Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Pshygo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-07-2023
Hey mensen,

Ik heb hulp nodig met het unlocken van mijn bootloader op mijn telefoon.

Ik heb mijn telefoon al geroot, dat is een Huawei Ascend G510-0100

Ik heb (volgens mij) de ADB toolkit dingen goed geinstalleerd, hier even een reactie op graag. http://prntscr.com/5frbds

Ik heb mijn telefoon in Fastboot mode, voer dan de command "fastboot devices" in, maar krijg dan enkel een nieuwe command line te zien. http://prntscr.com/5frfrx

Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe?

MVG

David

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-11 17:28

TommieW

Numa numa.

Drivers installeren?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Pshygo

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-11 20:44
En als je 'adb devices' doet? Krijg je dan wel terugkoppeling van de telefoon?

• Pshygo
Ueeeeh, dan krijg ik dit te zien. http://prntscr.com/5frs2o

Wat betekent dat?

[ Voor 15% gewijzigd door Pshygo op 11-12-2014 22:42 ]

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-11 20:44
Hij start de service om het adb commando uit te kunnen voeren, niets geks ;) Maar dan krijg je dus ook geen terugkoppeling.. pc al een keer opnieuw opgestart na het installeren van de drivers?

Edit: mocht ie 't nog niet doen, probeer de volgende link eens voor het installeren van adb:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2588979

[ Voor 29% gewijzigd door mauricedb op 11-12-2014 22:48 ]

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-11 17:28

TommieW

Numa numa.

Het commando adb devices geeft alleen apparaten weer als ze werkelijk zijn opgestart en USB debugging hebben ingeschakeld. Je kan dat overigens wel even proberen.

Verder raad ik het tooltje waar mauricedb naar linkt aan. Daarmee heb ik - tot zo ver - zonder een enkel probleem adb en fastboot werkend gekregen op twee computers.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• bettern
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08-2023
De drivers geinstalleerd / update van sdk manager?
Usb debugging aan? Juist type verbinding met PC?

[ Voor 4% gewijzigd door bettern op 11-12-2014 22:52 ]

• Pshygo
TommieW schreef op donderdag 11 december 2014 @ 22:51:
Het commando adb devices geeft alleen apparaten weer als ze werkelijk zijn opgestart en USB debugging hebben ingeschakeld. Je kan dat overigens wel even proberen.

Verder raad ik het tooltje waar mauricedb naar linkt aan. Daarmee heb ik - tot zo ver - zonder een enkel probleem adb en fastboot werkend gekregen op twee computers.
Ik heb het gedownload, maar krijg nogsteeds geen resultaat helaas.
bettern schreef op donderdag 11 december 2014 @ 22:52:
De drivers geinstalleerd / update van sdk manager?
Usb debugging aan? Juist type verbinding met PC?
Ik heb de nieuwste drivers, SDK manager heb ik vandaag 2x opnieuw geinstalleerd, USB debugging staat aan welke verbinging moet ik selecteren? :X

• Pshygo
Halp

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:13
Andere kabel, andere (USB 2) usb poort.
Anders nog een andere methode voor de drivers, en of andere toolkit of zo

Je pc ziet je toestel niet...

[ Voor 34% gewijzigd door Prulleman op 13-12-2014 08:11 ]

Strava

• bettern
Pshygo schreef op donderdag 11 december 2014 @ 23:12:
[...]

Ik heb het gedownload, maar krijg nogsteeds geen resultaat helaas.

[...]

Ik heb de nieuwste drivers, SDK manager heb ik vandaag 2x opnieuw geinstalleerd, USB debugging staat aan welke verbinging moet ik selecteren? :X
Probeer eens adb devices in te geven.

Maak eens een screenshot van sdk manager om te zien dat alles up to date is?

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-11 22:15
Je hebt geen waarschuwingen in Apparaatbeheer? Hoe staat je toestel daar geïnstalleerd? Ook als ADB Device?

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-11 15:46
Device manager -> telefoon vinden -> driver updaten -> zelf kiezen -> ADB driver.

Dat, en heel gauw kappen met topic kicken na één dag.

[ Voor 26% gewijzigd door BeefHazard op 13-12-2014 14:03 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Pshygo
Prulleman schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 08:10:
Andere kabel, andere (USB 2) usb poort.
Anders nog een andere methode voor de drivers, en of andere toolkit of zo

Je pc ziet je toestel niet...
Welke andere toolkit zou je aanraden dan?

Hier een screen van SDK manager http://prntscr.com/5gbtos

Hier een screen van adb devices en fastboot devices http://prntscr.com/5gbueg

Ik zie eigenlijk nergens mijn telefoon staan in apparaat beheer, maar misschien kijk ik verkeerd, waar zou die moeten staan?

