Het volgende dient zich voor. Wij, mijn meid en ik spelen CSgo. Mijn computer ligt in onderdelen op een doos op het dressoir in de woonkamer. Haar pc staat onder onze tafel stof te zuigen en blijft met Duck tape dicht.
Nu heb ik inmiddels wat nieuwe hardware aangeschaft:
Asus Z9PE-D8 WS
2x E5-2600 series Xeon met genoeg core en cache
2x teveel werk geheugen
en een set 980 nvidia rakkers.
Het idee, Ik wil op deze kast
2 windows7 virtual computers draaien.
Maar aan elke vm hun eigen videokaart,toetsenbord, muis, monitor (2 per vm) en geluidskaart toewijzen.
Dit om dus onze rommel te vervangen door 1 apparaat wat uit eindelijk dus 2 computers moet draaien en waar wij dus beiden op kunnen counter-striken.
Nou heb ik zelf al volop gespeeld met VMWare maar dit was geïnstalleerd boven op win7.
Nou wil ik dus iets wat in de basis niet al een dijk resources opslokt. Maar waarmee ik wel hardware dedicate kan toewijzen aan een vm.
Nu ben ik bij mijn zoektocht op verschillende websites gelopen maar allemaal spreken ze wel over virtualisatie maar niet over dus bv. gamen op een vm.
Ik heb wat gevonden over ESXI en Vsphere Ik ben zelf erg microsoft georiënteerd. Maar bij Hyper-V moet ik volgens mij nog steeds een complete Server 2008 of 12 op de achtergrond mee laten slepen ?
Wat zou een goede basis zijn voor mijn idee ?
Nu heb ik inmiddels wat nieuwe hardware aangeschaft:
Asus Z9PE-D8 WS
2x E5-2600 series Xeon met genoeg core en cache
2x teveel werk geheugen
en een set 980 nvidia rakkers.
Het idee, Ik wil op deze kast
2 windows7 virtual computers draaien.
Maar aan elke vm hun eigen videokaart,toetsenbord, muis, monitor (2 per vm) en geluidskaart toewijzen.
Dit om dus onze rommel te vervangen door 1 apparaat wat uit eindelijk dus 2 computers moet draaien en waar wij dus beiden op kunnen counter-striken.
Nou heb ik zelf al volop gespeeld met VMWare maar dit was geïnstalleerd boven op win7.
Nou wil ik dus iets wat in de basis niet al een dijk resources opslokt. Maar waarmee ik wel hardware dedicate kan toewijzen aan een vm.
Nu ben ik bij mijn zoektocht op verschillende websites gelopen maar allemaal spreken ze wel over virtualisatie maar niet over dus bv. gamen op een vm.
Ik heb wat gevonden over ESXI en Vsphere Ik ben zelf erg microsoft georiënteerd. Maar bij Hyper-V moet ik volgens mij nog steeds een complete Server 2008 of 12 op de achtergrond mee laten slepen ?
Wat zou een goede basis zijn voor mijn idee ?
Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl