Ik heb van de week een laptop gekocht met een i5 4210U. Nu keek ik net in taakbeheer en zie dat de maximumsnelheid van de processor 2.1GHz is, dat is dus 0.6GHz te weinig volgens de website van Intel. Waar zou dat aan kunnen liggen? En hoe krijg ik de ontbrekende snelheid terug? Ik heb de laptop bij coolblue gekocht, maar daar kreeg ik iemand aan de telefoon die met het verkeerde been uit bed was gestapt, dus probeer ik er hier maar erachter te komen waar het aan kan liggen.
Haha, ze zullen het rond deze tijd wel te druk hebben voor dit soort vragen. Ik zou zeggen, lees dit eens door: http://www.intel.nl/conte...rbo-boost-technology.htmltomstapels schreef op donderdag 11 december 2014 @ 17:55:
Ik heb de laptop bij coolblue gekocht, maar daar kreeg ik iemand aan de telefoon die met het verkeerde been uit bed was gestapt, ...
Heb je dit getest met de oplader eraan, of zonder. Veel laptops schalen terug als ze op batterij draaien.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
hij kan maximaal boosten tot 2.7. Misschien dat hij rond 2.1 dwarrelt met jouw test?
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Met en zonder oplader is de maximumsnelheid die wordt aangegeven in taakbeheer 2,1GHz. Ook in Configuratiescherm -> Systeem staat: Intel(R) Core(TM) i5-4210 CPU @ 1.70GHZ 2.10GHz. Met als energiebeheerschema "Hoge prestaties"geselecteerd.
Dus volgens mij zou hij daar dan gewoon 2.7GHz moeten aangeven inderdaad. Ik heb de afgelopen 5 jaar met osx gewerkt dus ben niet echt bekend met hoe dat allemaal zit in windows 8.1
Dus volgens mij zou hij daar dan gewoon 2.7GHz moeten aangeven inderdaad. Ik heb de afgelopen 5 jaar met osx gewerkt dus ben niet echt bekend met hoe dat allemaal zit in windows 8.1
Core i5 op Wiki
Normale snelheid is 1,7 Ghz, turbo op 1 core is 10, dus 2,7 Ghz en op 2 cores 7, dus 2,4 Ghz.
Je geeft niet aan wat voor laptop je hebt, dus het is een beetje koffiedik kijken.
In veel laptops (zeker extra dunne) is de koeling slecht en draait je processor vaak lager dan maximaal omdat hij anders te heet wordt.
Normale snelheid is 1,7 Ghz, turbo op 1 core is 10, dus 2,7 Ghz en op 2 cores 7, dus 2,4 Ghz.
Je geeft niet aan wat voor laptop je hebt, dus het is een beetje koffiedik kijken.
In veel laptops (zeker extra dunne) is de koeling slecht en draait je processor vaak lager dan maximaal omdat hij anders te heet wordt.
Pagina: 1