Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

TV met laagste inputlag?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.086 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey all,

Ik zoek al een tijdje een nieuwe 4K TV (nee ben geen peasant) die een zo laag mogelijk inputlag heeft om ook (af en toe) erop te gamen.
Ik heb daarbij een paar goeie opties gevonden:

pricewatch: Philips 42PUS7809 Zwart (60hz/4ms)
pricewatch: LG 40UB800V Zwart (100hz)
pricewatch: LG 42UB820V Zwart (???hz)

Helaas staat er bijna nooit bij tv's wat voor inputlag ze hebben, en als er iets staat klopt het meestal niet, dus daarom vraag ik jullie om advies :P!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-11 22:06

FeaR

In GoT we trust

Input lag wordt nooit opgegeven door fabrikanten. Enige manier daar achter te komen is reviews lezen die daar aandacht aan besteden, zie bijvoorbeeld hier op Tweakers, en veel bekender nog, HDTVTest.co.uk.

Let wel dat een 4K TV best wat lag zal hebben aangezien de TV sowieso van 1080p naar 4K moet scalen omdat er haast nog geen 4K content dan wel bronnen beschikbaar zijn.

Qua HD TV's staat Sony op nummer één qua lage inputlag met binnen bepaalde series net over de 20 ms. De vraag is hoe erg je daar op blind moet staren dan wel hoe vatbaar de games zijn. Voorbeeldje, de ST60 van Panasonic heeft een inputlag van rond de 70 ms seconden wat zeer hoog is. Maar genoeg mensen die met plezier op deze TV gamen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
FeaR schreef op donderdag 11 december 2014 @ 22:27:
Input lag wordt nooit opgegeven door fabrikanten. Enige manier daar achter te komen is reviews lezen die daar aandacht aan besteden, zie bijvoorbeeld hier op Tweakers, en veel bekender nog, HDTVTest.co.uk.

Let wel dat een 4K TV best wat lag zal hebben aangezien de TV sowieso van 1080p naar 4K moet scalen omdat er haast nog geen 4K content dan wel bronnen beschikbaar zijn.

Qua HD TV's staat Sony op nummer één qua lage inputlag met binnen bepaalde series net over de 20 ms. De vraag is hoe erg je daar op blind moet staren dan wel hoe vatbaar de games zijn. Voorbeeldje, de ST60 van Panasonic heeft een inputlag van rond de 70 ms seconden wat zeer hoog is. Maar genoeg mensen die met plezier op deze TV gamen.
Ik snap niet waar die fabeltje "geen 4K content" vandaan komt? Mijn R9 290 heeft een maximale resolutie van 4096x2160 (Cinema 4K). We hebben hier niet immers over "peasant-gaming" >:)...

Maar hoe komt Philips aan een reactietijd van 4ms, is dat niet false advertising?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2014 22:48 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 22:43:
[...]
Ik snap niet waar die fabeltje "geen 4K content" vandaan komt? Mijn R9 290 heeft een maximale resolutie van 4096x2160 (Cinema 4K). We hebben hier niet immers over "peasant-gaming" >:)...
In het algemeen is er nog steeds meer Full HD-content dan 4K. Dat je op de PC gaat gamen en de TV als scherm wilt gaan gebruiken was nergens uit de TS te halen.
Maar hoe komt Philips aan een reactietijd van 4ms, is dat niet false advertising?
Reactietijd != inputlag

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 22:05:

Ik zoek al een tijdje een nieuwe 4K TV (nee ben geen peasant)
Die 4ms is dus false advertising, het is wss +50ms... :/

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2014 22:58 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-11 13:39
Je bent geen boer, okay, now what?

Nickname does not reflect reality

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 22:57:
[...]
Die 4ms is dus false advertising, het is wss +50ms... :/
Nee, jij denkt dat reactietijd hetzelfde is als inputlag. Dit heeft niets te maken met fake of false advertising.

[ Voor 36% gewijzigd door FeaR op 11-12-2014 23:09 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Een R9 290 is ook ongeschikt om op 4K mee te gamen, tenzij je genoegen neemt met medium.

People as things, that’s where it starts.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-11 14:15
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 22:43:
[...]

.

Die reactietijd is wat anders dan inputlag. 4ms is de tijd die nodig is om een pixel van kleur te doen laten veranderen.
Inputlag is alle lag die ontstaat tussen je inputdevice (keyboard, mouse, controller) en het uiteindelijke resultaat op je scherm.
Wat je dus eigenlijk zoekt is een scherm met een lage reactie tijd + weinig inputlag.
FeaR schreef op donderdag 11 december 2014 @ 23:03:
[...]

Nee, jij denkt dat reactietijd iets anders is dan inputlag.
Typo of snap ik het niet?

