Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Router achter Ziggo modem

Pagina: 1
Acties:

• kezzamania
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-12-2021
Beste Tweakers,

Ik heb een Linksys WRT54G achter mijn Ziggo Ubee modem geplaatst. Ik heb het wireless gedeelte van Ziggo uit laten schakelen door Ziggo. Ik heb de kabel vanuit LAN1 (op het Ziggo modem) aangesloten op de WAN van de Linksys. Verder het draadloze gedeelte ingesteld. So far so good.

Het probleem is nu dat wanneer ik andere apparaten (bedraad) aansluit op de Lan poortjes de verbinding van beiden (zowel de bedrade verbindingen als de draadloze verbindingen) om de paar seconden wegvalt.
Ook wanneer ik deze apparaten (die bedraad verbonden zijn) instel met een fixed IP die buiten de dhcp range valt van de linksys. Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd maar weet even niet wat. Heeft iemand wellicht een tip voor mij.

Bv.d

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:12
Laat je modem omzetten naar bridge modus dan functioneert hij alleen als doorlink naar je WRT54G hoef je ook niet te rotzooien met fixed IP.

Of bedoel je met het draadloos gedeelte dat je dit al gedaan hebt?

[ Voor 20% gewijzigd door rafler op 12-12-2014 12:07 ]

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 09:03
Dit zou ook moeten werken zonder bridge mode maar als AP. Steek daarvoor de kabel niet in de WAN poort maar in een van de LAN poorten.

Zet je DHCP server op je Linksys eens uit en geef hem een statisch adres in hetzelfde bereik als je Ziggo modemrouter bijvoorbeeld 192.168.178.2.

Vervolgens nog even zorgen dat het WiFi kanaal niet overlapt met het kanaal op je modemrouter en voila.

[ Voor 30% gewijzigd door andy88 op 12-12-2014 12:15 ]

• kezzamania
Ik heb het modem inderdaad al om laten zetten naar bridge modus. Maar wanneer ik één apparaat bedraad aansluit vallen de verbindingen al snel weg. @Andy88, dat werkt op zich wel alleen is het zo dat de snelheid van het draadloze gedeelte niet volledig wordt benut. Vandaar dat ik dit om heb laten zetten.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
kezzamania schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 14:05:
Ik heb het modem inderdaad al om laten zetten naar bridge modus. Maar wanneer ik één apparaat bedraad aansluit vallen de verbindingen al snel weg.
Waar steek je die bekabeling in? In de Ziggo modem of in je Wireless router?

Wanneer je modem in Bridge mode staat dan werkt enkel nog poort 1. Als het in je wireless router is dan zou ik toch eens kijken naar een geschikter model. Deze oude router heeft niet zo heel veel verwerkingssnelheid en met de huidige internet snelheden zit je dan al snel tegen de limiet van de router en kan je rare dingen krijgen zoals uitvallende verbindingen.

https://discord.com/invite/tweakers

• kezzamania
de bekabelde apparaten steek ik uiteraard in de Linksys router. Want het klopt dat van het Ziggo modem alleen poort 1 nog aktief is wanneer deze in Bridge modus staat. Ik zat zelf ook al te denken dat het misschien wel aan de (verouderde) router ligt. Ik zal 's gaan testen met een andere router.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:51
Je schrijft dat Ziggo het Ziggo-modem in bridge-mode heeft gezet - heb je ook gecontroleerd of dat inderdaad het geval is?

Ofwel, als je in de webinterface van de WRT54G kijkt naar wat het IP-adres op de WAN-poort is - is dat een lokaal adres (192.x.y.z) of een extern Ziggo IP-adres?

• kezzamania
Dat is een extern ziggo adres
Pagina: 1