Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC Vapor-X

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-07 17:23
We hebben hier een splinter nieuw systeem staan dat vreemd doet. Hij restart random Windows. Vannacht heeft hij heel de nacht gedraaid, videokaart software krijgen we niet geinstalleerd.
Toen we net een videokaart driver installeerde startte hij weer opnieuw op.

Op de website wordt een 750W voeding aangeraden, zou een 650W voeding het probleem kunnen zijn dat hij reboot de hele tijd? We krijgen verder geen BSOD, Errors etc. Geheugen en hdd zijn getest en is niets mis mee. Verder splinternieuw systeem. Heeft 1 van jullie een idee?

According to my calculations the problem doesn't exist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Welk merk voeding heb je? Aantal watt alleen zegt niets namelijk.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
De voeding is de Coolermaster G650M (modulair). Verder zit er 1 HDD, 1 brander in.

Hier ook de website, staat bij "750 Watt Power Supply is required.
2X150 Watt 8-pin PCI Express power connector is required"

http://www.sapphiretech.c...pid=2167&psn=000101&lid=1

[ Voor 60% gewijzigd door egelalexander op 12-12-2014 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:04

br00ky

Moderator Harde Waren
Ho, stop. Opnieuw, geef eerst eens een complete lijst van je onderdelen.

Ten tweede, die voeding is niet super voor wat betreft de interne componenten, maar heeft meer dan genoeg power in huis om die 290 van prik te voorzien. Sapphire weet niet welke brakke C-voeding de consument in zijn pc heeft, dus geven ze altijd een veel te hoge waarde op. Als je naar het werkelijke verbruik kijkt zie je dat dat ruim binnen de marge is. Die Coolermaster kan dat echt wel leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133692

Precies. Welke onderdelen heb je?
Heb je alle drivers van het moederbord (chipset) geïnstalleerd?
Heb je de laatste driver van AMD geprobeerd? Die drivers worden niet ondersteund op Windows 8. Je hebt Windows 7 of Windows 8.1 nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 133692 op 12-12-2014 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
We hebben in eerste instantie de drivers van de bijgeleverde dvd geïnstalleerd. Daarna de videokaart proberen te installeren maar toen ging hij al rebooten de hele tijd. Daarna weer opnieuw Windows 8 Pro 64 bit geïnstalleerd. Vervolgens alle drivers van Asrock gedownload en geïnstalleerd. Toen de videokaart installeren en heeft hij de hele nacht op het installatie scherm gestaan van de driver software (nieuwste van de website van AMD). En vanochtend dat moeten afbreken, daarna een OmegaDriver geprobeerd maar toen we de installer wilde beginnen deed hij weer een reboot.

Nu de videokaart er uit gehaald en drivers van ASRock geinstalleerd, en hij staat nu te updaten zonder de kaart.

Behuizing Fractal Design Core

Videokaart Sapphire Radeon R9
290 Vapor-X,4GB

Voeding Cooler Master G650M

Moederbord ASRock 960GM/U3S3 FX

HDD Seagate Barracuda
7200.14, 2 TB

Adapter DVI-I > VGA GooBay adapter DVI-I
> VGA

Intern geheugen Kingston HyperX 8 GB
DDR3-1866 Kit

Proccesor AMD FX-4300, 3,8
GHz (4,0 GHz Turbo
Boost)

DVD-reWriters Samsung SH-224DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
En het moederbord? Overheen gekeken.

[ Voor 40% gewijzigd door br00ky op 12-12-2014 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
Moederbord staat er bij, is de Moederbord ASRock 960GM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat bedoel je met rebooten de hele tijd? Wat gebeurde er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133692

Zorg eerst dat alle updates van Windows 8 gedaan zijn.
Daarna kun je de grote update naar 8.1 doen via de Store.
Als dat gedaan is zal de Omega driver wel installeren en is het probleem opgelost :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
Random uit het niets start de computer opnieuw op. Geen errors of BSOD's. We hebben de CPU ook nagekeken en de temperatuur van de CPU. Allemaal in orde. Soms na 1 minuut, soms 5 minuten of zelf een half uur.

Update: omdat de pc maar bleef rebooten hebben we de videokaart er nu uit. We zijn nu Windows aan het updaten. Windows is al 8.1 vanaf de disk. Zodra alle updates er op staan plaatsen we de videokaart terug en installeren we de OMEGA driver. Ik zal in ieder geval het hier up to date houden. Maar jullie denken niet dat er wat met de videokaart kan zijn?

