Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Brother MFC-J4620DW kan niet printen via USB-stick

Pagina: 1
Acties:

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
Ik heb deze printer aangeschaft omdat ik in de veronderstelling was dat je hiermee kan printen vanaf je USB stick.
Specs: http://www.brother.nl/printers/all-in-one-inkjet/mfc-j4620dw
zie ook de beschrijving van de site:
De MFC-J4620DW is een zeer veelzijdige inkjetprinter met veel handige en tijdbesparende functies. Het is tevens de meest compacte all-in-one printer met A3 printmogelijkheden. Afdrukken op A3-formaat is mogelijk via de gebruiksvriendelijke handinvoer aan de achterzijde van de machine. Tevens kan er direct geprint worden vanaf een USB Flash-geheugenstick of van diverse geheugenkaarten. Via de automatische documentinvoer van 20 vel is snel scannen, kopiëren en faxen van documenten van meerdere pagina's geen enkel probleem.
Met deze reden heb ik de printer aangeschaft omdat hij hier op een locatie staat waar meerdere mensen via een USB stick hun documenten af willen drukken. Het is niet mogelijk om de printer op het netwerk aan te sluiten.
De pc's waar op gewerkt worden staan in dezelfde ruimte en zitten wel op een speciaal netwerk via een UTP kabel.

Ik kan er wel een USB stick in stoppen en die ziet hij ook maar je kan alleen foto's afdrukken. De foto's ziet hij ook gewoon op de stick maar Office Word documenten niet. Tevens heb je ook geen optie om Documenten in wat voor formaat dan ook af te drukken. Ik had verwacht dat er een optie "Documenten afdrukken" of iets dergelijk zou staan maar dat is niet zo.

Ik heb eigenlijk 2 verschillende vragen:
1. Waarom kan ik geen documenten afdrukken.

2. De printer heeft ook WiFi direct
De pc's zijn via een UTP kabel met het netwerk verbonden en hebben geen Wifi.
Zou ik deze stick: New 150Mbps 150M Mini USB WiFi Wireless Adapter Network LAN Card 802.11n/g/b SY kunnen kopen om zodoende Wifi te krijgen en een verbinding op kunnen zetten naar de printer zonder dat de pc de netwerk verbinding via UTP verbreekt?

Met andere woorden ik wil de pc via Wifi-direct een verbinding met de printer laten maken zodat gebruikers rechtstreeks vanaf de pc kunnen printen maar de pc moet de netwerk verbinding die hij via de kabel krijgt niet verbreken.

Extra info: De pc's in kwestie zijn: hp eliteone 800 g1 all-in-one touch 23-inch pc met windows 7 en 8.1

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:21

br00ky

Moderator Harde Waren
Voor wat betreft vraag 1:
USB Direct Interface
Brother Color Laser / LED Printers offer an easy access built-in USB Direct Interface for convenient "PC free" printing. With this feature, users can print PDF and JPEG files directly from a USB flash memory drive.
(bron)
Probeer eens een PDF te printen. Als dat werkt is het blijkbaar slechts voor PDF en JPEG...

[ Voor 15% gewijzigd door br00ky op 12-12-2014 11:15 ]

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
br00ky schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 11:15:
Voor wat betreft vraag 1:

[...]

(bron)
Probeer eens een PDF te printen. Als dat werkt is het blijkbaar slechts voor PDF en JPEG...
Ok dat heb ik blijkbaar over het hoofd gezien, en kan het ook niet terug vinden op de Nederlandse website

Ik ga het maandag meteen even uitproberen.

Voor puntje 2: als ik de wifi verbinding op een ander vlan instel als de bekabelde verbinding dan kan je neem ik aan zowel een LAN als wifi verbinding opzetten?

[ Voor 17% gewijzigd door kaasaanfiets op 12-12-2014 15:38 ]