• bettern
Pshygo schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 15:20:
[...]

Welke andere toolkit zou je aanraden dan?

Hier een screen van SDK manager http://prntscr.com/5gbtos

Hier een screen van adb devices en fastboot devices http://prntscr.com/5gbueg

Ik zie eigenlijk nergens mijn telefoon staan in apparaat beheer, maar misschien kijk ik verkeerd, waar zou die moeten staan?
Je moet die 18 packages updaten.

• Pshygo
bettern schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 16:20:
[...]

Je moet die 18 packages updaten.
Oke, ik heb ze geupdate, nog steeds geen resultaat :(

Als ik mn G510 in fastboot heb, en kijk bij aparaten en printers krijg ik dit te zien.
http://prntscr.com/5gd7vk
http://prntscr.com/5gd82t

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:22

Quad

Doof

Heb je het toestel daadwerkelijk in fastboot?
Heb je ook een fastboot.exe bestand in je folder staan?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Je hebt geroot zonder de bootloader eerst te unlocken? Dat is de minder gangbare route begrijp ik. Welke methode heb je daarvoor gebruikt?

Ik heb mijn unlockcode gewoon bij Huawei zelf kunnen aanvragen. Dat deden ze toen gewoon maar de links naar de pagina's waar je dat kon doen blijken niet meer te werken.

CaptJackSparrow in "Huawei Ascend G510 - Ervaringen, Tips & Trucs."

Een beetje Googlen leidde naar MoDaCo waar sowieso aardig wat te vinden is.

Die link daar: http://en.club.vmall.com/...p?mod=unlock&action=apply toont eenzelfde beginpagina zoals ik me die van de Huawei site kan herinneren. Wat er daarna verder gebeurt heb ik niet uitgeprobeerd.

• Pshygo
Quad schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 17:19:
Heb je het toestel daadwerkelijk in fastboot?
Heb je ook een fastboot.exe bestand in je folder staan?
Fastboot is toch gewoon het paarse scherm?
"in je folder" bedoel je toch op de computer, niet iets op je telefoon zetten? (hoop ik anders ben ik een idioot)
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 17:58:
Je hebt geroot zonder de bootloader eerst te unlocken? Dat is de minder gangbare route begrijp ik. Welke methode heb je daarvoor gebruikt?

Ik heb mijn unlockcode gewoon bij Huawei zelf kunnen aanvragen. Dat deden ze toen gewoon maar de links naar de pagina's waar je dat kon doen blijken niet meer te werken.

CaptJackSparrow in "Huawei Ascend G510 - Ervaringen, Tips & Trucs."

Een beetje Googlen leidde naar MoDaCo waar sowieso aardig wat te vinden is.

Die link daar: http://en.club.vmall.com/...p?mod=unlock&action=apply toont eenzelfde beginpagina zoals ik me die van de Huawei site kan herinneren. Wat er daarna verder gebeurt heb ik niet uitgeprobeerd.
Ik heb em geroot, met de rootbestand-dingen van deze website:
http://forum.gsmhosting.c...iles-user-report-1677663/

En zou het dan handiger zijn eerst de bootloader te unlocken en daarna te rooten?

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-10 08:02

Salmon

.NET developer

Blijkbaar heb je je drivers nog niet goed geïnstalleerd, anders zou je met het commando ADB devices sowieso een apparaat moeten zien.. (als usb debugging op je telefoon aanstaat natuurlijk) En fastboot staat idd al in de folder van je allereerste screenshot dus dat is goed.

Zoiets al gevolgd of een toolkit gevonden? Als je alleen al ADB drivers install googled dan vind je genoeg.

[ Voor 5% gewijzigd door Salmon op 13-12-2014 18:46 ]

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Omdat ik zag dat de Huawei pagina's voor het aanvragen van de unlockcode niet meer werken veronderstelde ik dat je een andere manier wou gebruiken en ik keek niet in detail wat je aan het doen was. ;) Ik realiseer me nu dat je blijkbaar op een andere manier een unlockcode hebt verkregen (toch?) want je beschrijft de unlockprocedure die je moet volgen voor het invoeren van die code.

Dan even voor wat duidelijkheid.

1. Welke drivers heb je gebruikt? Die op de telefoon zelf staan of andere?

2. Wat is de bron van de ADB toolkit die je gebruikt?

3. Welke beschrijving van de te volgen procedure gebruik je?

• bettern

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Is het probleem niet gewoon dat TS Windows 8.1 gebruikt? Daar werkt fastboot gewoon niet onder door een wijziging in de USB.sys driver.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik lees daar:

WARNING: DRIVERS MUST BE DOWNLOADED FROM THIS PROCEDURE ONLY, OTHERWISE DETECTION OF THE PHONE WILL NOT WORK.

