Meerdere gezinsleden op iPad air 2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristal
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-01 23:07

Tristal

PSN-ID Tristal

Topicstarter
Goedendag,

Deze vraag is al wel meerdere keren gesteld maar krijg nergens een sluitend antwoord. We hebben net een iPad air 2 gekocht, mooi ding, en alles synced lekker hier met m'n iPhone 5s en m'n MacBook pro. Maar m'n vriendin wil ook haar apps en bijvoorbeeld voortgang in games (candy crush) er op zetten. Maar dit gaat blijkbaar niet zo makkelijk als het lijkt, het zou toch moeten kunnen op deze mooie geavanceerde apparaten om elk je eigen voortgang en apps te hebben?
Graag jullie advies

Bvd

iPhone 8 Plus iPad air 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 22:35

talin

ES-MA

volgens mij niet.

je kan maar met 1 apple-id aangemeld zijn op een iphone dan wel ipad.

tegelijkertijd.

als je elke keer uitlogt en weer inlogt en zorgt dat alle apps er op staan die je beide gebruikt, dan zou het wel moeten lukken, hij zal kijken naar de game centre settings.

test het uit!

[ Voor 54% gewijzigd door talin op 12-12-2014 12:05 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldSchoolPhoto
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 15:05
iOS ondersteunt niet meerdere gebruikersaccounts op één machine. Dat kan alleen met ge-jail-breakte systemen....

Als voorgang gekoppeld is aan het uitfaserende gamecenter kan je idd daar van game-id wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-09 11:16

Ursamajor

Astrofotograaf

Android ondersteunt dit uiteraard wel.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 11:02

Eagle Creek

Breathing security

En Windows ondersteunt dit ook al jaren en ook op de tablet. Maar dat vroeg TS niet :).
Apple vooralsnog niet.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0fragger
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-09 13:05
Ik meen dat Apple aangegeven had een dergelijk concept te lanceren, helaas is Apple niet verder gekomen dan het volgende filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=s3v9ERdJ10w

Ik zit hier wel echt op te wachten, ik vind het niet gebruik kunnen maken van meerdere user profiles echt een tekortkoming, iets wat Android zelfs op de smartphones wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:56

Ultimation

Het is als Appels en peren

Meerdere gebruikers op een smartphone is echt de meest onzinnige feature ooit. Een smartphone is een persoonlijk apparaat. Voor een tablet (mini computer) kan ik mij daar meer bij voorstellen.

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09 15:08
Ultimation schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 17:08:
Meerdere gebruikers op een smartphone is echt de meest onzinnige feature ooit. Een smartphone is een persoonlijk apparaat. Voor een tablet (mini computer) kan ik mij daar meer bij voorstellen.
Totdat je kinderen hebt, en dan wil je heel graag een eigen profiel voor ze. Leuk dat ze "Kikker" wil spelen, maar 5mins later zit ze in mn E-mail berichten te verwijderen -O-

Gelukkig is ze pienter en doet ze dat niet meer, maar voor ouders is het erg prettig als ik een kids-only sectie of user profile zou kunnen regelen op mn iPhone en iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:19

BCC

Daar heb je toch parental controls voor? http://support.apple.com/en-us/HT201304 en http://www.apple.com/ios/whats-new/family-sharing/ op ios 8

[ Voor 28% gewijzigd door BCC op 12-12-2014 17:36 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-09 03:04

Gerco

Professional Newbie

Nou, nee. Parental Controls is eigenlijk alleen bruikbaar als je kinderen hun eigen iDevice hebben. Family Sharing heeft hetzelfde probleem. Apple heeft altijd heel duidelijk de filosofie aangehouden dat een iDevice een persoonlijk device is (zodat ze er meer verkopen, waarschijnlijk) en heeft nooit een hint gegeven dat ze meerdere gebruikers op een iPad oid willen gaan ondersteunen, ze zouden wel gek zijn.

Om je kinderen uit je email te houden kun je Guided Access gebruiken (triple-click home button, eerst even aanzetten in Settings). Daarmee lock je de gebruiker in 1 app en daar kunnen ze zonder passcode niet uit komen. Heel handig voor de kleintjes.

Een timer, etc is er ook niet trouwens. Dat had ik graag gezien voor mijn dochter die elk moment dat ze wakker is zou willen iPadden. Voorlopig staat er een passcode op de iPad die ze niet kent en moet ze komen vragen of ze mag spelen. Dat werkt prima, maar dan moet ik ook elke keer een timer zetten dat ze niet te lang speelt en dat is bepaald niet handig. Voorlopig is dat het enige wat werkt (de timer apps in de app store omzeilt ze allemaal en straf krijgen helpt daarbij niet, ze doet het nog steeds gewoon).

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:29

eisbaer

Zie signature

Red Nalie schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 17:31:
[...]
Totdat je kinderen hebt, en dan wil je heel graag een eigen profiel voor ze. Leuk dat ze "Kikker" wil spelen, maar 5mins later zit ze in mn E-mail berichten te verwijderen -O-
Je kunt je email wel tijdelijk uitzetten maar gebruikersvriendelijk is het niet.
In settings ga je naar mail - account - zet bovenin je account uit en verwijdert je password. 2 x opslaan en je mail is niet meer zichtbaar vanuit de mail app. Mail weer aanzetten is in settings account activeren en password in tikken.Alles staat er dan nog.

[ Voor 3% gewijzigd door eisbaer op 26-12-2014 18:38 ]

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Apple zegt dat een iPad net zo persoonlijk is als een mobiele telefoon. 1 apparaat per gebruiker (zo verkopen ze er ook meer, en ik zou mijn iPad echt niet willen delen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-09 20:48

TommieW

Numa numa.

Nik schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 18:42:
Apple zegt dat een iPad net zo persoonlijk is als een mobiele telefoon. 1 apparaat per gebruiker (zo verkopen ze er ook meer, en ik zou mijn iPad echt niet willen delen).
Dat vind ik een beetje een drogreden. :) Ik bepaal zelf wel hoe ik mijn apparaten gebruik, daar heb ik de hulp van Apple niet bij nodig. :P

Anyway, TS, je kan overwegen je iPad te jailbreaken.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

TommieW schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 18:47:
[...]

Dat vind ik een beetje een drogreden. :) Ik bepaal zelf wel hoe ik mijn apparaten gebruik, daar heb ik de hulp van Apple niet bij nodig. :P

Anyway, TS, je kan overwegen je iPad te jailbreaken.
Dat is geen drogreden, gewoon een filosofie (al dan niet gedreven door commerciële doelstellingen). Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar dat maakt het nog niet ongeldig.

Persoonlijk zou ik ondersteuning voor meerdere useraccounts op een tablet wel kunnen waarderen. Op een smartphone zie ik de toegevoegde waarde niet, omdat ik dat écht een persoonlijk device vind. Op mijn Nexus 5 heb ik de functionaliteit ook nooit gebruikt (en op mijn iPhone nooit gemist), maar op mijn iPad zou ik er toch anders naar kijken.

Launching containers into space

Pagina: 1