Nieuwe interne HD voor laptop K70IO (Nvidia MCP79D chipset)

Pagina: 1
Acties:

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:29
Ik zoek een?
Een vervanging van mijn huidige harde schijf omdat die vol begint te raken. Ik had een ST1000ml014 van Seagate gekocht maar deze doet het niet. Hier ook een topic voor geopend http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1615732, waar helaas geen antwoord op kwam. Door blijven zoeken en contact gehad met de ondersteuning van zowel Asus als Seagate en de conclusie is eigenlijk dat de schijf goed is, de laptop werkt (huidige schijf kan erin en werkt perfect) en zou gewoon SATA-schijven moeten accepteren. Dus niet. Echter ben ik niet de enige https://www.facebook.com/...ort/posts/540341239369811

Wat is je budget?
Om en nabij €85.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Minimaal 750gb capaciteit en bij voorkeur een hybride ivm sneller opstarten. 2,5" en 9,5mm hoog. Aansluiting is SATA.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Laptop voornamelijk thuis met stopcontact in de buurt. Harde schijf wordt primaire schijf. Back-up gebeurt op NAS.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:23
Is een SSD niet een betere optie, waarbij je de brander(wie gebruikt dat nou nog) vervangt door een caddy met de huidige HD. Caddy heb je voor 7 euro bij DX, een SSD voor 50-70

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
+1 voor SSD en HDD caddy (NL bedrijf, voor als je haast hebt)

Succes :)

[ Voor 39% gewijzigd door Majin Buu op 16-12-2014 09:39 ]

Ultra 7 265K / GB Z890 AORUS ELITE / RTX 5070 Ti Gaming OC

• MRIdev
Dat heb ik in eerste instantie ook overwogen, maar zit dan met het "probleem" dat ik zo goed als alle programma's nog op CD/DVD heb staan en dat is nog een erfenis van deze (oude) laptop. Hier kan ik uiteraard ISO's van maken en deze gebruiken voor het installeren. Ik hoop door deze upgrade nog een paar jaar met deze laptop te kunnen doen totdat de grote SSD's wat vriendelijker in prijs zijn zodat dat in één keer mee kan met een nieuwe aankoop.

Net een mail binnen gehad dat een SSHD van Toshiba onderweg is welke als het goed is morgen binnenkomt. Ik zal hier berichten of het werkt! Aan de andere kant is een SSD van zo'n 250GB ook maar iets duurder dan deze.

P.S. Gebruik de brander inderdaad bijna nooit meer, echter pas nog wel om kinderliedjes op CD te branden voor de vakantie.

[ Voor 9% gewijzigd door MRIdev op 17-12-2014 13:18 ]

• MRIdev
Na jullie antwoorden toch nog overwogen om een SSD te kopen, maar is toch gebleven bij de hardeschijf van Toshiba. Die werkt! Daarnaast heb ik een CD nodig om mijn CD's te riepen om op de NAS te zetten. Ja ik koop nog die schijven in verband met de auto.