Suggesties/Ervaringen GPU backplate spuiten met Plastidip

Pagina: 1
Acties:

• CrocodileGena
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-05 08:57
Hoi,

Zoals de titel al zegt wil ik de backplate van een Asus DirectCU II overspuiten in het blauw zodat deze in het Zwart/Blauw thema past waarin ik mijn desktop wil bouwen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jic5VW2.png
Zo ziet de standaard backplate eruit.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/n3BalB6.png
Zo wil ik hem krijgen (puur voor het idee)

Dit wil ik doen met Plastidip. Ik ben echter geen idee of het zal blijven zitten en of er problemen zullen onstaan door het opwarmen van de grafische kaart.

Ik weet dat het een hele niche vraag is, maar heeft iemand ervaringen met het spuiten van plastidip op enige oppervlakken die aardig heet worden? Ik heb al kachelverf overwogen, maar dit is zo definitief en de kleuren vallen tegen.
Andere vraag, geeft het verven van een backplate een merkbare verandering in temperatuur van de kaart?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8350 Black Edition€ 155,95€ 155,95
1Asus M5A99FX Pro R2.0€ 124,95€ 124,95
1Asus R9290-DC2OC-4GD5€ 249,90€ 249,90
1WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB€ 88,50€ 88,50
1Phanteks Enthoo Pro Window€ 89,95€ 89,95
1Corsair Hydro H60 (2013 edition)€ 63,55€ 63,55
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 124,95€ 124,95
1Ebay LED sliert€ 15,00€ 15,00
1Seasonic M12II Evo 620W€ 69,95€ 69,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 982,70

Componentenlijst voor de geïnteresseerden.

p.s. Sorry als ik dit in het verkeerde topic gepost heb en dit niet onder casemodding valt.

[ Voor 64% gewijzigd door CrocodileGena op 12-12-2014 09:21 ]

Part-time werkend in Artis als krokodil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamanl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-10 07:19

Lamanl

So little done, so much to do

2 min googlen ;)

- Will it hold up to heat and racing? Plasti Dip® is heat resistant up to 200 degrees F. Dipped wheels have a great record holding up to the heat and abuse from racing or rally events.

Gevonden op https://www.dipyourcar.com

Dat is omgerekend ongeveer 90 graden celcius

[ Voor 3% gewijzigd door Lamanl op 12-12-2014 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrocodileGena
Bedankt voor de reactie!

Dat had ik idd ook gelezen, maar dan las ik ook dat de "folie" bij sommige auto's gewoon opkrulde van velgen, liet me een beetje twijfelen.
Ik wilde dus weten of iemand uitsluitsel kon geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 11:16
Denk je dat je GPU de 90 graden haalt dan?

Ik zou me geen zorgen maken zolang het maar goed gekoeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrocodileGena
Nee zeker niet, maar ik vraag me af of 200 farenheit niet gewoon reclamepraat is, het is een redelijk nieuw product.
Misschien waren er niet genoeg lagen of de lagen te dun bij de persoon waarbij het mis ging, geen idee, ik zal even de post zoeken op het bmw forum.

Nouja, ik kan het waarschijnlijk het beste gewoon zelf proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door CrocodileGena op 12-12-2014 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Kijk goed welk merk plastidip je gebruikt, je hebt Duitse en Amerikaanse.
Volgens mij was de gene in de kleine bus het beste, betere bedekking en fijner te spuiten.
Aangezien het om een gpu backplate gaat ipv een velgen set zal het niet veel uitmaken maar is toch een puntje van aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 11:16
CrocodileGena schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:34:
Nee zeker niet, maar ik vraag me af of 200 farenheit niet gewoon reclamepraat is, het is een redelijk nieuw product.
Misschien waren er niet genoeg lagen of de lagen te dun bij de persoon waarbij het mis ging, geen idee, ik zal even de post zoeken op het bmw forum.

Nouja, ik kan het waarschijnlijk het beste gewoon zelf proberen.
Plastidip wordt al een paar jaar verkocht dus echt nieuw is het niet. Anders zou je de importeur kunnen bellen/mailen met de vraag over welke temperaturen de plastdip kan hebben.

Je moet er wel rekening mee houden dat mocht je op een poreuze ondergrond spuiten dat je dan de plastidip niet meer kan verwijderen zoals bedoelt op gladde oppervlakken.

EDIT: Misschien dat dit een beter antwoord op je vraag zal zijn.http://plastidip.nl/topics/35

[ Voor 6% gewijzigd door kalekat op 12-12-2014 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrocodileGena
kalekat schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:56:
[...]

