Toon posts:

Yosemite 10.10.1 en printerproblemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Enige weken geleden Yosemite 10.10.1 geinstalleerd op mijn iMac met daaraan via USB een Samsung SCX-3405W die het voorheen altijd prima deed. Nu kan ik wel een printopdracht versturen maar in het icoontje in het dock verschijnt een foutmelding: Afdrukken - filter failed.

De printer is al teruggeweest naar Samsung (een perfecte service gehad) maar dat heeft het probleem niet opgelost. Er zit een testprint bij van een print op een MacBook van Samsung en daar ging het prima. Maar bij mij dus nog steeds niet.

Wie kan mij verder helpen om dit probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:17

talin

ES-MA

dit al geprobeerd:

http://apple.stackexchang...er-upgrading-to-mavericks
I got it working on my Mavericks Macbook Pro this morning. All you need to do is install SpliX 1.1.1 (a set of free CUPS printer drivers for certain models of Samsung, Dell and Xerox printers) at http://guigo.us/mac/splix/

Then, reset your printing system (http://support.apple.com/kb/ht1341) and re-add the ML-1710 1.1.1 driver.

Then you're good to go!

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, alles zonder resultaat. De printer krijg ik niet aan de gang. Vanmiddag een tijd via live-chat de helpdesk gebruikt. Ik vond dat ik goed te woord gestaan werd, maar de uiteindelijke conclusie was dat de drivers van Samsung slechts werken t/m Yosemite 10.9 en dat ze ook nog niet konden zeggen wanneer de driver geschikt was voor 10.10.1
De printer deed het wel vanaf een Windows-computer. Dus nu heb ik een mailadres aangemaakt wat ik alleen maar benader vanaf de Windows-computer. Als ik iets wil printen, dan stuur ik dat via de mail naar dat adres en zo print het ik dan. Voelt toch een beetje 20e eeuw, maar het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:17

talin

ES-MA

Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 18:16:
Helaas, alles zonder resultaat. De printer krijg ik niet aan de gang. Vanmiddag een tijd via live-chat de helpdesk gebruikt. Ik vond dat ik goed te woord gestaan werd, maar de uiteindelijke conclusie was dat de drivers van Samsung slechts werken t/m Yosemite 10.9 en dat ze ook nog niet konden zeggen wanneer de driver geschikt was voor 10.10.1
De printer deed het wel vanaf een Windows-computer. Dus nu heb ik een mailadres aangemaakt wat ik alleen maar benader vanaf de Windows-computer. Als ik iets wil printen, dan stuur ik dat via de mail naar dat adres en zo print het ik dan. Voelt toch een beetje 20e eeuw, maar het werkt wel.
hmm das minder, wat je ook kan doen i.p.v. mailen is je iCloud opslag gebruiken.
je hebt de map iCloud drive in je finder en die is weer op de windows pc via een webpagina te benaderen.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan ook nog, ik had er niet aan gedacht. Bedankt voor het meedenken.