Loskoppelen tweede SSD voor herstellen Windows 8.1

Pagina: 1
Acties:

• RRV
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-08 18:19
Beste Tweakers

Ik loop behoorlijk ten einde raad voor een klein probleem.

Mijn Windows Media Player wil namelijk niet meer werken op mijn Windows 8.1.
Telkens bij opstarten krijg ik de melding "Windows Media Player werkt niet meer".

Nu heb ik al geprobeerd het programma "opnieuw te installeren" via het Uit-Inschakelen van Windows-onderdelen, via codecs opnieuw te installeren.

Bij deze hoop ik het recht te kunnen trekken met een herstelling van Windows. Het probleem is echter wel dat - AL - mijn programma's/applicaties zullen gewist worden. De meeste hiervan staan echter wel op een tweede SSD.

Nu is mijn vraag: als ik mijn SSD loskoppel, de herstelling laat doorvoeren en nadien de SSD weer aankoppel, kan alles gebruikt worden zoals het was?

Of zijn er alternatieven om mijn Media Player terug te laten werken?

Ik dank jullie alvast van harte voor de antwoorden!

Met vriendelijke groeten

RRV

• lamadingdong
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-10 22:42
Je programma's zullen niet meer werken als je de SSD afkoppelt. Een oplossing voor je mediaplayer probleem weet ik zo snel niet, maar als je Windows herstelt zal je sowieso je programma's opnieuw moeten installeren.

• RRV
lamadingdong schreef op donderdag 11 december 2014 @ 19:44:
Je programma's zullen niet meer werken als je de SSD afkoppelt. Een oplossing voor je mediaplayer probleem weet ik zo snel niet, maar als je Windows herstelt zal je sowieso je programma's opnieuw moeten installeren.
Dus met andere woorden gezegd: het komt zo goed als neer op een volledig nieuwe installatie van Windows?
Is het "Herstelpunt" verdwenen met de nieuwe Windows?

[ Voor 5% gewijzigd door RRV op 11-12-2014 22:08 ]

• lamadingdong
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-10 22:42
RRV schreef op donderdag 11 december 2014 @ 22:08:
[...]

Dus met andere woorden gezegd: het komt zo goed als neer op een volledig nieuwe installatie van Windows?
Is het "Herstelpunt" verdwenen met de nieuwe Windows?
Als je kiest om Windows te herstellen d.m.v. een herstelpunt (wat nog steeds beschikbaar is in Windows 8.1) dan zullen alleen de programma's verloren gaan die na die tijd zijn geïnstalleerd. Kies je voor fabrieksinstellingen, dan ben je alles kwijt. http://windows.microsoft..../restore-refresh-reset-pc

• RRV
lamadingdong schreef op donderdag 11 december 2014 @ 22:15:
[...]

Als je kiest om Windows te herstellen d.m.v. een herstelpunt (wat nog steeds beschikbaar is in Windows 8.1) dan zullen alleen de programma's verloren gaan die na die tijd zijn geïnstalleerd. Kies je voor fabrieksinstellingen, dan ben je alles kwijt. http://windows.microsoft..../restore-refresh-reset-pc
Fijn om te zien dat systeemherstel er nog steeds in zit.
Ook al wou het bij niet werken - ik kreeg foutmeldingen over een pdf-bestand die niet uitgepakt wou worden...

Ondertussen is het mij gelukt door gebruik van CMD sfc/scannow te nemen! Media Player werkt weer en ik kan weer verder.

Toch bedankt voor de hulp!

Dit topic mag voor mij gesloten worden