Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verbeteren huidige av opzet in woonkamer

Pagina: 1
Acties:

• Bbfreak
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 10:58
Ik zoek een?

Compleet plaatje voor mijn audio / video en game wensen.
• Gamen op een Xbox systeem
• Uitstekende audio kwaliteit voor cd's
• Streaming mogelijkheden voor Spotify en AirPlay

Huidige opzet

• Harman Kardon AVR 355
• Xbox 360
• Panasonic DMP-BDT500
• Mac Mini voor Spotify en AirPlay
• Humax kastje voor Ziggo (kom ik helaas niet vanaf)
• B&W 4 x CM1 en 1 x CM Center

Het nadeel van deze setup vind ik al die kastjes.
Daarnaast is mijn MacMini veroudert en wil van mijn Xbox 360 naar een Xbox One.

Wat is je budget?
1000 euro. Dit is inclusief Xbox One :)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil gamen op een Xbox systeem. Blu-rays af kunnen spelen. Audio CD's kunnen luisteren. Streaming audio afspelen via Spotify en AirPlay.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zag eerst een mooie Marantz NR1605 waardoor ik mijn MacMini gelijk kan uitfaseren. Die receiver kan alles oppakken. Dan vervang ik mijn Panasonic door de Xbox One en laat ik die de blu-rays en de cd's doen.. Nu heb ik bij HiFi Klubben naar de Marantz geluisterd maar was niet onder de indruk. Zij lieten ook een Cambridge Audio systeem horen en dat won met gemak. Deze heeft echter niet alle streaming mogelijkheden die ik wil...

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat voor totaal setup zouden jullie adviseren? Ik wil het aantal apparaten verminderen maar niet bezuinigen op audio kwaliteit.

Ik ben benieuwd naar al jullie tips :) Als er vragen zijn dan hoor ik het graag. Het is wat veel dat begrijp ik.

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik zou je eerst adviseren om je doel nog wat duidelijker te maken en om een realistisch verwachtingspatroon te houden.

Je nieuwe Xbox zal een groot deel van het budget opslokken. Van het restant moet je dan nog een receiver en speakers kopen. Wat is het doel wat dat laatste betreft? 2.0, 5.1 of nog iets anders. Fatsoenlijke speakers kosten ook wel wat.

• Bbfreak
Ik zal de post even bijwerken maar ik heb al een 4 B&W CM1 speakers + een B&W CM Center. Die vervang ik dus niet.

Ik zit meer te dubben of ik mijn HK AVR moet vervangen door een andere AVR of dat ik een ander apparaat aan mijn AVR moet koppelen voor Spotify en AirPlay ipv mijn MacMini.
Mijn algehele setup wil ik beter hebben.

[ Voor 49% gewijzigd door Bbfreak op 12-12-2014 17:00 ]

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Voor CD's, bluray's en Spotify kan je ook gewoon de Xbox One gebruiken. Geen idee of die overweg kan met Airplay eigenlijk.

• Bbfreak
De xbox one kan bij mijn weten geen spotify aan of heb ik iets gemist?
Airplay zeker weten niet maar dan zou ik nog overheen kunnen komen :-)