Voor een vision systeem ben ik op zoek naar de juiste hardware. De computer wordt ingezet als systeem om beeld te bewerken / afbeeldingen te analyseren welke ingenomen worden door 8 machine vision ip-camera's.
Op dit moment bestaat de computer uit een (te vervangen componenten):
- i7-4770,
- Kingston 8 GB DDR3-1600,
- Asus Z87-A,
- Intel 530 120 GB SSD,
- grote stevige 19"rack mount kast
en de onderdelen die moeten worden behouden (of in ieder geval belangrijk zijn voor de werking van het systeem):
- 2x 4 ports GIGe PCI-e x4 netwerkkaarten
- digital i/o board PCIe x1
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Afbeeldingen analyseren die gemaakt zijn door 8 machine vision ip-camera's, 24/7 analyse.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Op dit moment kosten de te vervangen componenten rond de €1000,- totaal, misschien is dit bedrag een goed streven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- 3 PCIe sloten (ten minste 2x pci-e x4 + 1x pci-e x1)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen direct voorkeur voor merken, moederbord en dergelijke, nu wordt er altijd Asus gebruikt.
Andere voorkeuren:
- Intel processor
- Zo veel mogelijk cores
- Met een zo hoog mogelijk frequentie (Ghz)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Door de 19"rack mountkast is de computerkast erg groot en log, deze zou veel kleiner mogen. Het moet echter niet te fragiel worden, maar nu is er héél véél ongebruikte ruimte / onnodige ruimte.
Andere wensen:
- Wanneer mogelijk: m-ATX (qua moederbord moet het kunnen, de nieuwste X99 chipset mobo's voldoen aan het aantal gewenst PCI-e sloten)
- Zo klein mogelijke kast / mag ook heel plat zijn. (voorkeur voor full profile PCIe sloten)
of bij een mooie kleine kast dan kan het i/o board ook vervangen worden door een USB versie (maar liever in eerste instantie niet)
Ga je overklokken?
Liever niet, liever met stock settings goede prestaties. Het moet een stabiel systeem zijn dat 24/7 draait.
De huidige computers/componenten werken prima. Ik weet dat het consumentenproducten zijn en misschien is het verstandiger voor dit soort toepassingen meer producten te gebruiken die hier echt voor bestemd zijn, maar meestal zit daar ook een bepaald prijskaartje aan. En daarbij mis ik daar net de kennis over. Mocht dit toch echt raadzaam zijn, dan hoor ik dat graag.
Hopelijk is het een beetje duidelijk, anders beantwoord ik vragen graag
Alvast bedankt!
Op dit moment bestaat de computer uit een (te vervangen componenten):
- i7-4770,
- Kingston 8 GB DDR3-1600,
- Asus Z87-A,
- Intel 530 120 GB SSD,
- grote stevige 19"rack mount kast
en de onderdelen die moeten worden behouden (of in ieder geval belangrijk zijn voor de werking van het systeem):
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Afbeeldingen analyseren die gemaakt zijn door 8 machine vision ip-camera's, 24/7 analyse.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Op dit moment kosten de te vervangen componenten rond de €1000,- totaal, misschien is dit bedrag een goed streven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- 3 PCIe sloten (ten minste 2x pci-e x4 + 1x pci-e x1)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen direct voorkeur voor merken, moederbord en dergelijke, nu wordt er altijd Asus gebruikt.
Andere voorkeuren:
- Intel processor
- Zo veel mogelijk cores
- Met een zo hoog mogelijk frequentie (Ghz)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Door de 19"rack mountkast is de computerkast erg groot en log, deze zou veel kleiner mogen. Het moet echter niet te fragiel worden, maar nu is er héél véél ongebruikte ruimte / onnodige ruimte.
Andere wensen:
- Wanneer mogelijk: m-ATX (qua moederbord moet het kunnen, de nieuwste X99 chipset mobo's voldoen aan het aantal gewenst PCI-e sloten)
- Zo klein mogelijke kast / mag ook heel plat zijn. (voorkeur voor full profile PCIe sloten)
of bij een mooie kleine kast dan kan het i/o board ook vervangen worden door een USB versie (maar liever in eerste instantie niet)
Ga je overklokken?
Liever niet, liever met stock settings goede prestaties. Het moet een stabiel systeem zijn dat 24/7 draait.
De huidige computers/componenten werken prima. Ik weet dat het consumentenproducten zijn en misschien is het verstandiger voor dit soort toepassingen meer producten te gebruiken die hier echt voor bestemd zijn, maar meestal zit daar ook een bepaald prijskaartje aan. En daarbij mis ik daar net de kennis over. Mocht dit toch echt raadzaam zijn, dan hoor ik dat graag.
Hopelijk is het een beetje duidelijk, anders beantwoord ik vragen graag
Alvast bedankt!