[ Voor 48% gewijzigd door egelalexander op 12-12-2014 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
De tip van Stinger lijkt me erg verstandig even gestructureerd door te lopen. Daarna kijken we weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-07 19:34
Je zou ondertussen je gpu in een andere pc kunnen testen ( wel drivers vervangen)

Mocht die daarop wel werken dan zou je eventueel kunnen kijken if een bios update een verschil maakt ( denk,het niet, maar zeker weten doe je het nooit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
Alle updates zijn nu klaar en de PC heeft al die tijd gewerkt. Windows 8.1 Pro 64bit met alle updates We plaatsen nu de videokaart weer terug om de driver te installeren. Ik zal verder updaten als we meer weten.

Update : Videokaart weer terug gezet, het lukt nu wel om de videodriver te installeren. Dus zijn we een stap verder. De software geeft wel meteen aan dat er een nieuwere versie uit is en of ik deze wil installeren. Is ook van Omega, dus die staat hij nu te downloaden en zal ik dan installeren.

Update 2 : Ook deze driver is nu geïnstalleerd, ik denk dat ik gewoon even een burn in test doe om te kijken of het systeem goed blijft werken.

Update 3 : Bij de burn in test ging meteen de PC weer uit en opnieuw opstarten. Ik denk toch zelf dat er echt iets is met de videokaart. We gaan gewoon een nieuwe bestellen.

[ Voor 64% gewijzigd door egelalexander op 12-12-2014 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-07 17:43

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Heb je de mogelijkheid om de videokaart op een andere rail van je voeding te zetten of een rail minder te belasten?

Een aantal jaar terug had ik een HD4870x2 die telkens uitviel bij 3d applicaties, zelfde syptoom geen BSOD maar direct een reboot. Bleek dat de voeding (een modulaire), ook al was deze 600W niet voldoende was. De voeding kon genoeg wattage leveren, alleen niet op de goede rails :P.
Deze vervangen door een andere voeding en alle problemen waren over. Het was volgens mij ook zo dat je bij modulaire voedingen ook iets meer verlies had, maar dit is waarschijnlijk zo klein dat dit niet uitmaakt.

Andere dingen die je nog kan proberen:
-Bios update
-Kijken of de kaart echt goed in het pci-e slot zit en niet er iets boven hangt door de kast
-Kijken of je cpu stabiel is met prime95 (zag dat je geheugen al had gedaan :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Burn in test? Belast die ook je CPU stevig?

Jouw mobo is namelijk een van de slechtere AM3+ mobo's die je kan vinden, er zijn nog slechtere, maar, dit is wel eentje uit de categorie "liever niet" Er is een kans dat je mobo gewoon te heet wordt als je je cpu [flink] stressed.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik lees hier een soortgelijk probleem: http://www.tomshardware.c...0gm-u3s3-motherboard.html

Maar bij jou werkt hij wel volledig naar behoren op de onboard GPU toch? Het lijkt dan inderdaad een kapotte videokaart te zijn naar mijn mening. Al is dat Asrock moederbord ook niet geheel te vertrouwen.

Je zou de bios nog naar de nieuwste versie kunnen flashen; verder kan je weinig meer proberen!

[ Voor 7% gewijzigd door stin00 op 13-12-2014 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
We hebben een EVGA GTX760 test videokaart in het systeem geplaatst. En dit werkte prima, ook met Burn in test met alles op 100%, zelfde met Furmark, geen problemen. CPU stabiel dus het is geen overhitting van de CPU of dergelijke, volgens mij zou hij dan ook niet rebooten maar uitvallen uit bescherming.

Dus uiteindelijk hebben we dezelfde kaart besteld, deze vandaag geplaatst. Maar hij is dus weer een aantal keer uitgevallen met de Sapphire kaart...

@ Sp3ci3s8472 : De voeding ziet er zo uit : http://www.hardwareheaven...-master-g650m-psu_fan.jpg. En de voeding voor de videokaart zit al standaard op de hoofdkabel bundel. En de losse zijn voor extra hdd's. Volgens mij kan ik het niet anders aansluiten denk ik? Kan wel met de molex naar voedingskabel doen eventueel? Zou dat het kunnen zijn?
Deze zaten er ook 2x bij http://www.kenable.co.uk/...le_video_card_kenable.jpg. Maar naar mijn weten kun je beter altijd zo'n kaart rechtstreeks aansluiten als dit mogelijk is. P.s : dit is niet een configuratie die ik heb samengesteld, dan had ik het heel anders gedaan.. geen fan van ASRock..

[ Voor 5% gewijzigd door egelalexander op 13-12-2014 21:46 ]

Pagina: 1