Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voetpedalen voor PC's

Pagina: 1
Acties:

• Chryses
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-11 12:21
Hey Tweakers,

Zijn er hier mensen bekend met het gebruik van footswitches voor PC's/laptops?

Het lijkt mij namelijk ideaal om een pedaal, met bijvoorbeeld 3 knoppen, te hebben. Een paar voorbeelden om bij te gebruiken:
  • Ik doe veel vertaalwerk, waarbij ik vaak moet knippen/plakken en woorden in bold moet zetten. Ideaal om dat te doen met een tik van de voet i.p.v. toetsenbord combi's?
  • Bij gamen, bijv. gebruik van teamspeak of actieknoppen
Ik ben hier dus al een paar weken naar op zoek, maar het blijkt lastig om een degelijk pedaal te vinden. Tot nu toe heb ik alleen via amazon.co.uk (en op .com) een aantal kunnen vinden. Op de .co.uk versie is daarbij de keuze uit een aantal goedkope, Chinese modellen, waarbij de comments echter allen zeer negatief zijn. Verder is er nog een Scythe model, welke degelijker is, maar softwarematig slecht waardoor het de kosten (41 pond ongeveer) weer niet waard is. Ditzelfde Scythe model is de enige die ik ook heb gevonden bij Nederlandse websites (zelfs een review op tweakers: productreview: Scythe USB Triple Foot Switch II review door VWeijand), voor minder geld zelfs, maar weer niet leverbaar..

In de VS zijn er betere modellen, voor betere prijzen verkrijgbaar. De verzendkosten zijn echter uiteraard zeer hoog.

Heeft iemand anders ervaring met zulk soort pedalen, of nog suggesties over waar te kopen misschien?

Ik hoor het ook graag als er meer mensen interesse in hebben! :)

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-11 18:08
Op welke manier is de software slecht van die scythe?

Als hij zich gewoon aan kan melden als toetsenbord kun je gewoon zelf keymaps maken.

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:50

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Wat betreft de software lijkt het mij juist wenselijk dat het eenvoudig is en zich voordoet als toetsenbord. Dan kun je met software als AutoHotkey acties aan die toetsen toekennen en heb je op de fora een schat van kant-en-klare scripts. En over het algemeen zitten de toetsen F13-F24 niet meer op een toetsenbord, dus als je die toekent zit je niet met dubbele toetsen.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• Chryses
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-11 12:21
Het lijkt dat jullie er wel positief over zijn, hebben jullie er ook één toevallig?

Van wat mij duidelijk werd uit de reviews, op amazon.co en Tweakers, is dat het apparaat inderdaad wel degelijk is, en dat het zijn werk goed doet als vervanging van drie specifieke keyboard toetsen, maar toch vind ik dat softwaretechnisch nog matig.

Misschien verwacht ik teveel voor €40, maar als je kijkt naar de modellen in de VS, deze zijn instelbaar met profielen. Dus per applicatie/game kan je een ander profiel, met nieuwe macro's, instellen. En dat is dus niet het geval bij deze Scythe.

Of zie ik het verkeerd?

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:22
Nooit geweten dat er zoiets was. Lijkt me wel slim als je veel dezelfde handelingen daarmee kunt vervangen door je voeten. Zo houd je je handen vrij voor andere dingen.

Bij mij zou het niet werken, ik 'drum' veel met mijn voeten onder tafel op de vloer. Dat zou een zootje worden met random knippen of plakken. :)