Wellicht zit hier nog een handige jongen die iets weet, wat ik over het hoofd heb gezien. Via via een Macbook uit 2006 gekregen die de geest had gegeven. Aan mij de schone taak om de data eraf te halen. Nu is dat totaal niet het probleem, want ik haal de HDD eruit en zet de inhoud op een USB.
Maar het kriebelt... Ik krijg de machine niet werkend en als ik ergens niet tegenkan is dat het wel.
Het probleem
* MacBook start niet op
* Batterij is vol (indicatie geeft tenminste 4 groene ledjes op de onderkant)
* Het ledje op de kabel is normaal oranje en bij het proberen op te starten groen
* Je hoort bij het opstarten een 'tik'
* Scherm flikkert grijs voor een microseconde
* Voor de rest niets
Geprobeerde oplossingen:
* Batterij eruit en opnieuw erin - geen succes
* SMC reset - geen succes
* pRAM reset - geen succes
* 1 rambankje eruit - geen succes , andere bankje eveneens niet
* Booten vanaf CD/DVD - geen succes
* Andere oplader - geen succes
* Safestart (shift + power) - geen succes
Het enige wat ik kan bedenken is een HHD die overleden is (maar die overigens helemaal uit te lezen valt). Ik snap dat het niet de moeite waard is om de MacBook weer werkende te krijgen, maar wellicht heeft iemand van jullie nog een idee?
Maar het kriebelt... Ik krijg de machine niet werkend en als ik ergens niet tegenkan is dat het wel.
Het probleem
* MacBook start niet op
* Batterij is vol (indicatie geeft tenminste 4 groene ledjes op de onderkant)
* Het ledje op de kabel is normaal oranje en bij het proberen op te starten groen
* Je hoort bij het opstarten een 'tik'
* Scherm flikkert grijs voor een microseconde
* Voor de rest niets
Geprobeerde oplossingen:
* Batterij eruit en opnieuw erin - geen succes
* SMC reset - geen succes
* pRAM reset - geen succes
* 1 rambankje eruit - geen succes , andere bankje eveneens niet
* Booten vanaf CD/DVD - geen succes
* Andere oplader - geen succes
* Safestart (shift + power) - geen succes
Het enige wat ik kan bedenken is een HHD die overleden is (maar die overigens helemaal uit te lezen valt). Ik snap dat het niet de moeite waard is om de MacBook weer werkende te krijgen, maar wellicht heeft iemand van jullie nog een idee?