Koop op afstand voor domeinnaam

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:17

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Op 28 november heb ik mijn domein verhuisd naar Strato. Ik gebruik mijn domein alleen voor mailforward en mijn oude aanbieder werd me te duur. Op de site van Strato kon ik echter niet goed vinden hoeveel forwards ik in kon stellen voor een domeinnaam dus ik heb de gok maar gewaagd. Na de bestelling wist ik het nog niet zeker en dus heb ik een mail gestuurd naar de helpdesk. Het duurde drie dagen voor ik antwoord had en intussen was ik er al flauw van. Na wat verder zoeken kwam ik uit bij Antagonist. Die reageerden binnen een half uur (!) op mijn mail, boden wat ik wilde hebben en dus heb ik daar een bestelling gedaan.

Antagonist heeft vervolgens de verhuizing voor mij uitgevoerd en mijn domein loopt nu via hen. Prima.

Gisteravond zag ik dat Strato echter ook geld heeft afgeschreven van mijn rekening. Ik had natuurlijk dat moeten annuleren maar daar heb ik niet aan gedacht. Ik heb ook een mail gekregen van Strato dat het verhuizen van het domein is mislukt. Logisch, want die zit inmiddels bij Antagonist.

Ik neem aan dat ik onder de noemer van Koop op Afstand nog onder Strato uit kan komen. Klopt dat?
En wat is handiger? Zelf storneren of via Strato? Gezien de snelheid van hun helpdesk....

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-10 22:16

Bolletje

Moderator Harde Waren
Er zitten beperkingen op;
https://hostingrecht.nl/d...cten/wet-koop-op-afstand/

Het ligt er dus aan hoe je dienst van Strato hebt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Ik heb de dienst nog niet gebruikt omdat het verhuizen is mislukt. Je zou hierdoor dus kunnen zeggen dat Strato niets heeft geleverd. Onderstaande mail kreeg ik van Strato:

Hartelijk bedankt voor uw domeinbestelling.

Helaas is het op dit moment niet mogelijk een domeinverhuizing voor het domein xxxxxxxx door te voeren, omdat het domein "locked" is voor verhuizing.

Neemt u a.u.b. contact op met uw huidige provider om deze verhuisversleuteling te laten verwijderen. Als dit gebeurd is vragen wij u contact met ons op te nemen via http://www.strato.nl/contact zodat wij de verhuizing voor u kunnen starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

P_Tingen schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:49:
Ik neem aan dat ik onder de noemer van Koop op Afstand nog onder Strato uit kan komen. Klopt dat?
En wat is handiger? Zelf storneren of via Strato? Gezien de snelheid van hun helpdesk....
Of ze snel zijn of niet, contact met hun opnemen moet je altijd doen. Verhuizing is mislukt, in de basis hebben ze dan ook niets (tot weinig) voor je gedaan, zeker niet voor een jaarhosting/forwarding.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:56
P_Tingen schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:05:
Ik heb de dienst nog niet gebruikt omdat het verhuizen is mislukt. Je zou hierdoor dus kunnen zeggen dat Strato niets heeft geleverd. Onderstaande mail kreeg ik van Strato:

[...]
De verhuizing is zeker niet mislukt, als het domein al bij strato stond geparkeerd.
Jij wist alleen niet hoe je van de dienst gebruik kon maken, en omdat het contact wat langzamer liep heb je er geen gebruik van gemaakt.

Er zijn gewoon kosten gemaakt voor de registratie voor je domein, ookal heb je hier geen gebruik van gemaakt, vind ik het niet heel raar dat je daar een rekening van krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
markisoke schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:13:
[...]
De verhuizing is zeker niet mislukt, als het domein al bij strato stond geparkeerd.
Jij wist alleen niet hoe je van de dienst gebruik kon maken, en omdat het contact wat langzamer liep heb je er geen gebruik van gemaakt.

Er zijn gewoon kosten gemaakt voor de registratie voor je domein, ookal heb je hier geen gebruik van gemaakt, vind ik het niet heel raar dat je daar een rekening van krijgt.
Nee, de verhuizing is wél mislukt, tenzij wij verschillende ideeën hebben over wanneer een verhuizing gelukt is. Mijn domein stond tot voor kort bij Gandi, maar ik wilde het naar Strato verhuizen. Ik bedacht me en heb het naar Antagonist verhuisd, waar het nu naar tevredenheid draait. De verhuizing naar Antagonist is dus wel gelukt en de verhuizing naar Strato niet, zie ook de mail die ik van hen heb gekregen.

Als mijn aankoop onder "Koop op afstand" valt dan is het feit dat ze wel of geen kosten maken niet relevant, een leverancier maakt altijd kosten als hij iets levert of opstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
Dus jij hebt geen auth/registratie code van je domein ingegeven bij Strato om je domein naar deze partij te verhuizen (just to be clear). Kun je laten zien wat je precies besteld hebt bij Strato?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
SinergyX schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:07:
[...]
Of ze snel zijn of niet, contact met hun opnemen moet je altijd doen. Verhuizing is mislukt, in de basis hebben ze dan ook niets (tot weinig) voor je gedaan, zeker niet voor een jaarhosting/forwarding.
Ik heb ook geprobeerd te bellen, maar de helpdesk heeft vanwege veel belangstelling kortere openingstijden (ik zou juist ruimere openingstijden verwachten, maar dat terzijde). Net 4x gebeld maar ik krijg een ingesproken bericht dat het druk is, iedereen in gesprek en dat maar beter een andere keer kan terugbellen + klik einde gesprek. Lekker dan.

