Hallo,
Ik heb een probleem met wake-on-lan en heb echt dagen lopen zoeken maar ik kom er nog steeds niet. Ik weet niet of dit een onoplosbaar probleem is, maar dit is er aan de hand:
Ik zet power on by PCIe devices aan in mijn bios en in windows op mijn netwerkkaart Wake-on-lan aan maar wanneer ik mijn Windows afsluit schakelt de PC zichzelf weer in na ongeveer 5 secondes. Dit gebeurt niet wanneer ik de PC uitdruk bij het bios scherm alleen als Windows afsluit.
Wat ik zelf heb geprobeerd:
Alle apparaten bij langs in apparaatbeheer om de functie uit slaapstand halen uit te vinken
Windows 8.1 fastboot uit (zowiezo omdat ik een SSD heb)
Met diverse instellingen gespeeld in het APM menu.
Een register instelling verandert (https://social.technet.mi...down?forum=w7itprogeneral)
Wake on lan helemaal uitgezet in apparaatbeheer onder de Intel adapter (geen effect gehad, blijft aangaan)
Alle taakplanner items die niet van Microsoft zijn bijlangs gegaan.
Van BIOS geswitch naar UEFI (clean install gedaan dus)
Bios update
Update van netwerkdrivers
Maar wat mij opviel was als ik updates installeren en afsluiten deed de PC niet aan ging. En toen heb ik wake-on-lan even getest en hij sprong meteen aan dus het werkt wel. Ik heb het idee dat het een Windows probleem is of iets in mijn bios.
Ik ben helemaal radeloos, weet iemand hier misschien een oplossing voor?
De producten die ik gebruik en relevant zijn heb ik toegevoegd hierboven ^^
Groeten,
Mijnenveger
Ik heb een probleem met wake-on-lan en heb echt dagen lopen zoeken maar ik kom er nog steeds niet. Ik weet niet of dit een onoplosbaar probleem is, maar dit is er aan de hand:
Ik zet power on by PCIe devices aan in mijn bios en in windows op mijn netwerkkaart Wake-on-lan aan maar wanneer ik mijn Windows afsluit schakelt de PC zichzelf weer in na ongeveer 5 secondes. Dit gebeurt niet wanneer ik de PC uitdruk bij het bios scherm alleen als Windows afsluit.
Wat ik zelf heb geprobeerd:
Alle apparaten bij langs in apparaatbeheer om de functie uit slaapstand halen uit te vinken
Windows 8.1 fastboot uit (zowiezo omdat ik een SSD heb)
Met diverse instellingen gespeeld in het APM menu.
Een register instelling verandert (https://social.technet.mi...down?forum=w7itprogeneral)
Wake on lan helemaal uitgezet in apparaatbeheer onder de Intel adapter (geen effect gehad, blijft aangaan)
Alle taakplanner items die niet van Microsoft zijn bijlangs gegaan.
Van BIOS geswitch naar UEFI (clean install gedaan dus)
Bios update
Update van netwerkdrivers
Maar wat mij opviel was als ik updates installeren en afsluiten deed de PC niet aan ging. En toen heb ik wake-on-lan even getest en hij sprong meteen aan dus het werkt wel. Ik heb het idee dat het een Windows probleem is of iets in mijn bios.
Ik ben helemaal radeloos, weet iemand hier misschien een oplossing voor?
De producten die ik gebruik en relevant zijn heb ik toegevoegd hierboven ^^
Groeten,
Mijnenveger
[ Voor 8% gewijzigd door Mijnenveger op 11-12-2014 15:21 ]