Beetje verdacht. Ik neem aan dat ze in slecht Engels bedoelen dat je de 'drivers' van hun site moet downloaden. Zonder ook maar enige uitleg erbij waarom denk ik dan direct aan malware. Dat je de computer moet herstarten suggereert ook vrij diep ingrijpende software. Die installeer ik liever niet uit zo'n onbekende bron. Met een gezonde dosis paranoia hou je je computer vrij van infecties. :Y

[ Voor 16% gewijzigd door CaptJackSparrow op 13-12-2014 20:53 ]

Verwijderd

Aan win 8.1 ligt het volgens mij niet. Zelf win 8.1 en nooit problemen met ADB

Maar moet je niet eerst als je de cmd-line hebt

adb kill-server
adb start-server

uitvoeren?

En dan pas : fastboot

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2014 20:58 ]

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Dit is de tekst van de instructies die ik van die website waar ik eerder naar linkte heb afgehaald en die mij inderdaad wel dezelfde lijkt als die ik 1,5 jaar geleden op de Huawei website heb gezien via de links die nu niet meer werken.

Unlocking Procedure

Preparation
Download the driver for your device from Huawei Device’s official website to a computer.
Download the ADB toolkit from Google’s website and install it on the computer. For example, install the toolkit to D:\adb_tools-2.0. Ensure that the folder contains the fastboot.exe file.

Unlocking procedure
Switch the device to fastboot mode.
Power off the device. (Note: Go to the settings menu and disable the fastboot function, or power off the device, remove the battery, and then wait for at least 2 seconds before reinstalling the battery.) For a mobile phone, press and hold the volume down and power keys simultaneously for at least 10 seconds (for a tablet, press and hold the volume up and power keys).

Connect the device to the computer.
Connect the device to the computer using a USB cable. From the computer, open the command window, enter the directory where the ADB toolkit is installed, and check that the device is connected to the computer properly. To do so, enter fastboot devices, and press Enter, if a message such as 9e42530e fastboot is displayed, the connection is set up properly.

Run the unlocking command.
In the computer’s command window, enter fastboot oem unlock password, for example, fastboot oem unlock 1234567812345678.

Complete the device bootloader unlocking.
Enter the unlocking password. Your device then restarts. (If the password entered is correct, the device will be restored to its factory settings, after which the device restarts and enters standby mode. The device’s bootloader is unlocked. If the password entered is incorrect, a message is displayed and the device enters standby mode.)

Check whether the unlocking succeeded.
Repeat steps 1 and 2. In the computer’s command window, enter fastboot oem get-bootinfo, the bootloader lock state of your device is displayed. Bootloader Lock State: LOCKED indicates that the bootloader is still locked. Re-perform the unlocking procedure and check that the password is correctly entered. Bootloader Lock State: UNLOCKED indicates that your device’s bootloader has been unlocked. You can then install a third-party firmware.

To lock the bootloader after unlocking it:
1. Restore the device’s software to the Huawei official version using a microSD card.
2. Switch the device to fastboot mode, and enter fastboot oem relock password (password is a 16-digit number) in the computer’s command window.
3. The device then restarts, and the bootloader lock state turns to Bootloader Lock State: UNLOCKED.
Back

EmotionUI - Huawei Club Official Website
Contact us: emotion@huawei.com © HUAWEI , 2011~2013. All Rights Reserved.

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
@ Heppie:

ADB werkt idd prima, maar fastboot meld zich anders aan bij Windows, wat dus niet meer werkt onder 8.1.

• Pshygo
Salmon schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 18:45:
Blijkbaar heb je je drivers nog niet goed geïnstalleerd, anders zou je met het commando ADB devices sowieso een apparaat moeten zien.. (als usb debugging op je telefoon aanstaat natuurlijk) En fastboot staat idd al in de folder van je allereerste screenshot dus dat is goed.

Zoiets al gevolgd of een toolkit gevonden? Als je alleen al ADB drivers install googled dan vind je genoeg.
Ik heb dat dus net gedaan, zo goed gedaan? http://prntscr.com/5ggl9y
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 20:01:
Omdat ik zag dat de Huawei pagina's voor het aanvragen van de unlockcode niet meer werken veronderstelde ik dat je een andere manier wou gebruiken en ik keek niet in detail wat je aan het doen was. ;) Ik realiseer me nu dat je blijkbaar op een andere manier een unlockcode hebt verkregen (toch?) want je beschrijft de unlockprocedure die je moet volgen voor het invoeren van die code.

