Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• RikHouben
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-10 18:27
Gebruik momenteel een Android phone. (zeer eenvoudig toestel: HTC Desire X) Ik heb persoonlijk een Google account en ook op 't werk heb ik een Google account.
Nu bied de werkgever de optie om een mooie smartphone te kiezen als extra-legaal voordeel.
Onder de keuzes die ikkan maken zitten de Lumia 930 en ook een Galaxy S5.
Ik vind een camera op een phone wel belangrijk. Dus lijkt me de Lumia een interessante keuze. Ik heb ook een beetje ervaring met Windows 8.1 op een desktop. Dus het wennen aan het OS zal ook nog wel meevallen.
Maar hoe zit het met geschikte apps om alle de apps binnen je Google account te gebruiken (Hangouts, Calendar, GMAIL, YouTube, Google+, ...)
Is dat een beetje te doen? Of is het toch beter om voor een Android telefoon te gaan? (de keuze tussen Lumia 930 en Galaxy S5 in gedachten houdend)

Welk browser alternatief voor Firefox is het meest geschikt op een Windows phone8,1 toestel?

Ik moet vandaag nog beslissen. (de keuze voor de S5 is pas vandaag bekend gemaakt als vervanging voor een minder interessant toestel)

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-11 10:50
Er zijn geen (officiele) google apps voor de Windows Phone

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:31

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Buiten Gmail heeft zover ik weet WP geen enkele (directe) ondersteuning voor de google zaken.

Dus als je dat veel gebruikt, kan je beter bij Android blijven.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:24
Calender en GMail kan je gewoon synchroniseren met je Windows Phone. YouTube kan je bekijken in de browser en zijn genoeg 3rd party apps voor. Google+ en Hangouts weet ik zo niet.

Hier staat nog iets over Hangouts (GTalk) waar je misschien wat aan hebt.

[ Voor 29% gewijzigd door urk_forever op 12-12-2014 13:44 ]

Hail to the king baby!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:56

Punkrocker

Mostly harmless

Er is ook een Google+ app die best goed beoordeeld wordt.

"What do you get if you multiply six by nine..."

• RikHouben
Als ik wat apps bij elkaar zoek zou het dus best nog wel een beetje handig kunnen werken.

Iemand een idee wat een vergelijk in prestaies tussen de Galaxy S5 en de Lumia 930 zou opleveren?
Er zijn weinig benchmarks te vinden die een vergelijk tussen WP en Android toelaten.

Ik heb ondermeer ook interesse in de Lumia omdat ik al die bloatware die men in Android steekt wat beu ben.

Is IE voor WP een beetje te vertrouwen en personaliseerbaar zoals FF op Android (add-ons etc)?

Ik merk ook dat mijn bank geen app heeft voor WP. :-(

[ Voor 16% gewijzigd door RikHouben op 12-12-2014 13:49 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

• RikHouben
U bedoelt?

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05:10
Door de app achterstand die WP heeft ten opzichte van iOS en Android zou ik geen WP overwegen. Als je weinig gebruik maakt van specifieke apps, dan kun je de switch maken.

EDIT: je topic is verplaatst naar MAA (Mobile aankoop advies)

[ Voor 15% gewijzigd door bas-r op 12-12-2014 13:52 ]

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:09

P_Tingen

omdat het KAN

bas-r schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 13:51:
Door de app achterstand die WP heeft ten opzichte van iOS en Android zou ik geen WP overwegen. Als je weinig gebruik maakt van specifieke apps, dan kun je de switch maken.
Mwoa, hangt van je gebruik af. Als je specifieke niche-apps zoekt die je persé wil kunnen gebruiken dan zou ik eerst even zoeken. De grote apps zijn er allemaal wel en voor veel zaken zijn vervangers. Ik overweeg zelf ook over te stappen naar WP en ben links & rechts wat aan het kijken. Het "app achterstand" verhaal is niet meer zo zwart-wit.

WP-phones staan bekend om hun soepele draaien. Mijn dochter heeft een 930 en dat is een verhipt mooi toestel.

[ Voor 66% gewijzigd door P_Tingen op 12-12-2014 13:54 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

• RikHouben
Ik heb 'm. Sorry. Ik had het onderdeel niet gezien.

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-11 17:54
RikHouben schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 13:38:
Onder de keuzes die ikkan maken zitten de Lumia 930 en ook een Galaxy S5.
Ik vind een camera op een phone wel belangrijk. Dus lijkt me de Lumia een interessante keuze.
De camera van de Galaxy S5 is één van de beste, zo niet de beste die er op een smartphone zitten.
Wat betreft de camera lijkt mij er dus geen reden te bedenken om voor de Lumia 930 te gaan.

• RikHouben
bas-r schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 13:51:

EDIT: je topic is verplaatst naar MAA (Mobile aankoop advies)
Wel, zoals in de openigs post kan je zien dat ik nu niet echt een high-end toestel bezit en geen zware apps of echt veel apps kan draaien. Dat maakt de overstap dus wel iets makkelijker.
Alleen jammer dat ik vooral Google gerelateerde apps gebruik, naast een GPS (maar die is standaard op de Lumia al erg goed blijkbaar) en de camera.
Er zijn wel zaken zoals de app van de bank die ik ga moeten missen.

Iemand echt last van de "rommel" die Samsung meelevert met Android op hun Galaxy S5?

• RikHouben
Audiowaste schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 13:53:
[...]

De camera van de Galaxy S5 is één van de beste, zo niet de beste die er op een smartphone zitten.
Wat betreft de camera lijkt mij er dus geen reden te bedenken om voor de Lumia 930 te gaan.
Op gsmarena kan je foto's van beide toestellen vergelijken en dan zie je toch een erg duidelijk verschil tussen de camera van de S5 en de Lumia. De Lumia is daar toch wel in het voordeel volgens mij.

