Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Desktop start soms niet door

Pagina: 1
Acties:

• Weedy
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-12-2024
Hi Tweakers,

Ik heb een probleempje; mijn desktop start soms niet door. Mijn vorige voeding tikte, en besloot gedurende de RMA periode een nieuwe voeding te kopen omdat ik niet lang zonder mijn desktop kan (niet vanwege een verslaving, maar vanwege m'n studie & werk). Dit is een 620 Watt Seasonic voeding . Mijn vorige voeding was de 520 watt versie, waarvoor ik de EVO update versie daarvan heb teruggekregen.

Meteen toen ik de 620 watt voeding in mijn PC heb gemonteerd, heb ik een hele lading aan Windows updates gedaan. De PC liep goed. Tijdens het verplichte opnieuw opstarten na deze updates, liep de PC echter vast en heb ik 'm handmatig uit moeten zetten.

Sindsdien start mijn PC niet altijd door. Soms wel, maar soms moet ik 'm eerst drie keer aan en uit zetten. Er wordt dan een zwart beeld op mijn monitor weergegeven, of hij blijft op het "Windows laden" (of iets dergelijks) scherm staan.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Zal het probleem bij de Windows updates liggen, of denken jullie ergens anders?

-> Wat opvallend is, is dat de PC soms áls hij opstart, mijn videokaart niet herkend. Ik krijg dan óf een berichtje dat de videokaart AMD Catalyst control niet ondersteund, óf ik zie in dit programma mijn videokaart niet. Soms start mijn PC gewoon op, en dan ziet hij de videokaart wel.

Zelf denk ik dus dat het probleem gerelateerd is aan de videokaart (en dus niet de updates). Ik heb de nieuwste drivers voor mijn videokaart gedownload en geïnstalleerd. De PC startte toen weer prima op (toeval?), maar zojuist had hij er weer moeite mee en heb ik 'm eerst 3x handmatig uit moeten zetten.

Graag hoor ik jullie meningen hierover. Waar denken jullie dat het probleem ligt?

• Weedy
Iemand enig idee? Hij heeft het een paar dagen perfect gedaan, nu heb ik toch wel 10 minuten geprobeerd om 'm aan te krijgen..

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-11 12:34
Als je Windows 7 hebt, lees dit dan even: http://nl.hardware.info/n...ws-7-blijkt-problematisch

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04:15
misschien moet je windows laten scannen naar problemen. dat zou het misschien kunnen oplossen.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Heb ik ook een keer gehad, met windows 7. Bij het scherm met die drie gekleurde bolletjes liep het vast en moest ik meerdere de pc resetten.

Oplossing: herinstallatie van windows. Laat windows wel van te voren een volledige diskcheck uitvoeren met alle opties aangevinkt.

Seriously? Nope, not a bit...

• Weedy
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb inderdaad windows 7.

Gisteren heb ik de moed na 30 minuten opgegeven. Vandaag waren de goden mij beter gezind en duurde het "slechts" 5 minuten.

Ik vrees dat ik inderdaad Windows een keer moet gaan herinstalleren..
Pagina: 1