Plastidip wordt al een paar jaar verkocht dus echt nieuw is het niet. Anders zou je de importeur kunnen bellen/mailen met de vraag over welke temperaturen de plastdip kan hebben.

Je moet er wel rekening mee houden dat mocht je op een poreuze ondergrond spuiten dat je dan de plastidip niet meer kan verwijderen zoals bedoelt op gladde oppervlakken.

EDIT: Misschien dat dit een beter antwoord op je vraag zal zijn.http://plastidip.nl/topics/35
Vergeleken met andere producten die dezelfde markt bedienen is plastidip, ze moeten zichzelf dus nog steeds een beetje bewijzen.
De backplate is naar mijn weten metaal, dus dat zal wel goed zitten.
Remmenschijven kunnen afhankelijk van het type en het type auto makkelijk temperaturen boven de 100 graden celcius halen, ik zou dat zelf nooit aanraden.
Maar bedankt voor de tip, is me helemaal ontschoten :) , ik ga maar eens mijn vraag voorleggen aan de importeur.
redbullet schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:05:
Kijk goed welk merk plastidip je gebruikt, je hebt Duitse en Amerikaanse.
Volgens mij was de gene in de kleine bus het beste, betere bedekking en fijner te spuiten.
Aangezien het om een gpu backplate gaat ipv een velgen set zal het niet veel uitmaken maar is toch een puntje van aandacht.
Welk verschil zit er tussen de Duitse en Amerikaanse plastidip? Ik dacht dat er alleen Amerikaanse plastidip in Nederland beschikbaar was, ik zal er ever naar kijken. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 10:28

boner

misantropisch altruïst

waarom probeer je het niet te anodiseren? Het is toch aluminium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrocodileGena
Die mogelijkheid is nog helemaal niet bij mij opgekomen, echter wel de perfecte oplossing als de backplate van aluminium is, de metaalstructuur zal worden behouden (toch?).

Echter, Ik weet niet of het alumium is, ook niet op internet te vinden, zal waarschijnlijk even Asus Nederland contacteren.

Heb je misschien tips over bij welk bedrijf ik het anodiseren het beste kan laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 10:31

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

je moet de backplate er toch afschroeven? als je dan simpel magneetje er ophoudt kan je direct zien wat voor materiaal het is?

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:13

HugoBoss1985

Xenotech

Als het ding van staal is kan je proberen om met een pottenbakkersoven deze kleur te verkijgen.
Mocht je iemand kennen met zo'n ding.
Wel eerst even het geheel blank schuren.
Afhankelijk van de temperatuur kan je staal veel kleuren geven.

Als het aluminium is kun jij je verdiepen in "Anodiseren", dat is ook wel doe-het-zelf te doen.

Beiden erg leuk maar spuiten is waarschijnlijk sneller.
Misschien dat één van de twee andere opties mooier kan worden.

[ Voor 14% gewijzigd door HugoBoss1985 op 13-12-2014 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackwolf-nl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-05 17:56
misschien poedercoaten ??

dat krijg je er echt niet af en is in zoveel kleuren te verkrijgen.
er zijn zelfs diy kits te koop van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrocodileGena
Bedankt voor de reacties allemaal,

Het is aluminium, ik heb een paar e-mails naar bedrijven in mijn omgeving gestuurd voor een prijsindicatie.

Als iemand interesse heeft wil ik in dit topic wel het eindresultaat posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 00:02
CrocodileGena schreef op zondag 14 december 2014 @ 23:21:

Het is aluminium, ik heb een paar e-mails naar bedrijven in mijn omgeving gestuurd voor een prijsindicatie.

Lijkt me cool om het eindresultaat
tezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrocodileGena schreef op zondag 14 december 2014 @ 23:21:

Natuurlijk hebben we interesse :Y :Y :Y laat weten hoe het eruit ziet als het klaar is plz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmptyNull
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-08 16:21
Lijkt mij toch dat je de backplate zonder problemen met een simpele spuitbus kan voorzien van een andere kleur. De backplate wordt lang niet warm genoeg dat dit problemen zal ondervinden. Als een videokaart 80 graden wordt betreft het alleen de chips en niet de kaart zelf, de PCB en backplate zullen bij lange na niet in die buurt komen.
Er zijn ook genoeg gebruikers die een backplate gemaakt hebben van acryl/ PVC of plexi en deze zelfs voorzien van stickers.

Nul is niets, niets is leeg, leeg is nul. pindakaas.

Pagina: 1