Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

2 Ledlampen op 1 dimmer - maar 1 lamp werkt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,
Ik had boven mijn eettafel 2 40W/230v gloeilampen hangen. Die zijn te bedienen met een (standaard-Gamma) dimmer. Werkt prima, maar is natuurlijk niet zo van deze tijd.
Dus heb ik 2 Philips dimbare ledlampen gekocht, 6W. Wanneer ik beide ledlampen erin draai, werkt er eentje wel en eentje niet. De ene die brandt kan ik ook dimmen. Andere lamp is wel goed, heb ik getest. Als ik één gloeilamp en een ledlamp doe is dit ook prima.
Kan dit aan mijn dimmer liggen? Kan ik dit probleem op een andere manier oplossen?

Groet!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Volgens mij heb je voor ledlampen een speciale dimmer nodig die om kunnen gaan met het zeer lage vermogen. Standaard dimmers doen het niet heel best bij te lage belasting. Let wel op, leddimmers zijn aan de prijzige kant...

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja dan is het haast praktischer om Philips Hue Lux of AppLamp te nemen. LED dimmers zijn achterlijk duur.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
Oeps...
Iemand ervaring met de KAKU AWMD-250 Mini inbouw dimmer multi?
Volgens de site (http://www.klikaanklikuit...bouw-ontvangers/awmd-251/) doet deze het ook erg goed op Led, maar de vraag is nu of hij het ook doet op twee LED lampen...

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-11 17:09
Werkt perfect - doe het hier ook zo via Domoticz.
Voor grotere LED belasting kan je uitkijken naar Fibaro over Z-wave.

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Verwijderd

Topicstarter
OK, dan ga ik die proberen. Dit dus ondanks de melding in het boekje: "* Sluit maximaal 1 transformator/LED driver aan per AWMD-250."?
volgens mij hebben 2 led-gloeilampen 2 drivers?
BTW, heb gisteren een Homewizard geinstalleerd... dus komt goed uit :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2014 14:30 ]

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-11 17:09
Zolang je de voorgeschreven 24W LED totaalbelasting niet overschrijdt; lijkt er mij geen probleem te zijn.

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• MAXed_out
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-11 16:27
Ik ben ook van plan 2 LED lampen op 1 dimmer (waarschijnlijk van KAKU) te zetten dus ik ben erg benieuwd of het is gelukt!?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:25
Moet prima kunnen, dit was in het geval van de topicstarter gewoon een rare kronkel in de situatie qua lampen/bedrading.

Heb 3x LEDARE lampen (IKEA) boven de eettafel hangen achter een KaKu inbouwdimmer (AWMD-....(?) )en dat werkt al maandenlang prima.

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 03-06-2015 15:28 ]

Pagina: 1