• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:51
Sinds enkele dagen krijg ik bij om de paar minuten een error op mijn telefoon dat "google play services is gestopt". Van alles gedaan wat ik op diverse sites kon vinden (caches wissen, account verwijderen etc etc) Uiteindelijk vandaag telefoon al diverse keren gereset en alles opnieuw geinstalleerd, maar je raad het al, nog steeds die error.

Ik heb al diverse oudere en nieuwere versies van google play services geinstalleerd, maar de stabiliteit is maar van korte duur, aangezien google automatisch na een paar minuten een nieuwere versie installeerd, en dan dus weer crashed. Heb al aardig gezocht naar mogelijkheid om te blokkeren dat er een nieuwere versie wordt geinstalleerd, maar wordt niet veel wijzer.

Heb een HTC One S met android 4.3 jellybean

Wie heeft het gouden antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:02
.

[ Voor 99% gewijzigd door Megapaul op 12-12-2014 00:04 ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:51
schop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chokolademan2
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09-2024
Heb hetzelfde probleem, m'n playstore installeerde niks meer. Toen opnieuw proberen erop te zetten, waarna vervolgens de melding kwam: google play services is gestopt

Is het je ondertussen gelukt om hiervoor een oplossing te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 662921

knip

[ Voor 91% gewijzigd door The Wizard op 02-09-2015 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajaxalex
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-06 11:16
Helaas gebeurt dit te vaak bij oudere toestellen.

Een paar oplossingen.

- Instellingen > Applicatiebeheer > Tabblad 'Alle' selecteren > menutoets > Appvoorkeuren opnieuw instellen. Hierbij worden alle originele instellingen hersteld, er gaan geen gegevens verloren hierbij.

- De 'Google Play Store' gegevens wissen. Je moet dan wel de opgeslagen lijst van apps opnieuw samenstellen bij het opnieuw opstarten.

- In sommige gevallen is er een botsing tussen met de Downloadmanager. Om dit op te lossen ga je naar Instellingen > Applicatiebeheer > Derde tabblad > Alles > Scroll helemaal naar onderen > Kies Downloadmanager > Kies Aanzetten. Als deze al aanstaat, kun je deze uit- en aanzetten.

Als dit allemaal niet werkt kan je de telefoon opnieuw installeren. Let op zet geen back-up terug want dan blijf het het probleem houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffenbrahoo
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-03-2017
1.) Ga naar Instellingen.
2.) Daarna Applicaties.
3.) Kies nu Applicatiebeheer en zoek naar Google Play Services.
4.) Klik op Google Play-services en kies hierna Opslag.
5.) Kies opslag beheren en/of Wis alle gegevens.
6.) Leeg nu cache van Google Play Services. (Let op: Doe dit in deze aangegeven volgorde)
7.) Ga nu naar "Machtigingen" en vink alle mogelijke machtigingen aan..

8.) Voer ditzelfde proces nogmaals uit bij Google Play Store.
(eerst data en cache legen en daarna alle machtigingen aanvinken)

9.) Kies nu in applicatiebeheer rechtsboven voor de knop meer of de knop met 3 puntjes
(Verschilt per type/model android toestel die je in je bezit hebt)

10.) Klik op Systeem-apps weergeven

11.) Zoek nu tussen de apps naar Google Services Framework en voer voor de laaste keer nogmaals dezelfde stappen uit als bij Google Play services en Google Play Store.
(eerst data en cache legen en daarna alle machtigingen aanvinken)

12.) Sluit de Instellingen en "Reboot" (herstart) daarna het Android Toestel.

Na de reboot zou je probleem verholpen moeten zijn!

Mijn persoonlijke ervaring: Deze manier werkt voor mij persoonlijk keer op keer en op verschillende apparaten getest (Eerder gedwongen.. Deze foutmelding komt helaas ERG vaak voor) en getest met verschillende geinstalleerde ROMS + Custom ROMS en verschillende GApps packages

Succes, Op mijn apparaten werkt het. Maar misschien niet voor iedereen. Het is het proberen waard! Ik hoop dat jullie ook geholpen zijn met deze fix!

Sharing = Love

# Steffen Brahoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Hoe goed bedoeld ook. Ik verwacht dat de TS het probleem na 1,5 jaar wel heeft opgelost.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.