Zijn er nog sites waar zoiets te vergelijken is?

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-11 17:54
www.dxomark.com/Phones/Sa...n-DxOMark-Mobile-rankings

Maar het is misschien ook kwestie van smaak wat je mooi vind bij foto's

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:54

Umbrah

The Incredible MapMan

Qua navigatie is die Lumia erg goed, en dingen als GMail (hoewel labeling lastig is...), calendar, youtube, tsja... dat werkt gewoon. De telefoon gaat ook eeuwig updates krijgen en is gewoon snel en stabiel en blijft dat ook. Vooral dat laatste (ik loop in het dagelijks leven met een S3 en een Lumia 820) is erg handig.

Wat app-achterstand betreft... 95% is er gewoon, of het heeft een pin-bare responsive website die erg goed werkt, of het is iets kleins/niche, of er valt makkelijk iets tegenaan te devven...

Hoe dan ook: ik mis niks met een Lumia, en de snelheid/stabiliteit en het feit dat er steeds maar meer nieuwe features op komen is alleen maar een grotere plus.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:09

P_Tingen

omdat het KAN

Klein beetje off topic, maar vorige week stond ik op het punt mijn Android uit het raam te gooien vanwege traag, vastlopen en slechte accuduur. Als alternatief op uit het raam gooien een fabrieksreset uitgevoerd en zowaar: hij is weer soepel en snel en haalt weer 2 dagen op de accu. Wel blijf ik met een raar gevoel zitten dat het Android OS (kennelijk) zo brak in elkaar zit is dat dit nodig is. Van mensen om mij heen met WP toestellen hoor ik dat dat op WP amper speelt.

Dus als ik van mijn werkgever deze keuze had, wist ik het wel :*)

[ Voor 9% gewijzigd door P_Tingen op 12-12-2014 14:13 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

• RikHouben
't Is smaak natuurlijk, maar ik vind de Lumia ook mooier. Ziet er degelijker uit. Minder plastiek.

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:09
Heb je beide toestellen al echt fysiek in je handen gehad? Want ik zou niet blind varen op wat afbeeldingen en filmpjes op internet. De S5 mag er misschien wat plastic uitzien (gelukkig lang zo erg niet als z'n voorgangers) maar hij ligt goed in de hand, de Lumia 930 daarentegen heeft wat scherpere randen en dat vind ik persoonlijk toch minder prettig bij zo'n groot toestel. Daarnaast is de S5 waterdicht, is ie lichter, ondersteuning voor micro-sd en heeft ie een betere accuduur. De camera van de Lumia 930 is wel beter, vooral in situaties met minder licht maar het zal geen verschil zijn van dag en nacht. Het helpt ook wel mee als je een beetje weet wat je doet met een camera ;). Misschien is deze foto shoot-out wel interessant om mee te nemen (wordt de Lumia 1020 getest i.p.v. de Lumia 930): http://www.gsmarena.com/camera_shootout-review-1104.php.

Als je een Google gebruiker bent gaat het gemis van de (officiële) Google apps je wel opbreken denk ik. Het aanbod van applicaties is gewoonweg minder maar dat hoeft op zich nog geen probleem te zijn. Wat IMHO problematischer is is dat de kwaliteit van veel applicaties een stuk minder is en dat applicaties veelal traag geüpdate of van nieuwe features voorzien worden. Nieuwe updates/features verschijnen eerst op iOS/Android en dan een stuk later pas voor WP (als ze al komen). Als je kijkt naar de 'Google' apps op WP dan zie je dat deze kwalitatief ook een stuk minder zijn (de meeste zijn gemaakt door hobbyisten en dat straalt er ook wel vanaf). De apps zijn vooral functioneel maar daar heb je dan ook ongeveer alles mee gezegd. Aangezien Google het Windows Phone platform stug blijft boycotten hoef je denk ik ook niet te verwachten dat deze situatie op korte termijn gaat veranderen of verbeteren.

Beide toestellen zullen ten opzichte van je huidige toestel in ieder geval een flinke sprong voorwaarts zijn maar als je in het Google ecosysteem zit ben je op dit moment, hoe mooi Windows Phone ook is, beter af met een Android toestel.

• RikHouben
Na voor mezelf een overzicht gemaakt te hebben van de apps die ik het vaakst gebruik en de apps die ik het belangrijkste vind + enkele vergelijkende reviews heb ik toch moeten besluiten dat Android de beste keuze voor mij zal zijn.
De Samsung maakt inderdaad ook mooie foto's maar misschien nog belangrijker is dat ie ook mooie filmpjes maakt. En dan is een SD card slot waar je wat extra geheugen in kan steken toch ook wel handig.

Dus hoewel ik de Lumia iets mooier van design vind en WP me wel heel interessant lijkt ben ik toch voor het gemak van een Android gezwicht.
Eender welke keuze ik maakte, ik zou er altijd op vooruit gaan. Dus echt een verkeerde keuze kan het niet zijn.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

RikHouben schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 13:46:
Ik merk ook dat mijn bank geen app heeft voor WP. :-(
Welke bank heb je dan?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:57

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik geloof dat het de ABN is die verstek laat gaan (er is wel een app, maar met weinig opties/mogelijkheden), maar dat is ook een van de weinigen, minder bekende banken hebben gewoon een WP app in de store staan, die dezelfde functionaliteit bied als de app voor Android en IOS.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• RikHouben
Belfius :)B
Pagina: 1