Beste tweakers.
Ik las dit artikel : SONY HACK - THE FULL STORY
En deze kenden jullie al :
nieuws: Eerste gestolen bedrijfsgegevens Sony Pictures verschijnen online
Daar is 27gb vrijgegeven en inmiddels nog veel meer.
Mijn vraag is eigenlijk, ben je strafbaar als je die data binnen haalt? ik vond dit voorbeeld wel interessant
Want we weten natuurlijk :
- De gegevens zijn buitgemaakt. <-- illegaal
- Gegevens zijn ge-upload < --- illegaal
- Gegevens worden gedownload <-- grijs? (met name Nederland? )
Zodra de data verstrekt wordt vanuit peers download je wel data, maar is het dan illegaal? Is het anders dan die ene film die je mooi in de bioscoop had gezien en nu download, of de game die je wilde uitproberen?
Wij mogen gewoon data downloaden in Nederland, is niets illegaal aan..
In Amerika mogen journalisten gestolen informatie publiceren onder een journalistieke wetgeving (die zullen wel smullen trouwens)
Maar wij dan? stel wij downloaden die torrent, overtreden wij dan de wet? of is er niets aan de hand zolang je maar geen data verstuurt naar anderen.
voor de duidelijkheid: ik ga het niet downloaden, en wil het niet downloaden Maar ben wel reuze benieuwd naar hoe dit precies in zijn werk gaat.
(ik kan even geen soortgelijk geval op deze schaal vinden om te gebruiken als referentie)
Ik las dit artikel : SONY HACK - THE FULL STORY
En deze kenden jullie al :
nieuws: Eerste gestolen bedrijfsgegevens Sony Pictures verschijnen online
Daar is 27gb vrijgegeven en inmiddels nog veel meer.
Mijn vraag is eigenlijk, ben je strafbaar als je die data binnen haalt? ik vond dit voorbeeld wel interessant
Want we weten natuurlijk :
- De gegevens zijn buitgemaakt. <-- illegaal
- Gegevens zijn ge-upload < --- illegaal
- Gegevens worden gedownload <-- grijs? (met name Nederland? )
Zodra de data verstrekt wordt vanuit peers download je wel data, maar is het dan illegaal? Is het anders dan die ene film die je mooi in de bioscoop had gezien en nu download, of de game die je wilde uitproberen?
Wij mogen gewoon data downloaden in Nederland, is niets illegaal aan..
In Amerika mogen journalisten gestolen informatie publiceren onder een journalistieke wetgeving (die zullen wel smullen trouwens)
Maar wij dan? stel wij downloaden die torrent, overtreden wij dan de wet? of is er niets aan de hand zolang je maar geen data verstuurt naar anderen.
voor de duidelijkheid: ik ga het niet downloaden, en wil het niet downloaden Maar ben wel reuze benieuwd naar hoe dit precies in zijn werk gaat.
(ik kan even geen soortgelijk geval op deze schaal vinden om te gebruiken als referentie)