Via hun website heb ik onderstaande mail gestuurd:

Op 28 november heb ik bij jullie een domeinverhuizing van "XXXXXX" besteld, maar na de bestelling kwam ik erachter dat pakket dit geschikt is voor maximaal 1 mail forward. Omdat dit voor mij te weinig is, wil ik mijn bestelling bij jullie annuleren.

De verhuizing van mijn domein naar jullie is in gang gezet, maar mislukt omdat ik die inmiddels al ergens anders heb ondergebracht.

Gisteren is het bedrag van €5.88 voor de domeinnaam afgeschreven van mijn rekening 123456789. Zouden jullie dat weer terug willen storten?
markisoke schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:21:
Dus jij hebt geen auth/registratie code van je domein ingegeven bij Strato om je domein naar deze partij te verhuizen (just to be clear). Kun je laten zien wat je precies besteld hebt bij Strato?
Ja, die heb ik wel ingevuld omdat ik toen nog van plan was te verhuizen naar Strato. Ze hebben ook wel geprobeerd het domein te verhuizen, maar omdat ze niet zo snel zijn, waren ze te laat. Ik was inmiddels naar Antagonist uitgeweken en die zijn kennelijk veel sneller. Toen Strato probeerde de verhuizing te regelen, was het domein al weg.

Edit: Deze heb ik bij Strato besteld: https://www.strato.nl/domeinnaam/#domeinverhuizing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
Zou je het betreffende domeinnaam kunnen sturen via privébericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Maar je bent dus al een keer ingelogd op de dienst van Strato? Dan kunnen zij toch stellen dat je gestart bent met het gebruikmaken er van? Volgens mij heb je dan geen Koop op Afstand. Voor die 6 euro zou ik dat lekker laten zitten nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
Het domein is inderdaad niet naar Strato gegaan, je zit hier enkel met het probleem dat Strato geen Nederlands bedrijf is maar een Duits bedrijf, ik weet niet hoe het hier zit met de wet koa.

Edit:
1.5 Informatie betreffende de uitoefening van het herroepingsrecht
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag van de sluiting van de overeenkomst.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons (STRATO AG, Pascalstr. 10, 10587 Berlin, Duitsland, Telefoon: 0800 022 0910, Fax: +49 30 886 15 402) via een ondubbelzinnige verklaring (bijv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het bijgevoegde modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.

Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het werking van de goederen vast te stellen.

Als u heeft verzocht om de verrichting van diensten te laten beginnen tijdens de herroepingstermijn, betaalt u een bedrag dat evenredig is aan hetgeen op het moment dat u ons ervan in kennis heeft gesteld dat u de overeenkomst herroept reeds geleverd is, vergeleken met de volledige uitvoering van de overeenkomst.

Modelformulier voor herroeping
Aan STRATO AG, Pascalstr. 10, 10587 Berlin, Duitsland, Telefoon: 0800 022 0910, Fax: +49 30 886 15 402:
Ik/Wij deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst (*) herroep/herroepen (*)
Besteld op (*)/Ontvangen op (*): ________________________________________
Naam/Namen consument(en): _______________________________________________
Adres consument(en): ______________________________________________________
Handtekening van consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend):

Einde van de herroepingsbepaling
Het hierboven beschreven herroepingsrecht geldt niet indien de rechtshandeling aan uw zakelijke of beroepsmatige activiteiten kan worden toegeschreven.
Als je het product niet zakelijk hebt gekocht, vandaag nog een mail de deur uit doen (die trouwens nergens op de site te vinden is), dan maak je nog een kans.

[ Voor 90% gewijzigd door markisoke op 12-12-2014 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Nog even zitten kijken in de algemene voorwaarden van Strato:

1.5 Informatie betreffende de uitoefening van het herroepingsrecht
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag van de sluiting van de overeenkomst.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons (STRATO AG, Pascalstr. 10, 10587 Berlin, Duitsland, Telefoon: 0800 022 0910, Fax: +49 30 886 15 402) via een ondubbelzinnige verklaring (bijv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het bijgevoegde modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.

Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Als ik dit zo lees ben ik nog net op tijd, 28 november + 14 dagen = vandaag.

edit: reactie ingehaald door markisoke

De mail is de deur uit. Via mijn eigen dashboard kan ik mail versturen naar de servicedesk. Dat heb ik gedaan (zie eerder) met het verzoek eea ongedaan te maken. Volgens mij heb ik dat - zoals aangegeven in de algemene voorwaarden - wel ondubbelzinnig gedaan.

[ Voor 12% gewijzigd door P_Tingen op 12-12-2014 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Net antwoord gekregen van Strato. Best snel, gezien de eerdere ervaringen.

Geachte heer Tingen,

dank u voor uw bericht.

Ik begrijp dat u de bestelling van uw domeinpakket bij ons wenst te herroepen.

Zoals gewenst, heb ik dit pakket voor u nu per direct geannuleerd. U ontvangt van ons inderdaad een creditering van de ontstane kosten. Dit volgt in de regel binnen 2 a 3 weken.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Indien u verder nog vragen heeft, dan verneem ik graag van u.

Ik wens u in ieder geval nog een fijne dag.

Kijk eens aan, best netjes afgehandeld zo. Plusje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 tot 3 weken officieel binnen 14 dagen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:26
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 16:22:
2 tot 3 weken officieel binnen 14 dagen ;).
Ze geven iig aan dat ze het binnen 2-3 weken terug sturen, er zijn genoeg shops die het later terug storten. Strato er tenminste eerlijk over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Ik ben allang blij dat het zonder verder gezeur kan. Nou was ik er anders ook niet zo veel bij ingeschoten (want nog geen 6 euro) maar toch mooi dat het zo kan.

Pagina: 1