Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[W2k8 R2] frozen sessies kunnen niet gekilled worden

Pagina: 1
Acties:

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:09

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Topicstarter
ik zit met het volgende scenario:

RDS 2008 R2 met een 20 tal users. zo nu en dan blijft er een sessie hangen. Als je dan de control overneemt dan hangt hij op de winlogon. Vervolgens probeer ik de sessie te resetten, logoff, kill etc.. zowel via de RDS management console als via DOS. maar het enige wat op dat moment helpt is een reboot. Ik heb op het grote WWW gezocht en ben niet de enige. Hebben er hier meerdere dit probleem gehad? we zitten nu in de test fase en kunnen het niet veroorloven om in productie de server te rebooten voor een frozen sessie. met 2003 heb ik dit nog nooit gehad.

Op het moment dat ik de processen welke onder deze ID hangen kill dan resulteerd dit in een BSOD

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

Loggoff, alle processen van gebruiker handmatig killen en nog een keer op logoff drukken werkt hier nog wel is met citrix :P

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:05
Erg vreemd, heb je meer info over die BSOD, waar crashed het precies op? Is je hardware wel goed?

Ik beheer tientallen virtuele 2012R2 RDS servers en heb dit (nog) niet meegemaakt.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Meulugar

Meulugar

Topicstarter
chaoscontrol schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 11:27:
Erg vreemd, heb je meer info over die BSOD, waar crashed het precies op? Is je hardware wel goed?

Ik beheer tientallen virtuele 2012R2 RDS servers en heb dit (nog) niet meegemaakt.
dit is een 2k8R2 draaiend in een virtuele machine. Het process wat blijft hangen is de winlogon en de crss.exe(?)

heb het volgende in de logs gevonden:
Description:
The Terminal Server security layer detected an error in the protocol stream and has disconnected the client. Client IP: xxx.xxx.xxx.xxx.
Description:
The RDP protocol component X.224 detected an error in the protocol stream and has disconnected the client.
Event Xml:
De memory dump is 500mb maar zal ik later ook nog even posten.

Het probleem is dat de client probeert te connecten en dan de verbinding verliest. Vervolgens is de sessie met geen mogelijkheid te beeindigen en kan de client ook niet meer inloggen op de RDS.

met 2k3 heb ik dit ook nog nooit gehad. maar een snelle google leert dat ik niet de enige ben.

http://serverfault.com/qu...user-in-production-enviro

https://social.technet.mi...manager?forum=winserverTS

• chaoscontrol
Kijk los van de dumpfile nog even met WinDbg.exe naar wat de oorzaak is van de BSOD. Verder heb je alle updates geïnstalleerd? Welke hypervisor gebruik je?

De event melding die je hebt zegt niet zo veel.

Heb je nog aparte software erop geinstalleerd staan welke hun eigen services starten? ZIjn die services al gestart wanneer je het probeert? Sommige services welke een actieven verbinding nodig hebben kun je beter op Delayed Automatic start zetten (als het nu automatic is).

• Meulugar

Meulugar

Topicstarter
chaoscontrol schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:08:
Kijk los van de dumpfile nog even met WinDbg.exe naar wat de oorzaak is van de BSOD. Verder heb je alle updates geïnstalleerd? Welke hypervisor gebruik je?

De event melding die je hebt zegt niet zo veel.

Heb je nog aparte software erop geinstalleerd staan welke hun eigen services starten? ZIjn die services al gestart wanneer je het probeert? Sommige services welke een actieven verbinding nodig hebben kun je beter op Delayed Automatic start zetten (als het nu automatic is).
Draaien esx 5.1.0 hier.

De w2k8 r2 is up to date

De event ID 56. Als ik daarop zoek kom ik op netwerk issues uit. Ik ga even controleren of de laatste vmware tools geinstalleerd zijn en ik moet even achter het ip uit de event log aan, want het ip is niet van de client . Daarnaast is het vervelende dat ik dit probleem lokaal niet kan reproduceren. Het gebeurd voornamelijk met gebruikers die vanuit Spanje connecten.

