Nieuwe videokaart voor een wat ouder systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een videokaart
Ik zoek een videokaart gezien mijn huidige niet fatsoenlijk Directx 11 ondersteunt. Van mij hoeven games niet op de hoogste grafische kwaliteit. Zolang ik ze maar fatsoenlijk kan spelen. Ik speel graag Fifa. Het rare is alleen dat op mijn huidige pc met een GT 320 een Directx 11 spel als Shadow of Mordor wel heeft gedraaid. Helaas is mijn pc gecrasht en daarna niet meer werkend gekregen. Ik weet dat ik waarschijnlijk geen geweldige onderdelen in mijn pc heb zitten, maar ik ben dan ook geen echte gamefreak (meer). Ook kijk ik veel films. Mijn Samsung PS50B530 staat op mijn computer aangesloten als beeldscherm.

Mijn budget is helaas ook niet al te hoog met 70/80 euro. Ik hoop echter dat dit genoeg zal zijn om ten minste een degelijke videokaart te kopen. Ik heb geen voorkeur voor een bepaald merk, enkel de voorkeur voor een degelijke videokaart, bovendien vertrouw ik op de expertise van hier. In de winkel word je toch al gauw gewoon een videokaart aangesmeerd is mijn ervaring.

Dit zijn de specs van mijn pc.

Model
Acer M7811
pricewatch: Acer Aspire M7811 (PT.SDHE2.030)
Besturingssysteem
Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
Processor
Intel Core i7 860 @ 2.80GHz
RAM
6,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 664MHz (9-9-9-24)
Moederbord
Acer H57M01 (CPU 1)
Grafisch
SAMSUNG (1600x900@60Hz)
1024MBNVIDIA GeForce GT 320 (Sapphire/PCPartner)
Voeding
Er zit een voeding in van 750 watt. Dit zou het typenummer moeten zijn. fsp 750 80 apg

Ik heb zelf al wel een beetje rondgekeken en kwam op deze kaarten uit. Ik kom er alleen niet uit wat het beste voor mijn systeem zou zijn, of welke sowieso in kwaliteit beter is.

pricewatch: MSI GeForce GT 730 4GB

http://www.mycom.nl/compo...05/msi-geforce-gt-640-2gb

http://www.mycom.nl/compo...ia-geforce-gt740-2gb-ddr3

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2014 13:36 . Reden: Voeding en model computer er bijgezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neomess
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-08 11:22

Neomess

neomess.nl

het is handig om ook even je voeding te vermelden ivm stroomverbruik.

Intel Core i5-6400 | Gigabyte GA-B150M-D3H | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | Codegen 4U-500 | Scythe Mugen 2 Rev. B | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | Cooler Master GM G550M | Crucial M500 2,5" 240GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor het opmerken. Staat er nu bij, tevens het model van mijn computer. Enkel de harde schijf van 1,5 TB is eruit gezien die gecrashed was.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2014 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:09

Thomg

Aww yiss

Aan 750W hebben we bar weinig, weet nog steeds niet hoe "goed" dat is.

Als je het geld ervoor hebt zou een 580 een leuke kaart zijn aangezien ze voor vrij lage prijzen over de toonbank gaan vandaag de dag.
V&A aangeboden: Gigabyte 580 GTX Super Overclock

Heb zo'n gevoel dat je meer baat hebt bij een ssd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik download even een ander programma dan Speccy, ik zie daar nergens info over mijn voeding staan. Ik had 2 harde schijven van mijn oude computer er ook nog altijd inzitten. Hierdoor heb ik nog steeds 1,2 TB. Ook nog een externe schijf aangesloten staan van 2 TB dus met ruimte zit ik gelukkig nog wel oke. :) Het liefste koop ik gewoon echt een nieuwe videokaart in de winkel, maar bedankt voor de tip.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2014 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Het probleem is alleen dat je voor dat budget niks leuks kan krijgen, de eerste noemenswaardige kaart is de 270 ( of 265 ) die beginnen rond de 130€, Nvidia kan je al helemaal met een flinke bocht omheen lopen tenzij je 350€ hebt voor een 970.

Voedig kan je niet uitlezen via speccy, kastje open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

*geen enkel programma kan uitlezen wat voor voeding je hebt. Een voeding levert alleen stroom, geen data die verteld "hallo, ik ben een XFX 750w voeding met die en die onderdelen en ik ben zo oud"

Zou wel prettig zijn, soort van SMART-waarden voor je voeding.

OEM-bakjes hebben vaak niet echt geweldige voedingen, zeker als er 750w op staat.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit zou het typenummer zijn dan, fsp 750 80 apg. Ook bij mijn originele post gezet. En de kaarten die ik geplaatst heb dan? Ik hoef echt geen games op High te kunnen spelen. Ik ben al blij als Directx 11 kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Weet je zeker dat 2e hands niks wordt? Krijg je veel en echt veel meer waar voor je geld.
Als dat echt niet kan...
pricewatch: Asus R7260X-DC2OC-1GD5
of
pricewatch: MSI Radeon R7 250X 1GD5

De 260X is wel aanzienlijk sneller dan de 250X

[ Voor 63% gewijzigd door Thomg op 12-12-2014 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-08 10:53

