelijk komt er iets moois uit :)

Verwijderd

Het vliegen is wel cool.
maar zelf verdedig ik wel vaak met een heavy armor. Met extra ammo of shield.

Ik plant zoveel mogelijk turrets en aan neusplukken doe ik niet veel, alleen tussen level changes. Ik speel het nu 2 weken.

Het is me een keer gelukt om een flag te jatten met een scout, dat was op een server van iets van 25 man. met 60+ wordt het wel moeilijker.

Verwijderd

Ik had dus een tijd geleden een nette versie *ahum* >:) geinstalleerd van Tribes 2, maar ik vond de besturing van de voertuigen zo ontzettend bagger.

Of het nu aan de controls lag, of dat het zo hoorde weet ik niet, maar bijv. het vliegtuig, swabberde van links naar rechts bij het sturen ipv een strakke besturing. Regelmatig ram je zo wel een berg ja. Manouvreren was er niet bij.

Verder vondt ik het jammer dat je maar een beperkt aantal wapens in je assortiment kunt hebben. Wil je er 1 bij, dan moet er 1 andere weg.

Al met al, sprak het spel me niet zo aan, terwijl ik toch een groot voorstander ben van dergelijke games.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:10
Ik ben fc en dus een light..
Daarbij draag ik altijd chaingun, plasmagun en spinfusor, energypack (heel soms cloak), flares en mijnen.
Flag rippen gaat in sommige levels erg goed, soms is 5 of meer caps per game heel normaal :)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-01 23:29
Wat ook heel leuk is als je een bomber gaat besturen met een of andere newbie achter in, die dan met de designator op poppetjes gaat schieten :r
Of zelfs nog voor ik ben opgestegen een bom laat vallen :(

Verwijderd

Eerst keer dat ik iets bestuurd deed ik gelijk jetpack.. gaan mooi omhoog en dacht :"ahh leuk"
druk vervolgens pijltje naar voren en druk weer jetpakc knop in, zie het hoogte tellertje opeens omlaag vliegen en me snelheid omhoog, vervolgens komt uit de mist te voorschijn : een GROTE berg..
1x raden wat er gebeurde ;)

Vliegen lukt me nu wel aardig, vind als Tailgunner op bomber zeer leuk, lekker flares afgooien enz :)

EN met Shrike vliegen blijft cewl :)

Verwijderd

Ik krijg hem, dus ik zal dit topic ook wel volgen :)

Verwijderd

De besturing van de vehicles is in het begin aardig wennen, maar zeker niet slecht. Na een tijdje vlieg je makkelijk loopings.

Jammer dat veel newbies alleen zoveel met die vehicles zitten te kloten terwijl ze veel betere dingen zouden kunnen doen.

Daarom speel ik ook nauwelijks maps met een vehicle pad erop, dan weet ik igv dat mijn team geen tijd zit te verspillen om het vehiclepad :)

• Joske Pauwels
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2016

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Newbies zijn idd nogal kut in T2,
zeker als je een tailgunner hebt die er halverwege uitspringt, of nog nooit van flares gehoord hebt :(
Daarom kan een solo-flight in een Shrike wel deugt doen :)

• FatalError
Het valt me wel op dat het spelnivo sinds het uitkomen van T2 al een stuk hoger ligt..
De meesten weten zich wel nuttig te maken en teamplay begint ook op FFA servers een beetje te komen.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Ace
  • Laatst online: 03-02 17:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Op donderdag 14 juni 2001 18:50 schreef FatalError het volgende:
Het valt me wel op dat het spelnivo sinds het uitkomen van T2 al een stuk hoger ligt..
De meesten weten zich wel nuttig te maken en teamplay begint ook op FFA servers een beetje te komen.
Dat komt waarschijnlijk omdat de newbies het zijn gaan leren en de Q3/UT types er nu echt op uitgekeken zijn :)

T2 roelt maar heb het al een weekje niet meer gespeeld, wordt wel weer eens tijd eigenlijk.

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 16:51
Hoe loopt het op een DEMOS 1 modem?

Steam

• FatalError
Dat komt waarschijnlijk omdat de newbies het zijn gaan leren en de Q3/UT types er nu echt op uitgekeken zijn
Ik ben dus een rasechte Q3-er :)
Sinds ik het in clanverband speel is dit spel echt _ultimate_!! :)
Er zijn alleen erg weinig clans om tegen te rammen

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 23:31 schreef FatalError het volgende:

[..]

Ik ben dus een rasechte Q3-er :)
Sinds ik het in clanverband speel is dit spel echt _ultimate_!! :)
Weinig clans? Hmm moet je toch maar eens de ladder joinen, hij begint over +- 2 weken vanwege de nieuwe crash bugs in de laatste patch, maar er zijn al 100+ teams ingeschreven.

Verder zijn er altijd wel tribes te vinden om tegen te scrimmen, ik speel ongeveer iedere avond wel een scrimm.

Verwijderd

Mijn tactiek :)

Eerst zoveel mogelijk turrets deployen en vervolgens met mijn tankje en repair rondcruisen en een paar enemies platrijden... :P

Jammer genoeg zijn er maar weinig lui die achterop m'n tank willen :( (is ook moeilijk schieten).

Ik ga niet mee met een vliegtuig als ik zelf niet stuur.

Verwijderd

Op Thursday 14 June 2001 23:31 schreef FatalError het volgende:

Nou, wat dacht je van clan Gathering of Tweakers met het tag [GoT].... We kunnen nog wel wat serieuze spelers gebruiken ;)

Verwijderd

Op Thursday 14 June 2001 22:20 schreef JeanLucPicard het volgende:
Hoe loopt het op een DEMOS 1 modem?
wat denk je zelf? >:)
Pagina: 1