Er draaien geen aparte services. Als er 1 sessie hangt kan de rest ook nog gewoon inloggen. Alleen die ene gebruiker niet. Daarnaast speelt het op een w7 laptop en op een winembedded Igel client, 2 verschillende users op 2 geografisch gescheiden locaties, S

• chaoscontrol
Verteld Procmon nog iets over het process dat blijft hangen.

• Meulugar

Meulugar

Topicstarter
chaoscontrol schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:31:
Verteld Procmon nog iets over het process dat blijft hangen.
op dit moment heb ik geen frozen sessies. Ik heb procmon gestart en een capture lopen. Hopelijk heb ik na de lunch een client met dit probleem.

• chaoscontrol
Let us know! :) Jammer dat je het niet kan reproduceren, maakt het een stuk lastiger.

• Meulugar

Meulugar

Topicstarter
chaoscontrol schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:40:
Let us know! :) Jammer dat je het niet kan reproduceren, maakt het een stuk lastiger.
Helemaal omdat deze server een kloon is van een machine welke al een half jaar draait zonder problemen. Denk dat het echt in de connectie zit via vpn. Ga even kijken of ik de machine kan stressen door via vpn 3g in te loggen met een test user en kijken of ik het kan reproduceren.

• chaoscontrol
Meulugar schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:44:
[...]

Helemaal omdat deze server een kloon is van een machine welke al een half jaar draait zonder problemen. Denk dat het echt in de connectie zit via vpn. Ga even kijken of ik de machine kan stressen door via vpn 3g in te loggen met een test user en kijken of ik het kan reproduceren.
Ik wordt altijd een beetje huiverig als ik kloon hoor. Helemaal gesysprepped met generalize? :P

• Meulugar

Meulugar

Topicstarter
chaoscontrol schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:47:
[...]

Ik wordt altijd een beetje huiverig als ik kloon hoor. Helemaal gesysprepped met generalize? :P
hou op schei uit, Ik beheer niet het vmware gedeelte dat is eigenlijk ook mijn grootste frustratie. Ik weet niet hoe er gekloond is. Net geprobeerd om tijdens het inloggen op de TS mijn netwerkkabel eruit te trekken, maar zelfs daarna kan ik nog gewoon inloggen. Ik vind het gewoon kut dat het niet reproduceerbaar is vanuit hier noch vanuit huis. Ik log dagelijks op die machine in, zonder problemen. Denk dat de volgende stap de Client imagen is. Het enige verschil tussen deze en de werkende RDS is dat de Netwerk level authentication is uitgeschakeld op deze machine om de lagecy Thinclients te ondersteunen.

Alvast bedankt voor je hulp tot zover. Zodra ik het weer speelt zal ik hier de resultaten van procmon posten.

Verwijderd

Meulugar schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:55:
[...]

hou op schei uit, Ik beheer niet het vmware gedeelte dat is eigenlijk ook mijn grootste frustratie. Ik weet niet hoe er gekloond is. Net geprobeerd om tijdens het inloggen op de TS mijn netwerkkabel eruit te trekken, maar zelfs daarna kan ik nog gewoon inloggen. Ik vind het gewoon kut dat het niet reproduceerbaar is vanuit hier noch vanuit huis. Ik log dagelijks op die machine in, zonder problemen. Denk dat de volgende stap de Client imagen is. Het enige verschil tussen deze en de werkende RDS is dat de Netwerk level authentication is uitgeschakeld op deze machine om de lagecy Thinclients te ondersteunen.

Alvast bedankt voor je hulp tot zover. Zodra ik het weer speelt zal ik hier de resultaten van procmon posten.
Ik neem aan dat je ook een AD server hebt die er naast draait als virtual. Wellicht moet je daar eens spieken. Een RDS volgens best practices moet écht gewoon goed kunnen draaien. Net zoals chaos control beheer ik er ook tientallen en zulke problemen kom ik niet tegen.
Pagina: 1