Verwijderd

Topicstarter
Zo ver ik weet is dit onderwerp er nog niet, ik heb me werkelijk een ongeluk ernaar gezocht en ik hoop dat iemand mij zou kunnen helpen.

Ik ben Hanneke en ik ben 16 jaar. Ik heb zelf sinds ongeveer 3 weken een Huawei Ascend G6. Ik had er een SD-kaart van 16GB in gedaan( die ik in mijn vorige telefoon ook heb gebruikt), maar alsnog raakte mijn toestelgeheugen erg snel vol, waardoor ik geen apps meer kan downloaden of updaten. Ik had een abonnement afgesloten bij HollandsNieuwe en dat gaat 1 januari in, dus ik had de hoop het nog te kunnen ruilen, eventueel met bijbetaling. Dit was echter niet mogelijk, helaas. Zij stuurden mij door naar Huawei zelf.

Ik heb de klantenservice gebeld en het probleem uitgelegd. De mevrouw waarmee ik sprak vertelde mij dat een Huawei telefoon eigenlijk alleen 32GB SD-kaarten pakt, maar dat ze niet wist waarom dit zo was. Ik vertelde haar dat er wel íets op mijn SD-kaart staat en dat hij hem dus wel pakt. Volgens haar zou het niet werken en zou dit probleem er niet zijn met een 32GB kaartje.

Nou is mijn vraag; heeft iemand ervaring hiermee? Iemand die best wat apps kwijt kan op zijn SD-kaart? En heb je dan een 16GB of 32GB? Is het verhaal van de 32GB überhaupt waar? Ik heb namelijk niet zo veel zin in het aanschaffen van een SD-kaart waar ik niks aan heb.

Alvast bedankt voor de hulp! :)

Hanneke Verheul

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Een 16 GB kaartje zou net zo goed moeten werken als een 32GB SD-kaart, zoals je zelf ook al aangeeft, er staat al wel iets op, dus het werkt.
Maar Android installeert standaard alle apps in het telefoongeheugen. Je zult om daar ruimte vrij te maken zelf de apps naar de SD-kaart moeten verplaatsen.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 13:49
Succes met het verplaatsen van apps naar SD .. Vanaf JellyBean (Android 4.3) is dit namelijk onmogelijk.
Er zijn wel verschillende tools te vinden op o.a. XDA-Developers om via kunstgrepen het toestelgeheugen te ontlasten maar , no offence richting TS, als je nu al tegen de beperkingen van het toestelgeheugen aanloopt heb je allicht de verkeerde telefoon gekocht.

Je zou als "makkelijk" compromis een cachecleaner dagelijks kunnen uitvoeren om de grootste vervuiling tegen te gaan.. voor de tweakers is SD-maid een mooie tool, zeker met root-access, voor de gemiddelde gebruiker waar ik TS gemakshalve in duw zou CleanMaster een oplossing kunnen zijn. Zet wel alle andere "behulpzame" spulletje s in dat programma uit, dit biedt geen toegevoegde waarde..

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ow ... mijn samsung galaxy tab 4 7" op 4.4.2 Heeft weer het knopje "move to sd card" terug
bij mijn 4.1.2 telefoon is die knop juist weg

beide zijn stock (inc updates)

[ Voor 11% gewijzigd door Fish op 11-12-2014 19:57 ]

Iperf

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 21:46
burrfoot schreef op donderdag 11 december 2014 @ 18:43:
Succes met het verplaatsen van apps naar SD .. Vanaf JellyBean (Android 4.3) is dit namelijk onmogelijk.
Toch wel. Hoewel het misschien in 'standaard' Android inderdaad niet mogelijk is, kunnen vendors natuurlijk hun eigen aanpassingen maken. Zo ook Huawei:

Afbeeldingslocatie: http://i1.wp.com/www.huaweiblog.de/wp-content/uploads/Huawei_Ascend_G6_Speicher_3a.png

Bron: Huawei Ascend G6 – Test / Testbericht / Erfahrungsbericht

Dus, kijk even onder Settings -> Storage (Instellingen -> Opslag) of de standaardopslag op 'SD' staat. En als je daar toch bent, dan kun je daar ook zien hoeveel je van het interne geheugen resp. SD-kaart gebruikt hebt.

En wat u_nix_we_all zegt klopt - dat verhaal van de klantenservice is niet logisch.

[ Voor 10% gewijzigd door Thralas op 11-12-2014 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:04
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 18:21:

Nou is mijn vraag; heeft iemand ervaring hiermee? Iemand die best wat apps kwijt kan op zijn SD-kaart? En heb je dan een 16GB of 32GB? Is het verhaal van de 32GB überhaupt waar? Ik heb namelijk niet zo veel zin in het aanschaffen van een SD-kaart waar ik niks aan heb.

Alvast bedankt voor de hulp! :)

Hanneke Verheul
Apps worden standaard op het interne geheugen geinstalleerd (dus niet op je externe SD kaart). Jouw Huawei heeft maximaal 8 gb intern geheugen. Ik weet niet hoeveel geheugen daarvoor van is gereserveerd voor het installeren van apps , maar ik vermoedt dat die grootte 1 gb is. Oplossing is dan een cache cleaner zoals hierboven gesteld wordt of minder apps installeren. Een grotere sd kaart gaat dus geen oplossing bieden voor je huidige probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 21:46
Mother_lepard schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:27:
Een grotere sd kaart gaat dus geen oplossing bieden voor je huidige probleem!
Heb je het screenshot wat ik postte gezien? Zoja, waarom is dat volgens jou geen oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:04
Thralas schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:32:
[...]

Heb je het screenshot wat ik postte gezien? Zoja, waarom is dat volgens jou geen oplossing?
Nu wel :+ Stukje gebrek aan kennis....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:31
maaaarrrr. apps moeten "verplaatsen naar SD" wel ondersteunen, lang niet alle apps kunnen verplaatst worden.

Om te controleren of je telefoon je sd kaart "pakt" kan je natuurlijk heel eenvoudig in het opslag overzicht kijken, als ie daar bij staat is het goed.
Verder zou je een file manager zoals bv es file explorer (of misschien staat er al standaard wat op je toestel) en kijken of je bv films kan zien/openen die je via de computer op je SD hebt gezet.

Strava

Pagina: 1