• Schmitzenbergh
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-08 22:23
Hallo Tweakers,

Ik ben op zoek naar een PA syteem voor een school. Nu heb ik niet erg veel verstand van de speakerwereld en de daarbij behorende merken en hoop dat jullie mij daar mee kunnen helpen.

Zoals al eerder gezegd ben ik opzoek naar een PA systeem voor een school. Hieraan kleven natuurlijk wat eisen:
  • Moet goed hard kunnen, dwz: Over geschreeuw van kinderen uitkomen;
  • Microfoon ingang of inbegrepen microfoon bij de set is een vereiste;
  • Er moeten externe bronnen op kunnen worden aangesloten (usb, bt, sd of line-in);
  • Mobiel;
  • Degelijk (Het is tenslotte een school omgeving);
  • 2 boxen is geen vereiste, maar een line-out voor de toekomst is wel gewenst.
Het budget is tot €1000, maar goedkoop is duurkoop dus het mag wat kosten. Iets erover is denk ik geen probleem.
Nu las ik op het forum dat ik het merk "Skytec" moest mijden, dit doe ik dan ook ;) Ik weet alleen niet precies waarom...

Ik heb de volgende systemen gevonden (Toevallig 3 van Alecto. Ik link ze via Staples, ze staan niet allemaal in de PW. Ben niet van plan om daar wat te kopen.):De set PAS-215A en PAS-215P is voordeliger (Heeft 2 boxen), maar komt zonder draadloze mic.
De andere 2 hebben niet zoveel verschillen. De MPA-130 heeft een cd-speler aan boord maar geen sd kaarlezer. De MPA-125 heeft een sd kaarlezer maar geen cd-speler.

Mij lijkt qua veelzijdigheid de MPA-130 het beste.
Wat zouden jullie kiezen? Of hebben jullie nog een andere aanbeveling? :)

Alvast dank

[ Voor 4% gewijzigd door Schmitzenbergh op 11-12-2014 21:55 ]

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:14
Ik zou een db audio systeempje neerzetten, mooie mixer eraan, leuke digitale Midas ofzo, kan je wel even mee vooruit en is degelijk.

'moet goed hard kunnen', zegt niks, alles kan hard. Bij wat voor soort gelegenheden worden ze tevoorschijn gehaald en hoeveel personen komen er dan?

Verder lijk je alles op je speakers zelf te willen aansluiten, lijkt me persoonlijk niet erg handig, ben meer van de losse mixers. Om te kijken wat daarvoor interessant is moet je weten wat je er exact op wil aansluiten.

Verder is een budget ook wel fijn, vergeet ook niet dat je waarschijnlijk ook kabels nodig hebt en die zijn ook niet erg goedkoop, en een paar statiefjes, want speakers horen niet op de grond (tenzij 2 meter hoog).

Staples zou niet mijn keuze voor winkel zijn, dat is voor kantoormateriaal, kijk eens bij een winkel waarbij dat hun vak is. bv een Bax-shop, J&H, RJ enz, bel ze op, ga langs, leg ze jouw probleem voor en kijk met wat voor oplossing ze weten te komen.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 19:46

Bommes

Capo del formaggio

KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 11 december 2014 @ 19:52:
Ik zou een db audio systeempje neerzetten, mooie mixer eraan, leuke digitale Midas ofzo, kan je wel even mee vooruit en is degelijk.
De school die budget heeft voor een d&b setje en een digitale midas tafel zal denk ik een prive school zijn of eentje met een flinke ouder bijdrage ;)

Buiten dat snijd je advies wel hout vooral het kiezen voor een los tafeltje:Y
Maar eerst het budget en de wensen lijst opstellen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Schmitzenbergh
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-08 22:23
Ik heb de post aangepast met budget. Het gaat om een max van €1000.
Met hard word bedoeld dat het over geschreeuw van kinderen uit kan komen. Er is nu een setje dat dat amper kan. Het wordt voornamelijk gebruikt bij evenementen zoals Sinterklaas intochten, schoolprojecten, sportdagen.

Losse mixer leek mij wat overkill. Het gaat om een usb stickje of andere apperatuur dmv. 3,5mm jack

Ik ga ook wat informeren bij winkels! Staples zou ook niet mijn voorkeur zijn, maar die had ze mooi op een rij in de webshop. Puur voor info.

[ Voor 10% gewijzigd door Schmitzenbergh op 11-12-2014 21:56 ]

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:14
Spul van staples is spul waar je niet vrolijk van gaat worden...

Wat heb je nu voor spullen? En die schreeuwende kinderen, wat voor aantallen zijn dat en wat ga je dan doen met die set, 'disco's', of alleen toespraken...?

d&b/Midas is idd zwaar overdreven, gaat geen enkele school nodig hebben of geld voor hebben... maakte nog een fout ook door d&b en db door elkaar te halen, laatste zou misschien nog wat kunnen zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 11-12-2014 22:30 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:28

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

"Voor school" is nogal breed:

Hoe groot is de ruimte?
Hoeveel mensen?
Ook voor buiten? Sportdagen?

Betere vragen krijgen betere antwoorden :Y

Wise enough to play the fool

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-09 22:20
hoezo? 2 actieve 15 inch bakkies met ingebouwde versterker, aux in, en USB in kosten de hoofdprijs niet. ook is het multifunctioneel inzetbaar en meer dan voldoende voor op een schoolplein te zetten.

bijvoorbeeld dit setje: http://www.bax-shop.nl/lu...ax-advised-carnaval-set-1

indien nodig kan je de set opsplitsen, dus je hebt feitelijk 2 inzetbare sets.

Deze set kan je als er meer nodig is altijd nog uitbreiden met een mixer en (draadloze) microfoons vanuit de 1000 euro budget voor als het ene keer groter en stereo moet.

dit lijkt me een hele leuke basis om vanuit uit te bouwen
paar statiefjes er onder en je hebt meer dan voldoende

[ Voor 26% gewijzigd door fvdberg op 11-12-2014 22:53 ]

Pagina: 1