Bepaalde mapnamen niet zichtbaar Allshare Samsung UE48H6500

Pagina: 1
Acties:

• prozendaal
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-11-2024
Beste tweakers,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik heb onlangs de Samsung UE48H6500 gekocht. Top model en erg blij mee. Nu wil ik de Allshare functie gaan testen en kijken of deze mijn mediaspeler zou kunnen vervangen.

Mijn Netgear ReadyNas heeft alle films welke via PC, iPad en Mediaspeler gewoon zichtbaar zijn in het netwerk. Mapstructuur is:
Media
- Films
- Series
- Muziek

Als ik nu via de TV met Allshare naar mijn NAS ga wordt de map Films gevonden maar niet de mappen Series en Muziek. Vreemd....

Zodra ik de map Films open krijg ik veel mapjes te zien maar ook weer niet alle mapjes met de films. Als voorbeeld nemen we Feuten - Het feestje (2013) welke zichtbaar en afspeelbaar is. Het betreft een .MKV bestand van 11,1 GB. Het tweede mapje is The Hobbit The Desolation of Smaug (2013) welke niet zichtbaar is.
Als ik de map met daarin de film van The Hobbit nu aanpas in de naam van die van Feuten dan is de map opeens wel zichtbaar en is het .MKV ook gewoon afspeelbaar. Kortom, het zou dus moeten liggen aan bepaalde mapnamen.

Hebben jullie een idee hoe ik dit kan oplossen? Of zijn er meer mensen die dit gehad hebben en het hebben kunnen oplossen via bijvoorbeeld Samsung?

Hoor graag.

Gr. Pim

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik gok dat het (deels) ligt aan een linux sortering vs een windows sortering is (linux let op upper/lowecase)

Iperf

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07-2025
Eerst kijken of er niet een SW update beschikbaar is voor de samsung.
En nagaan hoe lang (hoeveel karakters) een mapnaam mag zijn.

Seriously? Nope, not a bit...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

denk ook aan "illegale" karakters

Iperf

• prozendaal
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-11-2024
Xessive schreef op donderdag 11 december 2014 @ 18:14:
Eerst kijken of er niet een SW update beschikbaar is voor de samsung.
En nagaan hoe lang (hoeveel karakters) een mapnaam mag zijn.
Check: software is up-to-date
fish schreef op donderdag 11 december 2014 @ 18:18:
denk ook aan "illegale" karakters
Zoals je kan zien aan de mapnamen lijkt het me niet dat er "illegale" quotes zitten in de naam The Hobbit The Desolation of Smaug (2013) Maar wat versta je onder "illegale" quotes?
fish schreef op donderdag 11 december 2014 @ 18:12:
ik gok dat het (deels) ligt aan een linux sortering vs een windows sortering is (linux let op upper/lowecase)
Ik ben geen Linux gebruiker en weet dan ook niet zo goed wat je hiermee bedoeld.

Heeft iemand een suggestie hoe ik het kan oplossen?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

1) illegale quotes :?
2) Waar denk je dat je tv op draaid ? Wat ik ermee bedoel staat er tussen haakjes notabene achter

[ Voor 17% gewijzigd door Fish op 11-12-2014 19:51 ]

Iperf

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07-2025
fish schreef op donderdag 11 december 2014 @ 19:50:
1) illegale quotes :?
2) Waar denk je dat je tv op draaid ? Wat ik ermee bedoel staat er tussen haakjes notabene achter
Zou kunnen, maar kan de TS zeggen hoe hij de betreffende map heeft renamed? Je gaf aan dat als je hem renamed je de map wel kan openen en de film kan bekijken.
Heb je de originele mapnaam weer terug gezet via copy/paste of heb je die helemaal opnieuw ingevoerd?

Indien met copy/paste ff handmatig invoeren. Als het dan nog niet werkt hernoem de map dan naar bijv. Film en kijk of de map dan wel te zien is.

[ Voor 0% gewijzigd door Xessive op 11-12-2014 20:15 . Reden: typo ]

Seriously? Nope, not a bit...

Pagina: 1