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Eens. Kijk eens wat je voor jouw budget voor moois kan halen in de tweedehands hoek: V&A aangeboden: XFX AMD Radeon HD 6970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal mijn situatie dan even toelichten. Ik help mijn moeder momenteel thuis en we hebben het allebei niet zo breed. Nu wil ze me me voor Kerstmis helpen om een nieuwe videokaart te halen. Echter wil ze absoluut niks 2de hands kopen, dit had ik namelijk al zelf voorgesteld. Nu ben ik al blij dat ze me hier mee wil helpen en ik wil haar dus niet tegen het zere been aanstoten. Ik zal het er nog eens met haar over hebben dan gezien jullie hier meerdere keren dit advies geven. Ik betwijfel echter of ze nog van gedachte zal veranderen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2014 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 13:48:
Ik zal mijn situatie dan even toelichten. Ik help mijn moeder momenteel thuis en we hebben het allebei niet zo breed. Nu wil ze me me voor Kerstmis helpen om een nieuwe videokaart te halen. Echter wil ze absoluut niks 2de hands kopen, dit had ik namelijk al zelf voorgesteld. Nu ben ik al blij dat ze me hier mee wil helpen en haar dus niet tegen het zere been aanstoten.
Ah kijk, dit veranderd de hele boel. Zie mijn post van een paar minuten terug, iets als een 250X is een leuke kaart voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas wil ze echt geen 2de hand videokaart halen. Gezien mijn x-box kapot is heb ik nog wat spelletjes kunnen verkopen. Bedankt voor het advies. Ik wil die Asus R7 260 dan gaan halen. Is dat hetzelfde als een MSI R7 260? http://www.mycom.nl/compo...msi-radeon-r7-260-1gd5-oc

Ook zie ik de R7 250 2GB versie daar bij staan. Hij heeft een lagere kloksnelheid, maar dus wel een geheugen van 2GB. Maakt dit nog veel verschil uit in vergelijking met de R7 260?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-08 16:20
Ik zie dat je een kaart van 97,- nu hebt. Voor 2 euro meer heb je een 260X.

pricewatch: Asus R7260X-DC2OC-1GD5

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:46
Voor € 95,-- moet je een Sapphire HD7950 3GB Boost kunnen vinden in de V&A van GoT.

Das absoluut het beste wat jij nu kan kopen onder de € 100,-- !

[ Voor 3% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 13-12-2014 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:16

Esumontere

Floep, banaan.

WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 08:26:
Voor € 95,-- moet je een Sapphire HD7950 3GB Boost kunnen vinden in de V&A van GoT.

Das absoluut het beste wat jij nu kan kopen onder de € 100,-- !
Ze willen geen 2e hands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantaMuerte
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-08 15:54
Je zou dingen zoals dit in de gaten kunnen houden als dat wel kan..?
http://afuture.nl/productlist.php?categoryID=-1
https://4launch.nl/koopjeshoek/

Ik weet niet of meer winkels dit hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:43

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 07:33:
Helaas wil ze echt geen 2de hand videokaart halen.
"We hebben het niet zo breed" is exact de reden waarom ik wel 2e hands zou gaan kopen.

Kan je toelichten waarom ze dit niet wil / toestaat? Want het is met dit budget onzinnig zonde om een gloednieuwe kaart te kopen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-08 16:47
Dat is denk ik omdat ze niet zo gauw iemand over het internet vertrouwen, het is toch best wat geld dus dan snap ik dat ze wat voorzichtig is.

Net zoals dat ouders soms geen 2e hands auto voor hun zoon willen kopen op Marktplaats omdat de motor misschien wel op knappen staat of de remmen elk moment ermee kunnen ophouden. Allemaal met wat research onwaarschijnlijk maar je hoort het wel vaker van ouders.

Echter als je er nog een tijdje garantie op de kaart zit zal het niet zoveel uitmaken denk ik? In ieder geval niet tijdens die periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:43

D4NG3R

kiwi

:)

Hapkoek schreef op zondag 14 december 2014 @ 00:31:
Dat is denk ik omdat ze niet zo gauw iemand over het internet vertrouwen, het is toch best wat geld dus dan snap ik dat ze wat voorzichtig is.
Maar 2e hands verkoop om het budget op te hogen is geen probleem? Juist ja..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik een lieve moeder heb die mij iets goeds en nieuws wil geven. :) En inderdaad, dingen kopen via internet en zeker 2de hands is niet echt betrouwbaar volgens haar. Moeders die eenmaal iets hebben besloten ga je niet zomaar tegenin, zeker niet als het een cadeau is. Waardeer wat je krijgt. Wat voor jou misschien zinloos lijkt, maakt mij gewoon heel blij. Bedankt voor de adviezen in ieder geval. :) Ik verheug me er op om weer wat nieuwere spellen te spelen. Dat het in mindere grafische kwaliteit is maakt me niks uit, het gaat om de gameplay. Graphics zijn een extraatje.

Dat 2de hands verkoop is ook niet via het internet gegaan, ik ben gewoon naar zo'n winkel gegaan waar je in principe "opgelicht" word. Boeit me ook niet, ik heb niks meer aan die spelletjes en die mensen werken ook voor hun geld.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2014 03:02 ]

Pagina: 1