Reactietijd is toch ook anders dan inputlag?
VasZaitsev schreef op donderdag 11 december 2014 @ 23:04:
Een R9 290 is ook ongeschikt om op 4K mee te gamen, tenzij je genoegen neemt met medium.
Patience lukt anders prima hoor! ;)

[ Voor 32% gewijzigd door ChojinZ op 11-12-2014 23:07 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Typo. Ik had er nog een stuk tussen staan over de houding van TS met zijn "geen peasant". Maar had het er toch even tussen uit gehaald en mijn post zat toen dus niet meer lekker in elkaar. Maar dus bij deze dan toch nog de hint voor TS...

Verwijderd

Topicstarter
ChojinZ schreef op donderdag 11 december 2014 @ 23:05:
[...]

Die reactietijd is wat anders dan inputlag. 4ms is de tijd die nodig is om een pixel van kleur te doen laten veranderen.
Inputlag is alle lag die ontstaat tussen je inputdevice (keyboard, mouse, controller) en het uiteindelijke resultaat op je scherm.
Wat je dus eigenlijk zoekt is een scherm met een lage reactie tijd + weinig inputlag.
Dankje voor je uitleg, jij snapt wat ik bedoel ;). Ik raakte even in de war met die nederlandse tech-woorden.
Patience lukt anders prima hoor! ;)
Daarom ben ik ook van plan om een 2de R9 290 te nemen, maar 1 290 is genoeg voor sommige games zoals The Crew in 3840x2160 met geen AA.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2014 23:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
FeaR schreef op donderdag 11 december 2014 @ 23:10:
[...]

Typo. Ik had er nog een stuk tussen staan over de houding van TS met zijn "geen peasant". Maar had het er toch even tussen uit gehaald en mijn post zat toen dus niet meer lekker in elkaar. Maar dus bij deze dan toch nog de hint voor TS...
Tweakers is altijd een website geweest die zich vooral op PC technologie richt, helaas wordt dat met de jaren minder (zo erg dat game-reviews nu gebaseerd worden op consoleversies!). En met de jaren komen er ook meer trolls... zoals iemand (van 34 nog wel!) vandaag die een game pc "kantoorspul" noemt.

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:59
Ik heb onlangs de 2e tv in jouw lijstje gekocht, de 40" LG. Ik moet zeggen dat deze op normal mode aanzienelijke input lag heeft en op game mode is het bijna niet merkbaar.

Heb alleen mijn ps4 en xbone erop aangesloten en daar is mijn ervaring dan ook naar. Op de PC kan ik me voorstellen dat de inputlag te hoog ligt.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:01

Umbrah

The Incredible MapMan

Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 23:19:
[...]

Dankje voor je uitleg, jij snapt wat ik bedoel ;). Ik raakte even in de war met die nederlandse tech-woorden.

[...]

Daarom ben ik ook van plan om een 2de R9 290 te nemen, maar 1 290 is genoeg voor sommige games zoals The Crew in 3840x2160 met geen AA.
Erger me mild aan je houding maar ga je toch helpen... kijk of er een displayport op zit... je hebt anders namelijk een leuk probleempje met 30Hz op 4K resolutie.

Verwijderd

Topicstarter
Umbrah schreef op donderdag 11 december 2014 @ 23:54:
[...]

Erger me mild aan je houding maar ga je toch helpen... kijk of er een displayport op zit... je hebt anders namelijk een leuk probleempje met 30Hz op 4K resolutie.
HDMI 1.4 is max 30hz op 4K toch?

Even voor duidelijkheid, ik wil af en toe gamen op die nieuwe tv, voor dagelijks gebruik heb ik me 1080P monitor nog...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2014 00:00 ]

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Je noemt jezelf geen peasant maar komt vervolgens wel met dit soort "4K"-televisies aanzetten?

Verwijderd

Topicstarter
Dimens schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 01:13:
Je noemt jezelf geen peasant maar komt vervolgens wel met dit soort "4K"-televisies aanzetten?
Gaben heeft ons niet verboden om tv te kijken, of op een TV te gamen?
Prijzen voor 4K-monitors zijn extreem hoog, 500-600€ voor 28 inch, terwijl een 42 inch met 3D/Ambilight/Smart TV/4 brillen 695€ is.

Ik wou Single-Players doen op TV in "glorious 4K" en Multi-Players op mijn monitor.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2014 02:07 ]

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-11 11:58
Verwacht niet veel hulp met dit gedrag.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:01

Umbrah

The Incredible MapMan

Miyamoto verbied mij jou verder te helpen.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 23:36:
[...]
Tweakers is altijd een website geweest die zich vooral op PC technologie richt, helaas wordt dat met de jaren minder..
Je plaatst je topic nota bene binnen het Consumentenelektronica-forum en dan ligt het aan ons dat we niet ruiken dat je op een PC gaat gamen en de TV als monitor gaat gebruiken? Om over je verhevenheid dus nog maar te zwijgen.

Ik zou zeggen probeer het nog een keer in een nieuw topic waar je je iets anders opstelt.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.