Beste,
Vanmiddag heb ik een brief gekregen naar aanleiding van een (korte 1 daagse) email afsluiting/blokkade van mijn Ziggo mail adres door Ziggo zelf afgelopen week.
hierin stond heel veel tekst maar dit zijn een paar hoofdpunten:
*om overbelasting te voorkomen hebben wij uw webmail en ssl verbinding geblokkeerd
*verstuurd u bewust grote hoeveelheden email via een ssl verbinding?
(lees: 2500 verschillende emails naar maximaal 10000 geadresseerde / Per dag.)
*verander emailaccount wachtwoord en mijn.ziggo inlog gegevens.
*controleer pc op virussen en update alle services & windows.
Dit slaat allemaal nergens op want heb nooit zoveel email verstuurd op 1 dag en volgens alle spamfilters/checkers sta ik ook niet op een blacklist & spamlist waaruit spam verstuurd wordt.
Ik heb ook een volledig schone pc (zonder trojans en botnet dingen) dus er zou geen mailbomb kunnen zijn ontstaan of iets dergelijks.
Nou is de vraag waar baseert Ziggo deze gegevens op en kunnen ze mij misschien (verplicht zijn) om daar een rapport over te sturen en hoe kan ik deze melding in de toekomst voorkomen etc.?
Hoor graag jullie ervaring/mening!
Met vriendelijke groet,
Ponyrijden
Vanmiddag heb ik een brief gekregen naar aanleiding van een (korte 1 daagse) email afsluiting/blokkade van mijn Ziggo mail adres door Ziggo zelf afgelopen week.
hierin stond heel veel tekst maar dit zijn een paar hoofdpunten:
*om overbelasting te voorkomen hebben wij uw webmail en ssl verbinding geblokkeerd
*verstuurd u bewust grote hoeveelheden email via een ssl verbinding?
(lees: 2500 verschillende emails naar maximaal 10000 geadresseerde / Per dag.)
*verander emailaccount wachtwoord en mijn.ziggo inlog gegevens.
*controleer pc op virussen en update alle services & windows.
Dit slaat allemaal nergens op want heb nooit zoveel email verstuurd op 1 dag en volgens alle spamfilters/checkers sta ik ook niet op een blacklist & spamlist waaruit spam verstuurd wordt.
Ik heb ook een volledig schone pc (zonder trojans en botnet dingen) dus er zou geen mailbomb kunnen zijn ontstaan of iets dergelijks.
Nou is de vraag waar baseert Ziggo deze gegevens op en kunnen ze mij misschien (verplicht zijn) om daar een rapport over te sturen en hoe kan ik deze melding in de toekomst voorkomen etc.?
Hoor graag jullie ervaring/mening!
Met vriendelijke groet,
Ponyrijden