Oplossing gezocht voor open ruimte tv-meubel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10 09:33

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Misschien niet het juiste sub-forum, maar dat hoor ik dan vanzelf wel

Ons tv-meubel geeft in de breedte te weinig ruimte om naast de surround receiver (zwarte Sony doos - 43cm klassiek versterkermodel) nog een 43 cm behuzing te plaatsen. De hoogte van de reciever is net voldoende om in het kastje te passen, kan dus niks onder of boven. Er is naast de receiver nog ongeveer 38cm ruimte (volgens mij ouderwets 'midi' hifi-formaat) over, er staat naast de receiver een zwarte Samsung harddiskrecorder die precies breed genoeg is, maar te laag om het hele gat op te vullen. Beide apparaten zijn dus zwart, de reciever soort van heul donkergrijs brushed aluminium.

Iemand enig idee over hoe ik ongeveer 38 bij 15 cm opgevuld krijg? Was al aan het kijken naar een defecte reciever of ander hifi-component met niet al te veel knoppen op het front (vanwege rustig geheel) om leeg te halen en daar de apple tv in te verstoppen en raspberry pi en dat soort spul, zou prima opruimen zijn trouwens. Maar helaas zijn dergelijk apparaten doorgaans 43cm. Of ik moet de zaag er in zetten en dat zal vast niet goed aflopen.

Optie zou ook kunnen zijn zelf iets maken van MDF en dan een frontplaat van ongeveer hetzelfde materiaal (zoals dat zwart brushed aluminium) er tegen aan te zetten. Dan paar USB-poorten en een aan/uit knop voor de raspberry pi ofzo. Maar waar haal je dat?

Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batino
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-10 17:53
Afgelopen jaar heb ik een aluminiumplaat bij www.aluminiumopmaat.nl besteld, beviel mij erg goed. Meeste kosten gingen bij mij zitten in het verzenden. Zelf zou ik inderdaad een soort kast met twee compartimenten maken van MDF van 380mm x 150mm x diepte en daar een aluminiumplaat op lijmen. In die aluminium plaat zitten dan een aantal gaten voor de aansluitingen voor de raspberry pi en eventueel andere apparaten. Ik ga er dan vanuit dat je knutselkwaliteiten van enig niveau zijn ;) .

[ Voor 10% gewijzigd door Batino op 12-12-2014 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10 09:33

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Misschien vanavond
Batino schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 14:14:
Afgelopen jaar heb ik een aluminiumplaat bij www.aluminiumopmaat.nl besteld, beviel mij erg goed. Meeste kosten gingen bij mij zitten in het verzenden. Zelf zou ik inderdaad een soort kast met twee compartimenten maken van MDF van 380mm x 150mm x diepte en daar een aluminiumplaat op lijmen. In die aluminium plaat zitten dan een aantal gaten voor de aansluitingen voor de raspberry pi en eventueel andere apparaten. Ik ga er dan vanuit dat je knutselkwaliteiten van enig niveau zijn ;) .
Bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-10 19:35
Zou persoonlijk een bak maken met een 'open' bovenkant, simpeler dingen aanpassen en je hebt meteen een centimeter extra hoogte, je ziet het toch niet terug. Dan een front maken met een alu plaat (rvs look van aluminiumopmaat.nl komt redelijk in de buurt van het brushed zwart wat je vaak ziet op versterkers e.d.)

In die afmetingen kost alu ook de wereld niet ;)