Beste tweakers,
Ik heb een klein probleempje met mijn computer. Nadat ik ermee aan de gang was gegaan, om te checken welk geheugen ik heb start de computer niet meer op.
Mogelijk heb ik daarom wat "gerommeld" in de bios, waarna hij nog steeds niet op start en tot de foutcode 0x0000007B kom. Met wat gegoogel, een Foutbericht nadat u de SATA-modus van het opstartstation wijzigt.
Echter weet ik niet op welke setting deze hoort te staan, en waar deze vanaf komt. Later kwam ik erachter dat er 1 reepje geheugen niet goed in het slotje zat, en tevens deze er wel goed in gezet.
Mijn huidige build is als volgt:
Verder valt het op dat bij het starten van de computer er wordt weergegeven dat bij: Detecting drives: Done; no drives found. Aangeeft. (mogelijk het gevolg van mijn gepruts in de bios)

Verdere toevoeging;
Ik had de 2 640gb schijven niet in raid staan, en de kingston SSD is de primaire boot disk.
Het geheugen bestaat uit 2x2gb en 2x 4gb.
Alvast bedankt,
Ik heb een klein probleempje met mijn computer. Nadat ik ermee aan de gang was gegaan, om te checken welk geheugen ik heb start de computer niet meer op.
Mogelijk heb ik daarom wat "gerommeld" in de bios, waarna hij nog steeds niet op start en tot de foutcode 0x0000007B kom. Met wat gegoogel, een Foutbericht nadat u de SATA-modus van het opstartstation wijzigt.
Echter weet ik niet op welke setting deze hoort te staan, en waar deze vanaf komt. Later kwam ik erachter dat er 1 reepje geheugen niet goed in het slotje zat, en tevens deze er wel goed in gezet.
Mijn huidige build is als volgt:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7 860 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Asus Maximus III Formula | € 0,- | € 0,- |
1 | Asus EAH5850/2DIS/1GD5 | € 0,- | € 0,- |
1 | Sapphire HD5850 Toxic 2GB GDDR5 PCI-E | € 0,- | € 0,- |
2 | Samsung Spinpoint F1 RAID HE642JJ, 640GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung Syncmaster PX2370 Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Coolitsystems Domino A.L.C. | € 0,- | € 0,- |
1 | Logitech G5 Laser Mouse | € 0,- | € 0,- |
1 | Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9 | € 152,95 | € 152,95 |
2 | Kingston HyperX Blu KHX1600C9D3B1/2G | € 0,- | € 0,- |
1 | XFX TS Series 650W PSU 80+ Bronze | € 75,79 | € 75,79 |
1 | Kingston SSDNow V Series SATA2 2.5" Drive 64GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 228,74 |
Verder valt het op dat bij het starten van de computer er wordt weergegeven dat bij: Detecting drives: Done; no drives found. Aangeeft. (mogelijk het gevolg van mijn gepruts in de bios)

Verdere toevoeging;
Ik had de 2 640gb schijven niet in raid staan, en de kingston SSD is de primaire boot disk.
Het geheugen bestaat uit 2x2gb en 2x 4gb.
Alvast bedankt,