Dan even voor wat duidelijkheid.

1. Welke drivers heb je gebruikt? Die op de telefoon zelf staan of andere?

2. Wat is de bron van de ADB toolkit die je gebruikt?

3. Welke beschrijving van de te volgen procedure gebruik je?
1. Ik heb net dus de drivers geinstalleerd van de link die Salmon had aanbevolen. (helaas ook geen resultaat)

2. Ik heb em van de android SDK website http://developer.android.com/sdk/index.html#Other

3. Deez http://en.club.vmall.com/...hp?mod=unlock&action=step

• Pshygo
dacht ik dat het lukte, maaaaar toen had ik mn telefoon even normaal aan met usb debugging aan, kreeg toen dit te zien, hij ziet dus op de een of andere manier wel mijn telefoon http://prntscr.com/5ggwfm

• bettern
Ah voila dan herkent hij je telefoon.

Dan kan je via adb nu opstarten in fastboot en dergelijke en ben je vertrokken.

• Pshygo
bettern schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 21:47:
Ah voila dan herkent hij je telefoon.

Dan kan je via adb nu opstarten in fastboot en dergelijke en ben je vertrokken.
Wat bedoel je met dat laatste?

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Wat wil je nou eigenlijk?

• Pshygo
De bootloader van mijn Huawei G510 unlocken. Al heb ik heel veel dingen gedaan die mensen hebben aangeraden, heb ik tot nu toe nog steeds geen resultaten gekregen.

• Momus

• Pshygo
Als je pas nu dit bekijkt, mijn computer ziet mijn telefoon niet als ik hem in fastboot hebt, dat is het probleem, alle stappen van de telefoon in fastboot zetten, dan vervolgens de telefoon aan je computer doen en dan wat commands invoeren, dat is bij elke tutorial hetzelfde, maar als mijn computer mn telefoon maar niet wil zien in fastboot, kan ik niet veel verder komen.

• Momus
Pshygo schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 22:59:
[...]

Als je pas nu dit bekijkt, mijn computer ziet mijn telefoon niet als ik hem in fastboot hebt, dat is het probleem, alle stappen van de telefoon in fastboot zetten, dan vervolgens de telefoon aan je computer doen en dan wat commands invoeren, dat is bij elke tutorial hetzelfde, maar als mijn computer mn telefoon maar niet wil zien in fastboot, kan ik niet veel verder komen.
Je post net een foto waar hij hem in ADB ziet. Met een ADB command naar fastboot booten en je kunt doen wat nodig is.

• Pshygo
Momus schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 23:03:
[...]

Je post net een foto waar hij hem in ADB ziet. Met een ADB command naar fastboot booten en je kunt doen wat nodig is.
Ik had em daar gewoon opgestart, en leek dus even dat het was opgelost, maar niet dus helaas.

• Momus
Pshygo schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 23:06:
[...]

Ik had em daar gewoon opgestart, en leek dus even dat het was opgelost, maar niet dus helaas.
Dus als je hem in fastboot mode zet, het paarse scherm, en je doet fastboot devices zie je niks staan?

• Pshygo
Momus schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 23:08:
[...]

Dus als je hem in fastboot mode zet, het paarse scherm, en je doet fastboot devices zie je niks staan?
Dat is correct

• Momus
Windows 8.1 is het probleem. Die installeert geen unsigned drivers. Eerst dat uit zetten: https://www.google.nl/url...g2=yi74Bx9tjLpKqUKQ8_KeHw

Daarna drivers opnieuw installeren.

• Pshygo
Momus schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 23:19:
Windows 8.1 is het probleem. Die installeert geen unsigned drivers. Eerst dat uit zetten: https://www.google.nl/url...g2=yi74Bx9tjLpKqUKQ8_KeHw

Daarna drivers opnieuw installeren.
Drivers van huawei zelf of die uit een post eerder via adb dingen enzo?

• Momus
ADB en Fastboot drivers.

• Momus
Even zelf getest met mijn ZTE, is helemaal niet nodig dat hij daar devices aangeeft, doet die van mij ook niet.
Hij flasht gewoon wat nodig is, in fastboot.

• bettern
Momus schreef op zondag 14 december 2014 @ 10:48:
Even zelf getest met mijn ZTE, is helemaal niet nodig dat hij daar devices aangeeft, doet die van mij ook niet.
Hij flasht gewoon wat nodig is, in fastboot.
Klopt

Het belangrijkste is dat hij hem in adb ziet. Van daar uit kan je doen wat je wil normaal gezien.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Is het nog gelukt hier?
Pagina: 1