Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WiFi network valt zodra CC3000 online komt.

Pagina: 1
Acties:

• clogie886
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-10 04:31
Ik heb een Arduino weerstation gebouwd met een CC3000 WiFi Breakoutboard van Sparkfun. Dit is een Texas Instruments wifi chip 802.11b/g. Dit WiFi board stuurt draadloos de temperatuur, luchtvochtigheid en licht intensiteit door naar https://xively.com via mijn Zyxel ADSL modem model P-660HW-T1. Werkt allemaal perfect enkel mijn familie is hier niet gelukkig mee want zodra ik de Arduino aanzet, valt het WiFi netwerk voor mijn familie uit, geen telefoon, geen tablet die meer verbinding kan maken, het netwerk is er gewoon niet meer. Zelfs de scanner op mijn telefoon ziet geen WiFi meer maar het updaten de temperatuur, luchtvochtigheid en licht intensiteit gaat gewoon door ????? Er is dus wel een WiFi netwerk MAAR niemand ziet het meer....

WiFi ADSL Modem staat ingesteld op kanaal 6 met WPA2-PSK beveiliging.

Ik heb geen idee waar ik het moet zoeken, lijkt erop dat mijn WiFi in een andere mode gaat werken zodra de Arduino met de CC3000 online komt met als gevolg dat alle wifi apparaten het netwerk niet meer zien.

Is mijn conclusie juist en zo ja, hoe kan ik dit oplossen?

Heb nog nooit gezien dat 'iets' online komt en vervolgens de 'rest' offline gaat...

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hoe is het draadloze toegangspunt van je router ingesteld? N-only, G-only, G/N mixed?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• clogie886
802.11 mode staat nu op mixed, kan ook nog kiezen uit 802.11b en 802.11g

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

mixed is prima, maar als je alleen N apparaten hebt kun je m beter op N zetten, in jouw geval dus niet.

11b = 11mbit
11g = 54mbit
11n - 150-450 mbit

Kun je niet een Virtual Interface aanmaken?

[ Voor 13% gewijzigd door Fairy op 12-12-2014 15:20 ]

• clogie886
Raven, daar zat inderdaad het probleem. Mixed mode vervangen door alleen 802.11g - nu blijft het WiFi netwerk wel werken als de Arduino / CC3000 online komt.